Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Får ikke opp bildør, noen tips?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har en Toyota Carina E 96' som jeg ikke får opp bildøra bak på. Den har ikke frosnet da dette skjedde midt på sommerstid.

 

Dette er da pendle bil så vil ikke levere den på verksted. Jeg har fått opp par cm av dørpanelet og dratt i vaieren imens låsen var oppe, men uten hell.

 

Siden dørpanelet er umulig å få av når døra er lukket, så lurer jeg på om det er noe annet man kan gjøre for å få den opp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje et dumt spørsmål. Sjekket om låsen på insiden av døren er åpen? Om det finnes på den bilen, noe alla en knapp til å trykke ned og dra opp. Samt låst opp utenifra? :)

Det er sentrallås og jeg hører at låsen går opp/igjen og har dobbelt sjekket pinnen til låsen og det ser ut til at alt er ok der. Men får ikke dørpanelen opp noe mer enn få cm... Irriterende dør :(

Lenke til kommentar

Vaieren har antagelig røket. Vurdér om du klarer deg uten å åpne bakdøra. Alternativet er å få åpnet den på et verksted ... og få montert en ny utløservaier.

Jeg har fått dratt i vaieren med hånd, og det føles og høres ut som om noe skjer der inne, uten at døra vil opp. Jeg vil helst ikke til verksted på en så gammel bil.

 

Men hvis det er siste utvei så har jeg nesten ingen valg :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...