Gå til innhold

Usenet leverandør?


Morgens

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

du kan jo prøve Easynews, men de har ingen egen VPN løsning da.

 

Men om du mener Giganews logger alt, så er det vel ingen tjenester du kan stole på. For Giganews, lover jo som de fleste andre at de ikke logger noe som helst:

 

 

We will never sell your information to third parties or track what you download.

 

Har du noen bevis på at de logger hva du laster ned?

 

For om det er antall GB de "logger" så gjør også Easynews det samme, og det gjør vel de fleste Usenet leverandørene, siden få opererer med en pris og ubegrenset nedlastning.

 

Du er vel ikke litt for paranoid i denne sammenheng? Jeg har brukt Usenet (Easynews og Giganews) i ca 15 år nå, og er vel trygg på at de ikke logger hva man laster ned. De har i alle fall aldri reagert på det jeg har lastet ned derfra. ;)

Lenke til kommentar

 

Hvilken leverandør endte du opp med?

 

Easynews, siden det er de jeg har brukt lengst og mest.

Nå har jeg ikke brukt Usenet så mye det siste året, byttet til "bukta". Men har fortsatt kontoen min jeg har hatt de siste 10 årene sammenhengende. Betaler nå kun $10/mnd for den minste pakken, siden jeg ikke laster ned noe særlig derfra. Har 500 GB som er max på kontoen. (med den minste kontoen).

Tidligere brukte jeg den største kontoen, og har lastet ned 6757.04 gigabytes (6.5 TB) derfra de siste 10 årene. :D

Lenke til kommentar

VPN-tjenesten er jo bare en ekstra greie, som er valgfri å bruke. Jeg brukte den svært lite selv da jeg brukte Giganews. Og ja, trafikk over VPN-tjenesten logges - men Giganews lover at de ikke logger nedlasting over usenet. Opplasting logger de, som de aller fleste andre gjør.

 

Personlig synes jeg Giganews er blant de aller beste leverandørene. God hastighet og retention, og de fører et bra utvalg av grupper. Det største minuset i min bok er at det koster en del mer enn hos mange andre, men de kaster jo rundt seg med rabatter slik at det ikke blir så ille. Easynews har en fordel ved at de har sin egen browser som lar deg søke og hente ned ting gjennom nettleseren uten å måtte bruke NNTP, men totalt sett synes jeg Giganews leverer en solid tjeneste.

Lenke til kommentar

Etter å ha prøvd GigaNews sin kundeservice pga problemer med VyprVPN de har i pakken (VyprVPN bad meg kontakte GigaNews direkte) så sa jeg også opp Giganews, men det var etter et par måneder uten Giganews (kunne ikke si opp før jeg visste at alternativene fungerte godt nok). Nå bruker jeg ubegrenset astraweb.com med påfyll fra newsgroupdirect.com (ikke ubegrenset konto, den bare fyller de små hullene fra astra).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Gresset var ikke grønnere på den andre siden... :huh:

 

Jeg testet Easynews i 1 uke og følte de var treigere enn Giganews. Måleverktøyet var mine øyne, synsing og Newsleecher.

 

Laster ikke noe noe "flaut" eller noe som gjorde at jeg ønsket å være anonym, men det med logging liker jeg av prinsipp ikke.

 

Uansett så fortsetter jeg hos Giganews, merker ikke forskjell på "full pakke" til 30 dollar og den kjipere utgaven til 20 dollar i mnd.

Lenke til kommentar

Høres jo ut som noe er feil på din side. Jeg får alltid max hastighet når jeg laster ned både fra Easynews og Giganews, altså rundt 100 mbit/s.

Skal sies at jeg alltid har brukt Internet Download Manager for å få utnyttet max antall "connections", siden å bare laste ned vanlig uten IDM gir MYE dårligere hastighet.

 

Hastighet har jo alltid vært Usenets styrke i forhold til f.eks bukta, siden man er sikret max hastighet til en hver tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...