Gå til innhold

LV sin treningslogg.


Mann20

Anbefalte innlegg

Ingen fare med kritikk, det setter jeg bare stor pris på! :)

 

Nå skjønte jeg hva du mente ang skuldrene tar belastningen. Bra beskrivende bilde! Får å få belastningen mer mot brystet må jeg vel få en mer buet løftebane? Altså at jeg på vei ned beveger stanga lengre fremover på brystet, og beveger i samme bue tilbake? Forstår jeg deg riktig?

 

Ettersom jeg føler skuldrene mine er sterkere enn brystet, isolert sett, er det interessant det du sier. Kan jo være noe i det.

 

Skal prøve å endre på det - om ikke akkurat nå på toppvektene- etter deload. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neida, ikke noe vits i å gjøre det komplisert (min skyld det haha..), bare fortsett du, har jo god fremgang :)

Jeg ble pirkete igår fordi jeg kjeda meg og noe skal man vel finne på å gjøre :)

 

Ikke lurt å trene for mye teknikk på tunge vekter nei, tenk på det ved deload som du sier :)

 

Men som jeg nevnte, desto bedre oppspennet er - jo mer faller resten av teknikk på plass også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet ikke hva buet løftebane betyr, men løftebanen skal iallefall være rett opp og ned , ikke skrå bakover ol.

Så skal håndleddene være rette og i rett linje til  albuen som igjen hele tiden er rett under stanga.

 

Har ikke sett videoen, det skal jeg lete etter nå

Lenke til kommentar

Så video nå, håndleddene er helt 54 grader, oversiden av hånden skal være på linje med underarmen.

 

Ser ikke så godt på videoen, men skuldrene skal helt bakover, så skal de helt ned , så avløft hvor kun lats alene fører stangen frem.

Det stativet så ut som kommer til å dette ned om 2 uker.

 

Ser ut som du er 1mm fra å treffe stanga med hodet på veg ned, så risky ut med den farten , hehe

 

Så den igjen, ser hvorfor skuldrene har mye moment.

De er ikke som beskrevet over.

Løftebanen hadde blitt 15cm kortere da = mer vekt/sterkere.

post-64596-0-87082200-1439666500_thumb.png

Endret av War
  • Liker 2
Lenke til kommentar

A n

 

Millitærpress:

50x1, 60x1, 65x1 (rekord 1RM!), 67,5xfail

60x2,2, 40x8

 

Sumo markløft:

110x2, 130x1, 145 x5,5,

110x5

 

Pullups:

bw+10kg x5,4,4

hammergrep bw x5

 

Hantelshrugs:

40kg 3x10

 

Cable tricep nedpress flat stang:

32,5kg x 10 + 5x3reps myo

 

Cable bicepcurl flat stang:

25kg x 10 + 5x3reps myo

 

Ss:

- decline cable situp 7,5kg 2x8

- stående oblique sidehev 30kg 2x10

 

Rekord 1RM millitærpress 65kg! Tung sumo markløft.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

P

 

Knebøy: rekord!

100kg 5x5

 

Benk: rekord!

92,5kg x2,2,2,2,1(+1 fail)

 

Barbell rows:

75kg x3x4set

60kg x8

 

Stående cableflies:

20kg 10 + 5x3 myo

 

Cable facepulls

 

Kommentar:

Artig med rekord i bøyen! Husker forrige forsøk for en stund siden hvor jeg kollapset på fjerde settet. Trener på nytt sted som jeg trente på for et år siden, og noen av stengene veier nærmere 22,5kg, ikke 20 kg. Regner dem som 20kg uansett og prøver å drite i det - men brukte en av disse på 92,5kg-benken i dag. Så dermed føler jeg meg fornøyd med den også. Vurderer maksløft neste økt. Gjetter 100kg eller rett over.

Lenke til kommentar

p

 

Klassisk mark:

150kg x3 x4 set --> rekordantall reps på 150kg løftet på en markøkt.

 

Pullups på bjelke:

bw+20kg  x3,3,3

bw+10kg x5,4

 

Øving handstand pushups mot vegg

 

5 min mage

 

Cable nedpress flat stang:

70kg  x 9 + 5x2 myo

 

 Cable bicepcurl flat stang:

70kg x 9 + 5x2 myo

 

Kommentar:

Ettersom jeg har nådd maksvektene på millitærpress en ganske mange økter før de andre løftene er jeg usikker på hva jeg burde gjøre; deloade millitærpressen alene litt ekstra så den møter de andre vektene når jeg deloader, sånn ca?

 

Vurderer forsøk på maksløft i markløft neste økt.

Lenke til kommentar

Skal si det går unna her! Bra jobba! :grin2:

 

Mitt forslag ang. å blande deloader er å tenke seg litt godt om først - Vil maks-økter i BP "forstyrre" en deload i militærpress og motsatt?

Jeg ville helt klart heller ha gått ned på repsa i militærpress og kjørt øvelsen en uke til inntil du deloader i BP også.

Samme gjelder egentlig alle basene.

 

Jeg vet det er folk som kjører deloader helt hulter til bulter men jeg ville ihvertfall ikke anbefalt det - I tillegg virker det hele da litt "rotete" ;)

Lenke til kommentar

Torsdag:

Knebøy:

80kg x4

105kg x1

115kg x1 Rekord!

