Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

I buddhismen opereres det med en "knower" og en "doer" - det nærmeste for oss er vel samvittigheten, vil jeg tro. Uansett slipper man ikke unna den mekanismen, og det finnes virkelig ikke den perfekte forbrytelse

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

jeg forstår dine tanker,

og jeg er helt enig.

 

og dine svar ville nok ha tilfredsstilt et vanlig mennesket med vanlig følsomhet.

 

men så har du mennesketyper som meg,

de ekstremt følsomme:

DVs har en kropp som føler de minste bevegelser i kroppen,

har et intellekt som kan tenke 14 tankebaner samtidig og samtidig smelte alt sammen til 1 virkelighet,

og som har pga sin følsomhet en massiv angst vis man danner seg gale bilder av hva for eksempel "tro" er for noe.

 

så derfor er jeg interessert i å vite selve den absolutte definisjonen eller grunnfølelsen som Jesus måtte representere,

og dermed bli kvitt mesteparten av relative teorier osv.

 

du ser ,

problemet er at mennesker som meg har altfor stor intellekt og fantasi til å godta enkle setninger,

og må derfor studere nyansenes i enkle setninger,

for å ikke bli sinnsyk,-pga når man har 14 kanaler samtidig som tenker 14 ulike tankebaner så blir det fort til at tvangstanker og i verste fall psykoser oppstår.

 

men jeg forstår synspunktet ditt

og fra et "vanlig" menneskets ståsyn så ser jeg at du trenger ikke mer for å bli frelst.

 

problemet mitt er bare at når mennesker sier relative ord,så tenker min hjerne utallige tolkninger av samme ord,

altså jeg kan se hvordan enhver ord noen skriver kan tolkes på så mange måter,

og det jeg står igjen med er en stor "frihets angst",-DVs intellektuelt bli mer splittet enn samlet.

 

så det jeg egentlig søker etter er selve essensen av hva "Jesus" som mentalitet ER,

og hvorfor "Jesus"'mentaliteten er annerledes fra de andre menneskelige fenomener.

Lenke til kommentar

så det jeg egentlig søker etter er selve essensen av hva "Jesus" som mentalitet ER,

og hvorfor "Jesus"'mentaliteten er annerledes fra de andre menneskelige fenomener.

Det spørs om jeg som et "vanlig" menneske klarer å svare deg noe mer på det, men jeg kom til å tenke på Paulus da han talte til grekerne i Aten (min utheving):

 

 

Da sto Paulus fram for Areopagos-rådet og sa:

 

"Atenske menn! Jeg ser at dere på alle måter er svært religiøse. For da jeg gikk omkring og så på helligdommene deres, fant jeg et alter med denne innskriften: For en ukjent Gud. Det som dere tilber uten å kjenne, det forkynner jeg dere. Gud, han som skapte verden og alt som er i den, han som er herre over himmel og jord, han bor ikke i templer reist av menneskehender. Han trenger heller ikke noe av det som menneskehender kan tjene ham med. Det er jo han som gir liv og ånde, ja, alt til alle.

 

Av ett menneske har han skapt alle folkeslag. Han lot dem bo over hele jorden, og han satte faste tider for dem og bestemte grensene for deres områder. Dette gjorde han for at de skulle søke Gud, om de kanskje kunne lete seg fram og finne ham. Han er jo ikke langt borte fra en eneste av oss. For det er i ham vi lever, beveger oss og er til, som også noen av deres diktere har sagt: For vi er hans slekt. Fordi vi altså er Guds slekt, må vi ikke tenke at guddommen ligner et bilde av gull eller sølv eller stein, formet av menneskers kunst eller tanke. Disse tidene med uvitenhet har Gud båret over med, men nå befaler han alle mennesker, hvor de enn er, at de må vende om. For han har fastsatt en dag da han skal dømme verden med rettferd, ved en mann han har utpekt til dette. Det har han bekreftet for alle mennesker ved å reise ham opp fra de døde."

