Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Unnskyldninger å bruke på foreldre


Anbefalte innlegg

Haha, dette blir vell noe av det rareste som kommer ut her men jeg spør følgende.

 

Er det noen GODE unnskyldninger å bruke på foreldre for å få dem til å tro på deg? Jeg skal reise med min søster neste uke men hun er under 18 og får egentlig ikke være med. Vi må derfor finne på noe lurt som kan lure foreldra våre til å tro noe annet.

Forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det meste belager seg på om foreldrene mener du er ansvarsfull nok til å ta det ansvaret med å være ansvarlig for din søster, dette går direkte på deres syn på deg som voksen. Den andre faktoren som kommer inn i bildet er deres intensjon med denne turen; da kan dere enten legge til noen grunner til hvorfor dere trenger denne turen (knyttes som søsken, dere trenger fri fra styret, denne turen har en stor verdi for dere e.t.c). En smart ting kan være å skape en følelse ovenfor foreldrene deres der dere lar de ha litt kontroll over dere, på en måte som gir dem en mulighet til å forsikre seg om at dere oppfører dere etter deres ønske. dette er da kompromisser som mest sannsynlig er høyst nødvendig, og kan gange deres sjanse for å få dra på denne turen. (kan være smart for deg som ansvarlig voksen (for søsteren blir ditt pådratt ansvar på denne turen, ikke glem det).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bla ut om at dere har det vanskelig i ett par dager også nevn turen etter det har gått noen dager med gråting fordi ting er vanskelig. Si at turen hadde hjulpet ved og komme seg litt vekk, og fortell at dere kan ringe vær dag o.l.

 

Får dere nei begynn og gråt enda mer og lat som om alt er 100 ganger værre.

Lenke til kommentar

Bla ut om at dere har det vanskelig i ett par dager også nevn turen etter det har gått noen dager med gråting fordi ting er vanskelig. Si at turen hadde hjulpet ved og komme seg litt vekk, og fortell at dere kan ringe vær dag o.l.

 

Får dere nei begynn og gråt enda mer og lat som om alt er 100 ganger værre.

 

når man er 18+, så er det ikke vanlig at man begynner å gråte for alskens filleproblemer... dvs. at de må skape et ganske heftig problem, og det kommer faktisk til å gå ut over flere enn bare de to. eller så kan de gjøre som du sier, å begynne å oppføre seg som to skrikeunger, og da fjerne all tvil foreldrene hadde om at han\hun ikke er voksen nok til å ta ansvaret for søsteren.

Lenke til kommentar

 

Bla ut om at dere har det vanskelig i ett par dager også nevn turen etter det har gått noen dager med gråting fordi ting er vanskelig. Si at turen hadde hjulpet ved og komme seg litt vekk, og fortell at dere kan ringe vær dag o.l.

 

Får dere nei begynn og gråt enda mer og lat som om alt er 100 ganger værre.

 

når man er 18+, så er det ikke vanlig at man begynner å gråte for alskens filleproblemer... dvs. at de må skape et ganske heftig problem, og det kommer faktisk til å gå ut over flere enn bare de to. eller så kan de gjøre som du sier, å begynne å oppføre seg som to skrikeunger, og da fjerne all tvil foreldrene hadde om at han\hun ikke er voksen nok til å ta ansvaret for søsteren.

 

 

Hadde de begge vært 18+ hadde de ikke hatt dette problemet med og måtte få foreldrenes tillatelse? Og er ikke snakk om at de oppfører seg som drittunger, men at de later som at de sliter litt omdagen psykisk og dermed trenger denne turen for og få ting i orden inni seg.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

 

Bla ut om at dere har det vanskelig i ett par dager også nevn turen etter det har gått noen dager med gråting fordi ting er vanskelig. Si at turen hadde hjulpet ved og komme seg litt vekk, og fortell at dere kan ringe vær dag o.l.

 

Får dere nei begynn og gråt enda mer og lat som om alt er 100 ganger værre.

 

når man er 18+, så er det ikke vanlig at man begynner å gråte for alskens filleproblemer... dvs. at de må skape et ganske heftig problem, og det kommer faktisk til å gå ut over flere enn bare de to. eller så kan de gjøre som du sier, å begynne å oppføre seg som to skrikeunger, og da fjerne all tvil foreldrene hadde om at han\hun ikke er voksen nok til å ta ansvaret for søsteren.

 

 

Hadde de begge vært 18+ hadde de ikke hatt dette problemet med og måtte få foreldrenes tillatelse? Og er ikke snakk om at de oppfører seg som drittunger, men at de later som at de sliter litt omdagen psykisk og dermed trenger denne turen for og få ting i orden inni seg.

 

nei, når de er 18+, så vil de selvfølgelig ikke trenge foreldrenes tillatelse, de er jo myndige begge to! skjønner poenget ditt, men jeg mener at skriking i dette tilfellet er en ekstremt dårlig gjennomtenkt plan, da skriking er en ganske desperat utvei, og om jeg hadde begynt å hulke foran mine foreldre, så hadde de ikke latt meg dra på langtur med søstra mi, da jeg tydelig vis har noen store problemer, som jeg må snakke ut om med evt. foreldrene mine, eller en profesjonell. fordi en 18+ person begynner ikke å skrike for hva som helst. og om han\hun faktisk gjør det, så hadde det i alle fall ikke vært ansvarlig å slippe de løs på en langtur, da de åpenbart er ustabil, og\eller har noe de tydelig vis må snakke ut om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...