Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

FPS drops etter å ha spilt en stund


Anbefalte innlegg

Hey! Etter noen timer med gaming merker jeg at fps i eks Heroes of Newearth faller av litt. Trodde i begynnelsene dette skyldes at cpu ble for varm, så kjøpte en noctua nh-d14. Men problemet eksisterer fortsatt. Lurer derfor på om det kan skyldes psu min. har denne Corsair CX 600M, 600W PSU, samtidng har jeg et GTX 770 gpu og en intel core i5 4670k cpu. Temperaturene ligger på rundt 30-50 når det gjelder cpu. Kan det skyldes psu min?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1567712

Sjekk denne tråden.

 

Merk at det er SLI. (samme PSU)

 

200W trekker gpu med load, hele pcen din vil trekke rundt 400 med alt på 100%

Hva med å kjøre en stresstest?

 

Denne kan levere oppgitt watt ved 30C (i PSU) , over dette daler kurvene.

 

Man har AX,HX,RM,CS,TX,GS,CX og VS

Det er på en måte langt ned i serien .

Laget for en kontorpc.

Endret av War
Lenke til kommentar

Mer som overbelastning som over 90% load mener jeg.

Hadde 400Wserien i foldepcer før, satte i gpu for å spille på lan og spill fungerte sånn 5 min før FPS ble lavere og lavere før bluescreen eller st spillet fryser og lyden henger

Restart skjedde også.

Satte ned oppløsning og grafikken og skokka ned cpu til stock så var det spillbart.

Endret av War
Lenke til kommentar

Vet ikke helt hvordan PSUen vil forårsake dårligere ytelse. Så lenge frekvensen er den samme på de forskjellige brikkene, så vil også ytelsen være lik.

 

Dog finnes det noen sjeldene unntak. F.eks om spenningen går utenfor området som maskinen klarer operere stabilt på, så kan du få lavere ytelse med mange regnefeil. Typisk for de som har overklokket helt til grensen og har en ustabil overklokk, men akkurat innenfor hva som kreves foe å holde maskinen gående.

 

Men ligger du så på grensa så skulle en tro maskinen var mer ustabil.

 

Ps:

Japanske kondensatorer er de beste i verden. Det er kinesiske/taiwanske som regnes som dårlige.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Så valgets kvaler her da :

Its biggest drawbacks, on the other hand, are that it only has two PCIe connectors, which greatly restricts the unit's usability, and its very low hold-up time, which is the result of the small bulk capacitor. Corsair apparently preferred using a Japanese capacitor with a smaller capacity in the APFC instead of a higher capacity Taiwanese one. They may be right, since Japanese caps tend to last much longer, but a hold-up time below 10 ms with a limit of 16 ms as specified by the ATX spec doesn't look good at all.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...