 

 

Og Johannes sier:

 

"På dette kjenner dere Guds Ånd: Hver ånd som bekjenner at Jesus Kristus er kommet i kjøtt og blod, er av Gud. Men enhver ånd som ikke bekjenner Jesus, er ikke av Gud. Det er ånden til Antikrist, som dere har hørt skal komme. Og den ånden er allerede nå i verden.

Lenke til kommentar

Jesus var Guds sønn, og Han er Gud.

 

Det er mye misforståelser og vranglære om kristendom, og det meste spres i dag av staten,dette i neste omgang kommer fra jødene som i dag kontrollerer media og til en viss grad også politikerne, men også gjennom direkte infiltrasjon i kristne kirker og miljøer.

Jødene har prøvd å ødelegge kristendommen siden starten for 2000 år siden, og de har god hjelp av muslimer og sosiallister samt ateister og hedninger av alle typer.

 

Kristendom handler om kjærlighet, og de ti bud handler også om kjærlighet. Israel (må ikke forveksles med det landet som i dag kalles israel, eller med jødene) forsto det ikke den gang, muligens fordi de ikke ville forstå det, fordi de begynte å følge satan og dermed begynte å dyrke forskjellige avguder slik folkene rundt dem gjorde.

 

Jesus kom til verden bla for å kjøpe oss fri fra satans grep, og for å vise oss veien.

 

Men det er ikke nok bare å si at du tror på Jesus og hvem Han er. Du må også følge Jesus så godt du kan, og det gjøres ved å følge Jesu lære og budskap som vi har i NT i Bibelen.

 

For å gjøre det enkelt og lett forståelig for oss så inkluderte Jesus hele loven i to bud, som er like viktig:

 

37 “‘You shall love the Lord your God with all your heart, with all your soul, and with all your mind. 38 This is the first and great commandment. 39 And the second is like it: ‘You shall love your neighbor as yourself. 40 On these two commandments hang all the Law and the Prophets.”

 

Dette er hva vi skal følge, i dette er loven og de ti bud inkludert.

 

Det er ingen andre lover eller regler som kristne skal følge.

 

Hvis noen sier de tror, men ikke følger Jesu budskap, så vil det ikke hjelpe dem.

 

For selv satan tror og han vet hvem Jesus er, men det helper ham ikke for han er Guds fiende og vår fiende, og satan følger slett ikke Jesu budskap.

Lenke til kommentar

 

Kristendom handler om kjærlighet, og de ti bud handler også om kjærlighet.

Isåfall later det til at hverken du eller guden din vet hva kjærlighet faktisk er. Det du snakker om er "kjærlighet" under tvang, og høres mest ut som ønskedrømmen til en sjalu ekskjæreste.

 

Problemet er tvert imot at folk flest i denne verden ikke har peiling på hva kjærlighet er for noe.

For som sagt så har de fleste valgt å følge satan, vi er også alle vokst opp i en verden som følger satans onde system, og hvor satan er "gud"

 

Men Gud har selv valgt ut noen av oss i denne verden og sendt Jesus for å kjøpe oss fri og vise oss veien ut av denne verdens system, og bort fra satans grep.

Lenke til kommentar

 

Problemet er tvert imot at folk flest i denne verden ikke har peiling på hva kjærlighet er for noe.

For som sagt så har de fleste valgt å følge satan, vi er også alle vokst opp i en verden som følger satans onde system, og hvor satan er "gud"

 

Men Gud har selv valgt ut noen av oss i denne verden og sendt Jesus for å kjøpe oss fri og vise oss veien ut av denne verdens system, og bort fra satans grep.

 

 

Ikke spesielt overraskende svar det der. Ok, la oss følge dine premisser - vi ignorerer det faktum at kjærlighet ikke er det du snakker om i det hele tatt.

 

Spørsmålet jeg da vil stille er; er dette en kjærlighet vi vil ha? Og hvorfor skulle vi ha noe som helst ønske om å la oss tvinge til den?

 

Jeg mistenker at jeg nå får til svar at "Gud er god" og liknende fraser. La meg da komme deg i forkjøpet og spørre om tvang vitterlig er en god ting? Og ikke minst; hva er det som gjør din gud så inderlig god?

