Gå til innhold

Ny lader til nettbrett og telefoner med flere utganger


Anbefalte innlegg

For en tid siden kjøpte jeg Ansmann Quattro USB-lader siden den har 4 USB-utganger. Planen var da å bytte ut alle laderne på soverommet med denne ene slik at vi kunne lade flere telefoner og nettbrett samtidig. Etter en tids bruk innså jeg at to av utgavene var ubrukelige siden de ikke leverte nok strøm. Port 1 leverer 2000 mA, port 2 = 1000 mA, port 3 = 667 mA og port 4 = 500 mA. Jeg er på utkikk etter en ny, tilsvarende lader hvor alle portene leverer minst 1000 mA, men gjerne mer. Noen som kjenner til noen gode kandidater?

 

Jeg kan sikkert skaffe en tilsvarende lader og bruke port 1 og 2 men da er jeg litt tilbake til det med å ha flere ladere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel heller slik at output avhenger av hvor mange utganger som brukes, dvs 2000mah/ant tilkoblede enheter. Vet ikke om det er annerledes for andre ladere, men her er et par du kan sjekke:

http://www.netonnet.no/art/hjem-og-fritid/strom-og-belysning/strom-og-installasjon/reiseadapter/arcticcooling-chargerpro4/185187.7904/

http://altitec.no/4-ports-universal-2a-10w-x-4-usb-lader.html

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Det er vel heller slik at output avhenger av hvor mange utganger som brukes, dvs 2000mah/ant tilkoblede enheter. Vet ikke om det er annerledes for andre ladere, men her er et par du kan sjekke:

http://www.netonnet.no/art/hjem-og-fritid/strom-og-belysning/strom-og-installasjon/reiseadapter/arcticcooling-chargerpro4/185187.7904/

http://altitec.no/4-ports-universal-2a-10w-x-4-usb-lader.html

Ser ikke ut som om noen av dem oppfyller kravene til TS.

Lenke til kommentar

For en tid siden kjøpte jeg Ansmann Quattro USB-lader siden den har 4 USB-utganger. Planen var da å bytte ut alle laderne på soverommet med denne ene slik at vi kunne lade flere telefoner og nettbrett samtidig. Etter en tids bruk innså jeg at to av utgavene var ubrukelige siden de ikke leverte nok strøm. Port 1 leverer 2000 mA, port 2 = 1000 mA, port 3 = 667 mA og port 4 = 500 mA. Jeg er på utkikk etter en ny, tilsvarende lader hvor alle portene leverer minst 1000 mA, men gjerne mer. Noen som kjenner til noen gode kandidater?

 

Jeg kan sikkert skaffe en tilsvarende lader og bruke port 1 og 2 men da er jeg litt tilbake til det med å ha flere ladere.

 

Hvis du kobler nettbrett til port 1 og 2 og mobiler til 3 og 4 burde det gå greit, forutsatt at den leverer det du skriver.

Det er vel ingen mobiler som har noe særlig større enn 3000 mAh batteri. Er det to iPads går det muligens ikke. Hvis begge er flate. Evnt flatest iPad på 1, nest flatest iPad på 2 ;-), mobiler på 3 og 4.

Mulig du har prøvd dette ;-)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Denne her kan anbefales, forutsatt at du har satt inn automatsikringer:

 

http://www.datapro.net/products/16-port-usb-charger-2-1a.html

 

 

Og så har vi denne, med 80 porter:

 

http://www.adafruit.com/blog/2010/02/04/80-port-usb-charger-board/

 

 

Fy flate, jeg har flaks på google idag:

 

http://www.amazon.com/Satechi-Power-Adapter-Control-Switches/dp/B0051PGX2I

 

 

 

## flere poster flettet av ilpostino ##

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

Hvis du kobler nettbrett til port 1 og 2 og mobiler til 3 og 4 burde det gå greit, forutsatt at den leverer det du skriver.

Det er vel ingen mobiler som har noe særlig større enn 3000 mAh batteri. Er det to iPads går det muligens ikke. Hvis begge er flate. Evnt flatest iPad på 1, nest flatest iPad på 2 ;-), mobiler på 3 og 4.

Mulig du har prøvd dette ;-)

 

 

Jeg har prøvd litt av hvert men jeg kan teste litt mer. Jeg har en Sony Xperia Z1 telefon (3050 mAh), et Sony Xperia Z nettbrett (6000 mAh), en iPad mini (4440 mAh) og en iPhone 5s (1440 mAh) som skal lades. Jeg skal prøve det du skriver og se om det går bedre.

