Gå til innhold

Tips til å komme seg enkelt til Sandefjord


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ah. Da ville jeg tatt flyet. Bestill tidlig så får du like gode priser som toget.

Ellers er Bergensbanen en reise som er verd å få med seg, men selv blei jeg lei etter et par titalls turer. :p

Tar du toget må du bytte i Drammen. På dagtid på vanlige dager er det i underkant av en time å vente i Drammen. Å ta nattoget er et alternativ, spesielt hvis du heller vil sove vekk reisetiden, men for all del ikke gjør dette natt til lørdag. Da får du noe sånt som tre timer å vente i Drammen fra sånn ca. halv seks på morgenen eller noe. Been there, done that.

Du kan strengt tatt ta buss også. Da må man nok bytte buss en eller to ganger. Jeg hadde uansett ikke giddi det. Ta toget om du har god nok tid til det og ikke har fått med deg Bergensbanen tidligere eller ta flyet til Torp. Både SAS/Widerøe og Norwegian har daglige avganger mellom Bergen og Sandefjord. Legg merke til at Widerøe og SAS ofte har forskjellige priser på samme avgang selv om det er samme flight så husk å sjekke begge.

 

Er du "eventyrlysten" kan du ta båt til Danmark og så til Langesund. Så hiver du deg på en rutebuss inn til Porsgrunn og tog eller buss derfra. Båtturen fra Bergen og helt frem til Langesund tar ca. et døgn, men du får taxfree på kjøpet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...