Lenke til kommentar

 

 

Problemet er tvert imot at folk flest i denne verden ikke har peiling på hva kjærlighet er for noe.

For som sagt så har de fleste valgt å følge satan, vi er også alle vokst opp i en verden som følger satans onde system, og hvor satan er "gud"

 

Men Gud har selv valgt ut noen av oss i denne verden og sendt Jesus for å kjøpe oss fri og vise oss veien ut av denne verdens system, og bort fra satans grep.

 

 

Ikke spesielt overraskende svar det der. Ok, la oss følge dine premisser - vi ignorerer det faktum at kjærlighet ikke er det du snakker om i det hele tatt.

 

Spørsmålet jeg da vil stille er; er dette en kjærlighet vi vil ha? Og hvorfor skulle vi ha noe som helst ønske om å la oss tvinge til den?

 

Jeg mistenker at jeg nå får til svar at "Gud er god" og liknende fraser. La meg da komme deg i forkjøpet og spørre om tvang vitterlig er en god ting? Og ikke minst; hva er det som gjør din gud så inderlig god?

 

 

Poenget er ikke å "tvinge" noen til kjærlighet, poenget er at det Jesus sier her er det som i store trekk er kjærlighet, og så får alle og enhver avgjøre selv om de vil følge det eller ikke.

 

De som ikke velger å følge Jesus, men velger å følge satan og hans onde system hvor kjærlighet ikke fins, mao denne verdens system, de kan fritt gjøre det, som de også har gjort i flere tusen år.

Men de som velger dette må også være forberedt til å ta konsekvensen av sitt eget valg.

 

For den tid da Gud lot menneskene få styre seg selv under satans innflytelse er snart slutt nå.

Lenke til kommentar

 

Poenget er ikke å "tvinge" noen til kjærlighet, poenget er at det Jesus sier her er det som i store trekk er kjærlighet, og så får alle og enhver avgjøre selv om de vil følge det eller ikke.

 

 

Du skrev vitterlig selv at de ti bud krever at man skal "elske herren". La meg friske opp minnet ditt: "You shall love the Lord your God with all your heart, with all your soul, and with all your mind. This is the first and great commandment".

 

Følger man ikke dette må man "ta konsekvensene av sine valg", som du så pent innpakket sier det.

 

Så poenget er her helt åpenbart at man skal tvinges. Og du valgte glatt å unnlate å svare på mine spørsmål om dette er en type "kjærlighet" som er god, og hvorfor man skulle ønske å la seg tvinge til dette.

 

De som ikke velger å følge Jesus, men velger å følge satan og hans onde system hvor kjærlighet ikke fins, mao denne verdens system, de kan fritt gjøre det, som de også har gjort i flere tusen år.

Men de som velger dette må også være forberedt til å ta konsekvensen av sitt eget valg.

 

 

Ok, la oss gjøre et lite tankeeksperiment her. La oss for diskusjonens skyld anta at din religion taler sannhet.

Såvidt jeg vet sier deres religiøse tekster at Satan, som tidligere engel, ble kippet ut av Guds rike fordi han ønsket litt oppmerksomhet. Gud, som ikke er raus nok til å dele på oppmerksomheten, straffer da denne engelen og bedriver for all tid etterpå en temmelig omfattende svertekampanje mot vedkommende

 

Nå, burde det ikke ringe en ørliten bjelle hos dere kristne som advarer om hva for en stormannsgal drittsekk det er dere ønsker å tjene? En påstått allmektig skikkelse som er så til de grader smålig og selvopptatt at han finner det for godt å pålegge samtlige å elske ham? Hva er din kommentar til dette, som advokat for denne tyrannen?

 

For den tid da Gud lot menneskene få styre seg selv under satans innflytelse er snart slutt nå.

 

 

Ja, for istedet for å bare fjerne denne innflytelsen (som han selv har skapt), går han til det skritt å la alle underlegges et diktatur (også de som aldri har hørt om Gud eller er i stand til å forstå konseptet) hvor man straffes til evig tid dersom man ikke, med hele sitt hjerte, elsker ham.

 

Jeg finner dette ganske motbydelig, og det er med stolthet jeg registrerer at du tror jeg er alliert med Satan.