120kg x1 Rekord!

100kg x4, 2

 

Benkpress:

50kg x5

70kg x4

90kg x1

100kg x1 Rekord!

102,5kg x fail

85kg x3, 2

 

Lett barbell rows + cableflies

 

Kommentar:

Fornøyd med knebøyrekord med det jeg tenker er fin dybde. Må vel også si meg fornøyd med benkrekord selv om det ikke er mye å skryte av.

 

Fredag:

 

Markløft:

100kg x1

130kg x1

160kg x1

180kg x fail

175kg x fail

 

Kommentar:

Ble potte sur og gadd ikke gjøre stort mer før jeg stakk hjem. Var dog både småtrøtt og småsliten etter lang forelesningsdag, og hadde også maksløft i bøy dagen før - tror kaaanskke 175kg hadde gått på en bra dag. 180kg løftet ssg 1 cm, mens 175kg måtte jeg gi meg ca halvveis fordi ryggen ikke holdt.

 

Nå blir det mandag på'n med flere reps i samntlige øvelser og lettere vekter. Håper å få utnyttet litt økt styrke. Blir uansett digg.

Lenke til kommentar

Når du dagen før "scoret" i 2 øvelser er det ingen krise å feile i den 3. - Tenker du tar den neste gang :)

 

Solide løft de 2 der, milepæl i BP og greier og greier, grattis :yes:

 

En ting som hadde vært morsomt å se var fail-forsøket på 102.kg i BP - Ser du ikke bruker spotter når du setter pers(?). Hvordan overlevde du? :omg:

Lenke til kommentar

Når du dagen før "scoret" i 2 øvelser er det ingen krise å feile i den 3. - Tenker du tar den neste gang :)

 

Solide løft de 2 der, milepæl i BP og greier og greier, grattis :yes:

 

En ting som hadde vært morsomt å se var fail-forsøket på 102.kg i BP - Ser du ikke bruker spotter når du setter pers(?). Hvordan overlevde du? :omg:

 

Joda, takk for det! :) 

 

Fikk ei dame til å sikre. Filmen ble ødelagt av at telefonen velta, samme gjelder markløft failsene  :confused:

 

Fremover blir det push/pull-split med bein implementert. Begynner med høyere reps på samtlige øvelser men baseøvelsene går fort ned på færre reps. Volumøvelser blir mer fokus på å styrke hovedøvelsene og mindre "pynteøvelser".

 

Blir nå en lengre periode uten de "spennende" pr-løftene, men går for en bra treningsperiode så jeg kan prøve på nye pr. Dette er første gangen jeg har et slikt målrettet opplegg, så synes det er moro for tiden. Logger her selv om det ikke er så spennende løft på littegrann da dette er eneste loggen jeg har akkurat nå.

 

Dagens økt:

Frontbøy:

60kg x8, 50kg 3x8

 

Benk:

67,5kg  2x12, 2x10

 

Mill.press:

40kg x7, 35kg 3x8

 

Behind the neck press:

30kg  3x8

 

Decline benk:

50kg  3x8

 

Goblet squat:

15kg  3x8

 

Cableflies:

12,5kg  3x10

 

Kommentar:

Artig med flere reps. Aldri testet frontbøy men prøvde ettersom en kompis drev med det idag. Var veldig gøy siden jeg kommer nærmest ass to the grass, men har litt for lite mobile håndledd/ettellerannet som gjør at jeg sliter med å få albuene opp (armen vannrett). Blir fast oppvarming fremover, så kjører jeg den av og til som hovedøvelse.

Lenke til kommentar

P

Pullups:

bw x8,8,7,6

 

Klassisk markløft:

120kg x8

Med belte og reimer: 120kg x12, 12

 

Pandlay rows:

50kg 3x8, 1x6

 

Nedtrekk:

40kg 4x12

 

Sit. roing halvbredt hammergrep:

45kg 4x10

 

 

I dag prøvde jeg belte og reimer for første gang. Lånte av en kompis. FOR en følelse! 120kg 12 reps x 2 set er rekordbra, og dette er utvilsomt et verktøy jeg har lyst til å benytte meg av fremover som suplement. Et par harde økter med belte og evt reimer i ny og ne tror jeg kan bidra til å komme forbi platå, uten tvil.

Morsomste markingen på år og dag og for en økt for ryggen. :)

Lenke til kommentar

Ja, skal investere i et belte. :) 

 

To siste øktene:

 

P

Knebøy 85kg  6x5set

Pushpress  55kg  3x4set

Benkpress  72,5kg  2x10, 2x9

Behind the neck press  32,5kg  3x8

Decline benk  52,5kg  2x8, 1x16   Mye bedre koordinasjon siden forrige gang og dermed ble det lettere.

Cableflies  15kg  3x10

Goblet squat  20kg  3x10

Strak planke tricep extensions

 

 

P

 

Møtte opp 0630 istedet for 0730 på skolen ved en feiltakelse... Ble dermed en kjapp morraøkt.

 

Pullup diverse mixed grep

Block pulls (2 skiver)  125kg  3x8 

Barbell rows stående skrå 50kg  4x10

Nedtrekk  45kg  4x12

Sittende roing smalt grep  55kg  4x10

Bicepcurl ezbar bredt grep  17,5kg  4x10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...