 

 

 

På denne står det "Each USB port on our 12 Port hub will only provide 5 volts 250 Milliamps" så den leverer på langt nær nok strøm.

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Etter to av to mulige episoder med dingser fra dx som sa poff idet/kort etter at de ble satt i kontakten må jeg si jeg er skeptisk til å kjøpe ting derfra som kobles til strøm.

 

Tenkte i grunnen det samme, selv om jeg ikke har kjøpt noe med strøm fra dx.com. Dette er noe som skal stå i kontakten på soveværelset hver natt.

Lenke til kommentar

Denne skal takle 2 stk 1A og 2stk 2A samtidig.

http://www.multicom.no/USB-4-ports-car-charger-ANTEC/cat-p/c/p5509069

 

Tired of only being able to charge one mobile device at a time? Then you need Antec’s 4-Port USB Charging Station. With the 4-Port USB Charging Station’s dual 1A and dual 2A USB charging ports, you can charge up to two Smart- phones like the iPhone® and two Tablets like the iPad® simultaneously and quickly after plugging the charger in to a single power outlet. Furthermore, the 4-Port USB Charging Station’s slim form factor allows it to fit easily into pockets or purses making it ideal for traveling as well as for the home or office. Don’t charge your devices individually, charge them all at once with Antec’s 4-Port USB Charging Station.

 

Demonstrasjon

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Har dessverre ikke produktet selv, så har bare beskrivelsen av produktet og forholde meg til, men nøyaktig hvordan produkter virker vet jeg ikke.

 

.....you can charge up to two Smart- phones like the iPhone® and two Tablets like the iPad® simultaneously ......

 

Synd at Youtube videoen ikke demonstrerte bruk med f.eks 2 nettbrett og 2 mobiler, men regner med at det ikke skal være noe problem med tanke på produkt beskrivelsen.

 

Men nå endte jeg faktisk opp med og bestille meg en selv, så om du ikke har hastverk så kan alltids teste den når jeg får den i postkassa, og oppdatere resultatet her. :)

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Men nå endte jeg faktisk opp med og bestille meg en selv, så om du ikke har hastverk så kan alltids teste den når jeg får den i postkassa, og oppdatere resultatet her. :)

 

Fint hvis du kunne det.

 

Testet koblingene på laderen min og hverken Sony telefon eller Sony nettbrett ladet på port 3 eller 4. Tester på iPad/iPhone når de er i hus igjen søndag men regner ikke med noen av de vil lade på disse portene.

Lenke til kommentar

Hei - jeg har fulgt med på denne tråden, jeg ønsker meg også lader med flere (4 er bra) uttak.

Jeg flyr RC helikopter med LiPo batterier. Kjemien og algoritmen for lading av LiIon som sitter i telefoner mm er mye lik den for LiPo.


Men: Vi snakker hele tiden bare om ladere som skal orke å lade flere enheter. Vi ønsker oss god kapasitet (mye ampere) på alle uttak. Men er det nok å sjekke dette?

Hva med selve ladeprosessen - er algoritmen i disse laderne så generell at den passer alle enheter (batterier)?

Hva tåler batteriet som skal lades?

Er sikkerhetssytemene i slike ladere bra nok?

Eller sitter styringen av ladeprosessen i enheten som lades slik at alle ladere er greie å bruke?


Litt generelt:


- Ladestrømmen skal ikke være for høy, typisk mindre enn 0,7 C. Det betyr at f.eks. et 1.500 mAh batteri skal lades med 1.050 A eller mindre. Om jeg da setter en telefon med et slikt batteri til lading i et uttak som gir 2.0 A, da lader jeg vel i utgangspunktet med altfor høy strømstyrke?


- Batteriet skal ikke lades om det har en temperaturer på over 45 grader eller under 0 grader.


- Langtidslagring skal helst skje ved ca 60% ladet batteri og ligge kjølig og tørt (under 25 grader))


- Etter ca 30 delvis ladinger bør batteriet tømmes helt og lades helt opp for å slette digital hukommelse i enheten (telefon, brett osv). Enhetens strømmåleren blir da 0-stilt. Selve batteriet har ingen memory-effekt.


Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...