Lenke til kommentar

 

 

 

poenget med kristendommen blir oftest forklart i teologi,

og derfor misforstår mange mennesker kristendommens egentlig essens.

 

vis man spør hvorfor gud er god eller ER kjærlighet,

så er gud kjærlig fordi gud gir oss mennesker det man kaller <nåde>.

(i psykologisk språk så tillater gud at vi ER som vi ER så lenge vi deler alle tanker med gud,)

 

 

<nåde> vil da være den tilgivelse for å gjøre det man kaller <synd>.

hva en synd egentlig ER i sin helhet har vel ingen sagt enda

(annet enn at "synd" betyr å bomme på målet, bomme på guds vilje og bomme på de 10 bud).

 

men pga da mennesker ikke klarer å følge de 10 bud perfekt så ga gud oss sin enebårne sønn som tok på seg våres synder og overvant døden,

slik at vi ble tilgitt og kunne begynne i renhet hos gud hver gang vi <syndebekjenner>,

og muligens en dag komme til "himmelske paradiset med de 12 type mineraler/steiner osv)".

 

problemet de fleste mennesker har med kristendom er følgende:

 

1:<folk tro'r at det å tro på gud er en tvang>,-dog en kristen har såkalt "fri vilje" til å velge å følge guds vilje via den hellige ånd.

(DVs at gud krever kun at du skal bekjenne for gud alle dine tanker).

 

2:<mennesker vet ikke hva synd egentlig ER>,-og dermed så tro'r man for eksempel at rockemusikk er en synd eller et begreper er en synd osv.

(for 30-50 år siden så var det en synd å strikke på søndag)

 

men problemet med denne teologi generelt,

er det at kristne tro'r muligens litt naivt at siden man leser noen ord fra bibelen og hører navnet Jesus så skal plutselig man bli "kristen",

 

man sier "kom til Jesus",

men spør man "hvordan kommer jeg til Jesus?",

så får man diffuse svar som egentlig ikke sier noe presiserende tydelig.

og ikke tar man inn det faktum at verden er et stort paradoks man må forholde seg til.

 

dog når kun et fåtall mennesker har prøvd å fortelle hva for eksempel synd ER for noe,

eller hvorfor man trenger tilgivelse,

eller hvordan man vet forskjell mellom Jesus og satan,

eller hvordan man hører forskjell på den hellige ånd og psykose for eksempel,

og når mennesker har prøvd å utdype kristendommens essens,

så har de fleste mennesker blitt bu'et ut av de tradisjonelle kristne for å være "New age" eller en eller annen "annen religion som ikke er lik vår forklaring".

 

og derfor så får man så mange mennesker som sier "gud er god",

og disse mennesker har muligens opplevd den største kjærlighet i seg,

men disse menneskene tro'r også naivt at "siden jeg sier at gud er god så må folk forstå de tanker'assosiasjonene jeg legger i ordene mine".

 

men aller viktigst så må du forstå at det å være fylt av "Jesu kjærlighet" er en tilstand som ikke kan beskrives med ord,

men først må oppleves i meditativ tilstand,

og først da kan du praktisere som en kristen med universal kjærlighet for alle mennesker.

 

-----------

 

 

jeg tro'r nok muligens du har hørt om kristendom fra de mennesker som ikke helt har forstått og erfaret kristendom slik den skal virke i praksis:)

(har møtt mange mennesker som sier å ha "Jesus i sitt hjerte", og de er vidunderlige mennesker med masse omsorg,

de sier ikke nødvendigvis så mye med munnen, men man merker at deres utstråling er så kjærlig trygg).

 

 

forstår enda ikke hvordan man kommer til "Jesu hjerte kjærlighet",

men jeg vet det er en realitet at "Jesu kjærlighet i praksis" finnes.

 

muligens blir problemet at mange mennesker ikke vet å forkynne Jesus på en forståelig praktisk måte.

 

 

 

 

 

Endret av frza
Lenke til kommentar

 

Poenget er ikke å "tvinge" noen til kjærlighet, poenget er at det Jesus sier her er det som i store trekk er kjærlighet, og så får alle og enhver avgjøre selv om de vil følge det eller ikke.

