Gå til innhold

Esport: Vi lager norsk StarCraft II-liga med 40 000 kroner i potten


Anbefalte innlegg

Gleder meg så utrolig til dette. Gamers Paradise turneringen som gamer.no kjørte forrige gang var en kjempesuksess! Gode norske castere, et flott publikum og sterke sponsorer er noe som virkelig kan få fart på Norsk Esport! Awwwsomee!

 

Man får ikke fart på norsk eSport ved å putte penger inn i et spill med få viewers sammenlignet med både LoL og Dota2.

 

Sc2 hadde ikke vunnet hadde ikke pollen blitt posta på reddit uansett, enjoy it while you can, this will be the last.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Puro, jeg vet ikke hvor inn du er i sc2 communityet i Norge eller utlandet jeg, men BLAN - et LAN som ble avholdt for noen dager siden hadde over 100 unike seere samtidlig, og det hadde det nesten uten pressedekning! Når det gjelder sc2 generelt er det det mest kompetitive og intense esport spillet der ute. Jeg håper også forøvrig at både dota2/lol og CS:GO etterhvert en like flott mulighet som starcraft2 miljøet nå har fått:)

Lenke til kommentar

Nå døtter Gamer.no penger inn i Sc2, SC2 får ikke mange viewers og vi er tilbake der vi var for ett år siden, ingen tournaments eller casting pga lite viewers.

 

LOL sc2 vil få utelanske seere mens norsk dota er på så lavt nivå at ingen utefor landets grenser vil bry seg.

Puro, jeg vet ikke hvor inn du er i sc2 communityet i Norge eller utlandet jeg, men BLAN - et LAN som ble avholdt for noen dager siden hadde over 100 unike seere samtidlig, og det hadde det nesten uten pressedekning! Når det gjelder sc2 generelt er det det mest kompetitive og intense esport spillet der ute. Jeg håper også forøvrig at både dota2/lol og CS:GO etterhvert en like flott mulighet som starcraft2 miljøet nå har fått:)

 

Det var over 200 unike seere på finalen.

Lenke til kommentar

 

Gleder meg så utrolig til dette. Gamers Paradise turneringen som gamer.no kjørte forrige gang var en kjempesuksess! Gode norske castere, et flott publikum og sterke sponsorer er noe som virkelig kan få fart på Norsk Esport! Awwwsomee!

 

Man får ikke fart på norsk eSport ved å putte penger inn i et spill med få viewers sammenlignet med både LoL og Dota2.

 

Sc2 hadde ikke vunnet hadde ikke pollen blitt posta på reddit uansett, enjoy it while you can, this will be the last.

Hvor mye butthurt går det ann og ha, Puro? League er jo bare spilt av 13-åringer i Norge, og har så godt som ingen spillere som er gode nok til å lage en skikkelig konkurranse.

Såmme går for dota 2 men med et noe mer modent publikum, men ett mye mer giftig miljø.

 

Starcraft 2 vant fordi det hadde flere som vill støtte spillet, og det er absoulutt ikke juksing og be om stemmer, når det er nøyaktig dette gamer.no hadde sett for seg når de lagde en "popularity contest". League eller dota kunne ha gjort akkurat det samme på deres subreddit, hvor de faktisk har flere subscribers, men nettop fordi miljøet består av 13 åringer var det ingen som hadde mental kapasitet til å se for seg den muligheten.

/rant

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvis Gamer klarer å få til en engelsk stream i tillegg til en norsk en tror jeg faktisk man kan tromme opp noen seere da vi har et par meget talentfulle personer innen for SC2 miljøet som er av internasjonal interesse.

 

Personlig er jeg selvsagt skuffet over at CSGO ikke vant da jeg ikke er interessert i MOBAs og RTS, men heller ikke forundret da CS ikke er like populært som det en gang var selv om det virker som interessen for det virker til å stige igjen.

Lenke til kommentar

Slapp av. Neste gang gjør vi en omvendt avstemning. Det spillet med færrest stemmer får sin egen liga.

 

Seriøst: Dette er ikke det eneste vi skal gjøre med miljøet i Norge. Det jobbes med mye kult i kulissene og vi gleder oss til å annonsere alt når tiden er inne. StarCraft-ligaen er bare starten på en ny era for oss etter å ha lekt og eksperimentert i tre år.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Dæng, nå har jeg brukt så lang tid på å lære meg (og bli litt god) i både cs:go og lol for å skjønne meg på esports, og så blir det starcraft liga... Frem med lommeboka og youtube tutorials, her skal det læres!

 

Lykke til mot Snute eller TargA :)

Lenke til kommentar

Nå si Starcraft 2 gutta klarer å stå frem som en ekstremt usympatisk gjeng, selv stemte jeg for LoL og skaffet flere stemmer til de, som gjorde at de ledet, før Starcraft gikk for utlendingmetoden. Har ikke noe imot Starcraft og har ikke noe behov for å rakke ned på hverken spillet eller det norske communityet. Men synes en del av individene her kan gjekke seg ned et par hakk. Uansett gleder meg til turneringen, rått initiativ fra Gamer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...