Gå til innhold

Parkeringsbot - Ufullstendig skilting?


Anbefalte innlegg

Skulle parkere i et boretslag.

 

post-207573-0-72444400-1392655692_thumb.jpgpost-207573-0-03882200-1392655681_thumb.jpg

 

Etter jeg fikk boten, sendte jeg dem en mail:

 

" Jeg lette etter gjesteparkering til boretslaget, og ettersom skiltet indikerte at det var et sted å stå for besøkende, parkere jeg her.

Hvorfor blir parkeringplassen oppgitt som gjesteparkering, når man må ha en form for parkeringsbevis? Jeg så ingen automater for kjøp av bilett eller lignende, hvordan skal jeg få taki dette beviset når det ikke engang er oppgitt informasjon om hvordan man får taki det? "
Og fikk svar:
" Alle beboere har fått utlevert gjestebevis. Disse må de gi til sine gjester som benytter gjesteparkeringen.

Skiltene og forklaringen på skiltene er helt standart for parkering med p-bevis.

Hvis du ikke vet hvor du får fatt i et parkeringsbevis og ikke spør vedkommende du skal på besøk til så må du gå utifra at du ikek har mulighet til å parkere der, da du ikke har gyldig p-bevis.

Klagen får avslag."

 

Beboerene jeg besøkte hadde ikke fått utlevert parkeringsbevis, men det virker som selskapet kontrer dette med poenget om at man ikke kan stå der uten bevis.

 

Så det eneste jeg føler jeg kan klinge meg til nå, er skiltet som sier "Kun med gyldig parkeringsbevis". Betyr det ikke i praksis at jeg kan ha beviset liggende i jakkelommen, eller hanskerommet?

Og er det noen som mener det er for dårlig å skilte det som en "Gjesteparkering"?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, står jo ganske tydelig at du må ha bevis for å parkere der. Ingen bevis = ingen parkering.

Beviset må jo være synlig, tipper det står der ett sted

Ja, veldig dårlig praksis å kreve bevis på gjesteparkering, men du har fortsàtt parkert der ulovlig...

Endret av aklla
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Og fikk svar:

 

 

 

 

 

Så det eneste jeg føler jeg kan klinge meg til nå, er skiltet som sier "Kun med gyldig parkeringsbevis". Betyr det ikke i praksis at jeg kan ha beviset liggende i jakkelommen, eller hanskerommet?

?

Med din klage har du vel dokumentert at du ikke hadde gyldig tillatelse, så det løpet er vel kjørt

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er dessverre vanlig praksis i mange borettslag og sameier. Når/hvis man er på besøk slike steder må enten sjåfør eller en annen i bilen skynde seg inn og hente parkeringsbeviset, eller så må den som får besøk komme ned på P-plassen med beviset til gjesten. Også må man huske å levere parkeringsbeviset tilbake når man drar.

Lenke til kommentar

Dette er dessverre vanlig praksis i mange borettslag og sameier. Når/hvis man er på besøk slike steder må enten sjåfør eller en annen i bilen skynde seg inn og hente parkeringsbeviset, eller så må den som får besøk komme ned på P-plassen med beviset til gjesten. Også må man huske å levere parkeringsbeviset tilbake når man drar.

 

Neida, de har på sånne steder en ventetid på alt fra 10-15 min til litt lenger tid, litt ettersom.

Lenke til kommentar

Stoler ikke på den ventetiden, og noen steder kan de bli snaut. I en del store borettslag kan det være et stykke å gå fra gjesteparkeringa til den blokka du skal til. Så skal du vente på heisen som "aldri" kommer og bruker lang til opp til 11. etg. Når du kommer dit begynner den gamle tanta å lete etter parkeringsbeviset hun ikke husker hvor hun la sist. Så skal du vente på den trege heisen igjen og gå tilbake til P-plassen. Da har det fort gått 10 min. og vel så det....

Endret av Mr D
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...