Du skrev vitterlig selv at de ti bud krever at man skal "elske herren". La meg friske opp minnet ditt: "You shall love the Lord your God with all your heart, with all your soul, and with all your mind. This is the first and great commandment".

 

Følger man ikke dette må man "ta konsekvensene av sine valg", som du så pent innpakket sier det.

 

Så poenget er her helt åpenbart at man skal tvinges. Og du valgte glatt å unnlate å svare på mine spørsmål om dette er en type "kjærlighet" som er god, og hvorfor man skulle ønske å la seg tvinge til dette.

 

De som ikke velger å følge Jesus, men velger å følge satan og hans onde system hvor kjærlighet ikke fins, mao denne verdens system, de kan fritt gjøre det, som de også har gjort i flere tusen år.

Men de som velger dette må også være forberedt til å ta konsekvensen av sitt eget valg.

Ok, la oss gjøre et lite tankeeksperiment her. La oss for diskusjonens skyld anta at din religion taler sannhet.

Såvidt jeg vet sier deres religiøse tekster at Satan, som tidligere engel, ble kippet ut av Guds rike fordi han ønsket litt oppmerksomhet. Gud, som ikke er raus nok til å dele på oppmerksomheten, straffer da denne engelen og bedriver for all tid etterpå en temmelig omfattende svertekampanje mot vedkommende

 

Nå, burde det ikke ringe en ørliten bjelle hos dere kristne som advarer om hva for en stormannsgal drittsekk det er dere ønsker å tjene? En påstått allmektig skikkelse som er så til de grader smålig og selvopptatt at han finner det for godt å pålegge samtlige å elske ham? Hva er din kommentar til dette, som advokat for denne tyrannen?

 

For den tid da Gud lot menneskene få styre seg selv under satans innflytelse er snart slutt nå.

Ja, for istedet for å bare fjerne denne innflytelsen (som han selv har skapt), går han til det skritt å la alle underlegges et diktatur (også de som aldri har hørt om Gud eller er i stand til å forstå konseptet) hvor man straffes til evig tid dersom man ikke, med hele sitt hjerte, elsker ham.

 

Jeg finner dette ganske motbydelig, og det er med stolthet jeg registrerer at du tror jeg er alliert med Satan.

 

Det er ingen som tvinger deg.

 

For at det skal være tvang, så må noen fysisk tvinge deg. Og det er det ingen som gjør, og det er heller ikke mulig å tvinge deg til å elske noen.

 

Og konsekvensene er rett og slett konsekvensene av å følge satan og denne verdens onde system.

Og det er jo ganske rimelig at hvis du følger satan, så må du også ta konsekvensene av ditt eget valg.

 

Ditt spørsmål om kjærlighet røper at du har ikke peiling på hva kjærlighet er for noe, og du vil heller ikke vite det. Så da er det nytteløst å prøve å forklare det for deg.

 

 

 

Satan ble kastet ut fordi han prøver å ødelegge Guds skaperverk, ikke pga krangel om "litt oppmerksomhet"

 

Det står ingen steder i Bibelen at satan ble kastet ut fordi han ønsket litt "oppmerksomhet"

Og det er ingen som har drevet noen "svertekampanje" mot satan.

Svertekampanjen har opp gjennom hele historien blitt ført av satans disipler mot Gud og mot kristne og kristendom, slik det også skjer i dag.

 

Gud har holdt seg i bakgrunnen og latt menneskene få lov til å styre seg selv under satans innflytelse til nå.

 

 

Kjærlighet er slett ikke diktatur.

 

Om du mener at kjærlighet er diktatur, så forstår du så definitivt ikke hva kjærlighet er.

 

 

Og at du finner kjærlighet "motbydelig" viser med all tydelighet hvem som styrer deg, for den uttalelsen kommer rett fra satan selv.

Lenke til kommentar

Tydelig at det nettopp har vært søndag og balty har fått dosen han trenger med svovel prekner og satan oppstyltet dikting...

