Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Mørk flekk på huden


Hpaulsen

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg la merke til en sort / mørk flekk på undersiden av magen i dag, jeg kjente litt på den og det gjorde ikke noe vondt, den gikk ikke "utover" som en kvise ville gjort.

 

Jeg presset litt på den, og plutselig så sprakk det, og blod strømmet ut jo mer jeg presset. Det var ikke "strømmet ut" som om du fjernet en kvise, men som om du hadde et stort sår, jeg ble relativt overrasket. Dette har skjedd en gang tidligere og lenger ned rett over skrittet. Blodet virket mørkere og tykkere enn normalt (kutt i finger, neseblod, etc.)

Er dette noe jeg må sjekke opp videre? Jeg prøve å google meg litt frem, men fant for det meste urelative tråder.

 

Takk for all hjelp på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan det være en blodblemme? ( inneklemt blod under huden) Disse viser seg ofte som mørk/svart-lilla flekker, dog med litt hevelse, og sprekker den kommer det gjerne mørkere blod ut. Har du klemt huden som du kan huske?

Jeg var sikker på at blodblemmer så ut som vannblemmer, altså at de "stakk ut litt" dette gjør ikke den her.

 

Huden har ikke vært klemt som jeg husker.

Lenke til kommentar

 

Kan det være en blodblemme? ( inneklemt blod under huden) Disse viser seg ofte som mørk/svart-lilla flekker, dog med litt hevelse, og sprekker den kommer det gjerne mørkere blod ut. Har du klemt huden som du kan huske?

 

Jeg var sikker på at blodblemmer så ut som vannblemmer, altså at de "stakk ut litt" dette gjør ikke den her.

 

Huden har ikke vært klemt som jeg husker.

 

Pleier å være en hevelse, ja. Men iom at det var blod i den, tenkte jeg umiddelbart på blemme. Ofte kan klær etc også lage friksjoner i huden, slik at det oppstår sår, blemmer etc, så du trenger ikke å ha klemt huden. Men ta en tur til legen om du er bekymret:-)

Lenke til kommentar

Hørtes ut som et mindre subkutatnt hematom (http://en.wikipedia.org/wiki/Hematoma) som har sprukket. Hvis dette har sjedd flere ganger (les 2+) uten kjent årsak (slag/traume) ville jeg absolutt ha tatt en tur til legen. Sansynligvis ingenting, men det kan også komme av noen relativt vanlige blødersykdommer (F.eks Hemophilia eller Von Willebrand sykdom) som begge er relativt godartede, men viktige å vite om med tanke på annen sykdom/operasjoner osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...