Gå til innhold

Ny Acer PC. Fant lisenskoden min på google..


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Kjøpte meg en ny Acer PC idag med Windows 7 pro.

 

Og den er ikke levert med klistemerke under PCen med lisensnøkkelen til Windows.

 

Tenkte jeg skulle legge inn en rein instalasjon av Windows, så jeg fulgte en guide på nettet og brukte "KEYFINDER" for å hente ut lisensnøkkelen min.

 

For morroskyld så la jeg inn lisensnøkklen min på google, og da var det jo hundrevis av treff på den. :huh:

 

Er alle OEM nøkkler like, eller er det programmet jeg brukte bare tull?

 

Her er linken til programmet jeg bruke:

 

http://www.magicaljellybean.com/keyfinder/

 

Vis moderator har mistanke om at jeg ikke kjører ekte versjon av Windows og bryter forumreglene, så kan jeg legge frem kvittering fra forhandler på forespørsel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OEM-nøkler fra samme produsent vil være identiske på mange modeller.

 

Det SKAL følge med et klistremerke (gjelder Windows 7*) med en UNIK produktnøkkel som man bruker ved en "ren installasjon". Sjekk under batteriet eller medfølgende dokumentasjon hvis den ikke er på undersiden (bærbar) eller på kabinettet (stasjonær).

 

*Fom. Windows 8 ligger nøkkelen lagret i UEFI (BIOS).

Lenke til kommentar

Okei.

 

Kan jo legge til at dette er en "bedrifts pc", så den leveres både med Windows 8 og 7 slik jeg skjønte det på forhandleren.

 

Det er preinstalert Windows 7, og det sitter et Windows 8 klistemerke under PCen. Men ingen windows 7 merke..

 

Men om jeg legger inn en rein instalasjon av windows 7, kan jeg bare bruke den lisensnøkkelen jeg fant med det programmet og så vil windowsen være gyldig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...