Gå til innhold

Frode Rinnans studentby


brukercorny

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1500546

 

Ellers: har aldri vært inne i noen av kollektivene på studentbyen, men noen ting kan jeg si. Den ligger på Moholt, med gode bussforbindelser til sentrum, Gløshaugen og Dragvoll. Små hus med gress på taket. Relativt nybygde hus (90-tallet, kanskje). Rensligheten er stort sett OK på SiTs studentbyer; blir det for ille risikerer man bot, så folk pleier å holde det relativt rent.

Lenke til kommentar

Nå har jeg bodd i Frode Rinnans i 4.5 år så burde vel skaffet meg grei erfaring her.

Som Operg sier, gode bussforbindelser til byen, små fine hus med gress på taket og utenfor, veldig koslig på våren å slappe av ute.

 

Som bådfe operg og Horrorbyte sier, rensligheten er avhengig av deg og den andre personen. Fordelen er når det blir ikke større kjøkken så blir det lettere å holde rent, selv om det argumentet kan brukes andre veien også, og man slipper å lure på hvem som har rota i og med at dere er kun 2.

 

Kjøkkenet er greit nok, benk til å lage mat på, vask komfyr, oppvaskmaskin. Kjøleskapet varierer etter hvilken del av Frode Rinnans du havner i, den ene halvdelen har litt mindre fellesareal og har dermed et kjøleskap per beboer som står inne på rommet, mens den andre halvdelen har et kjøleskap som blir delt av beboerne som står på kjøkkenet. Jeg bor i siste halvdel og har ingen problemer med å ha mindre plass i kjøleskap, vi har fordelt hylleplassen og begge klarer seg.

 

Rommene er 12 kvm med en hems. Personlig bruker jeg denne hemsen til å ha madrassen til å sove på, men også delvis til oppbevaringsplass. Ellers har jeg fått plass til sofa, bord, TV-bord med TV og en stor pult til å jobbe på. Standard på alle rommene er et kleskap som er flyttbart.

 

Jeg stortrives her, syns det er veldig koslig og behagelig. Når det er litt mindre område, så blir det roligere her også, man møter sjelden på store fester som man kan gjøre andre steder.

Eneste grunnen jeg har sett folk flytte bort herifra er at de har funnet seg kjæreste som de vil flytte sammen med.

 

Er det noe mer du lurer på, er det bare å spørre. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Åh, tusen takk for svar alle sammen! Hjelper veldig :)

 

Hvordan hems er det? Har helt angst mot å ligge i høyden haha, er det en "skrøpelig" treflate som bare er festa i taket med en liten stige til eller er det mer som en hems/loftgreie, med trapp? Klarer ikke se for meg hvordan det ser ut :o Men veldig lurt med hems uansett da det jo gir endel større plass! Hørtes perfekt ut slik du har det på ditt rom :)

 

Hvordan er det med varme om vinteren, er det noen slags oppvarming i hyblene, eller fikser man dette selv? Og er alt inkludert i husleien? :)

Lenke til kommentar

Hvordan er det med varme om vinteren, er det noen slags oppvarming i hyblene, eller fikser man dette selv? Og er alt inkludert i husleien? :)

 

"Fikser selv"? Man tenner ikke akkurat bål på hybelen. Det er antakelig en panelovn i rommet som er koblet til en enkel automatisk termostat.

 

Internett er inkludert i husleien. På de fleste studentbyer er det slik at man betaler et fast beløp i måneden for strøm, og hvis mengden strøm man faktisk bruker er mindre enn det beløpet var basert på får man igjen penger, og omvendt. Selv har jeg bare opplevd å få igjen penger.

Lenke til kommentar

Åh, tusen takk for svar alle sammen! Hjelper veldig :)

 

Hvordan hems er det? Har helt angst mot å ligge i høyden haha, er det en "skrøpelig" treflate som bare er festa i taket med en liten stige til eller er det mer som en hems/loftgreie, med trapp? Klarer ikke se for meg hvordan det ser ut :o Men veldig lurt med hems uansett da det jo gir endel større plass! Hørtes perfekt ut slik du har det på ditt rom :)

 

Hvordan er det med varme om vinteren, er det noen slags oppvarming i hyblene, eller fikser man dette selv? Og er alt inkludert i husleien? :)

Angående varme så er det som Operg sier, en panelovn med automatisk termostat på veggen.

 

Layouten på rommet ser slik ut hvis du ikke har sett (stue stammer fra da det var parleieligheter): http://www.adressa.no/incoming/article1272672.ece5/BINARY/w680/hybel-bred

 

Eneste jeg misliker med hemsen er at stigen kan være litt vond å gå i, men ellers er den helt grei. Hvis du ikke vil ligge der så har du bare mer lagringsplass.

 

Bilde av hvordan hemsen er lagd, ølboks for scale: http://imgur.com/M3X1kwv

Endret av Visi
Lenke til kommentar

 

Hvordan er det med varme om vinteren, er det noen slags oppvarming i hyblene, eller fikser man dette selv? Og er alt inkludert i husleien? :)

 

"Fikser selv"? Man tenner ikke akkurat bål på hybelen. Det er antakelig en panelovn i rommet som er koblet til en enkel automatisk termostat.

 

Internett er inkludert i husleien. På de fleste studentbyer er det slik at man betaler et fast beløp i måneden for strøm, og hvis mengden strøm man faktisk bruker er mindre enn det beløpet var basert på får man igjen penger, og omvendt. Selv har jeg bare opplevd å få igjen penger.

 

Åh, så morsom. Forrige "studentbolig" jeg bodde i i Oslo, måtte vi kjøpe egne ovner etc. Vi bodde i en murblokk med murgulv, ble kaldt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...