Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

HDD Nr 2 spinner ned etter bare sekunder


Anbefalte innlegg

Har en HP ProBook 6550b der jeg har jeg byttet ut DVD-romen med en ekstra harddisk. Harddisken jeg har satt inn er en WD Scorpio Blue 750GB.

Problemet jeg har er att denne spinner ned etter bare noen sekunder, har ikke tatt tiden men det er ihvertfall under 1 minutt. Dette er jo selvfølgelig ganske plagsomt.

Under strømalternativer så er de satt opp til å spinne ned etter 10min på batteri og 1time med nettstrøm.

Maskinen kjører Win 8.1.

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en WD blue som nr2 i min bærbare også. Jeg også ofret optisk drev for harddiskplass og har en WD Blue av et slag som konstant spinner ned. Den gjør det til og med midt i videoavspilling så videoen må stoppe opp i et sekund eller to ca en gang per minutt.

 

Fint å få undersøkt hva jeg kan gjøre med dette.

Lenke til kommentar

3 sekunder? Det er jo helt borti hampen. Det er på tide Western Digital sender ut en firmware som fikser det problemet fordi det kan fikses slik.

 

Ellers flott at det funket. :thumbup:

Sorry Mac, Var nok litt kjapp på avtrekkeren. WDIDLE3 rapporterer att timeren er slått av men disken fortsetter å spinne ned..

Flere gode forslag?

 

Skulle nok gjort mer enn å skumlest artikkelen du refererte til også, står jo attakkurat den disken jeg har fortsetter å spinne ned.. Må da være en måte å få slått av dette..

 

Readers looking to disable fast spin-down times on notebook drives such as the 750GB Scorpio Blue should know that while it stopped the excessive load cycles, the drive still spun down after a few seconds of idle activity.

 

Endret av spett
Lenke til kommentar

 

Prøv å lagre følgende i en .bat fil på aktuell disk og la den kjøre altid:

@echo off
:engangtil
echo data >> data.txt
del data.txt
goto engangtil

Troll.. Påenget er ikke i utgangspunktet å få den til å spinne alltid. Men det legger til ganske bra med lagg med nesten alt man driver med av filer når disken skal skru seg av for hvert 3. sekund..

Lenke til kommentar

Prøv å lagre følgende i en .bat fil på aktuell disk og la den kjøre altid:

Det fungerer ikke på min disk. Disken kutter dataoverføringen uansett aktivitet som nevnt tidligere.

 

WDIDLE3 som Chavalito viste til fungerte utmerket. Dog rapporterte min disk at timeren ikke var aktivert. Så jeg aktiverte den og stilte den på 60 sekunder. Det får holde.

 

Takk for en løsning på problemet. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...