 

Må være greit å kunne gjøre fuckups og bare skylde på denne fiktive eventyr figuren du hele tiden beskylder alle for å ligge under? Sikker på at han ikke har lurt deg også? :)

 

Som jeg nevnte i en annen tråd, du sier bare indirekte at denne guden din er så svak og stakkarslig at han ikke evner å gjøre noe med problemet satan med en gang det oppsto og hva for en gud er det å tilbe egentlig?

 

Og hvem skal steike folk i evigheter om satan forsvinner? Gud selv? Og hva vil det gjøre ham til? God?

Lenke til kommentar

 

vis man spør hvorfor gud er god eller ER kjærlighet,

så er gud kjærlig fordi gud gir oss mennesker det man kaller <nåde>.

(i psykologisk språk så tillater gud at vi ER som vi ER så lenge vi deler alle tanker med gud,)

 

 

<nåde> vil da være den tilgivelse for å gjøre det man kaller <synd>.

hva en synd egentlig ER i sin helhet har vel ingen sagt enda

(annet enn at "synd" betyr å bomme på målet, bomme på guds vilje og bomme på de 10 bud).

 

La oss se hvordan dette ser ut dersom vi overfører det til et menneske:

 

En mann henvender seg til alle kvinner og pålegger de å elske ham. Han sier at de står fritt til å bestemme dette selv, men at de vil bli utsatt for umenneskelig tortur dersom de velger å avstå. Han hevder han er en god og rettferdig mann iom. at han, hvis disse kvinnene bestemmer seg for å elske ham, tilgir dem den forferdelige uretten de utførte ved å eventuelt først avstå fra "tilbudet" (altså at de slipper tortur så lenge de gjør som han sier).

 

Vil du kalle denne mannen for rettferdig og god?

 

men pga da mennesker ikke klarer å følge de 10 bud perfekt så ga gud oss sin enebårne sønn som tok på seg våres synder og overvant døden,

 

 

Og hvilken fantastisk hyklersk fortelling det er!

 

Fordi en del mennesker ikke ønsket å befatte seg med hans tyrraniske atferd, velger han å fremføre dette narrespillet. Han sender altså sin sønn (som egentlig er ham selv (sic)), lar ham tortureres til døde, før han viser seg å egentlig være udødelig og atter finner sin plass i paradis (litt av en straff).

På tross av at Jesus skal ha "tatt på seg menneskenes synder" og frigjorde disse fra forbannelsen, er mennesker fremdeles født "syndige" (barn forstår ikke religiøs doktrine, og kan ikke "velge" å "elske" Gud - altså er de syndere og skal brenne i helvete).

 

 

problemet de fleste mennesker har med kristendom er følgende:

 

1:<folk tro'r at det å tro på gud er en tvang>,-dog en kristen har såkalt "fri vilje" til å velge å følge guds vilje via den hellige ånd.

(DVs at gud krever kun at du skal bekjenne for gud alle dine tanker).

 

 

...og elske og ære ham i all evighet.

 

Det din gud driver med er selve kroneksempelet på tvang. Sier man til en person at han eller hun vil få sine negler revet ut dersom de ikke gjør det man befaler, driver man med tvang. Sier man til noen at han eller hun vil brenne i helvete dersom de ikke henfaller totalt til Gud (eller "bekjenner alle ens tanker", som du kaller det), driver man likeledes med tvang.

 

Det du og dine trosfeller ikke later til å forstå er at et valg med kun to utganger (frelse eller fordømmelse) ikke egentlig er noe valg, men en trussel.

 

2:<mennesker vet ikke hva synd egentlig ER>,-og dermed så tro'r man for eksempel at rockemusikk er en synd eller et begreper er en synd osv.

(for 30-50 år siden så var det en synd å strikke på søndag)

 

 

Et eksempel på kristen synd er å ikke elske og ære Gud (det er den største og viktigste synden), og dette er for de aller fleste som har vært borti denne religionen klinkende klart. Og det er også en av de viktigste grunnene til at jeg kaller din gud for tyrann.

 

 

men aller viktigst så må du forstå at det å være fylt av "Jesu kjærlighet" er en tilstand som ikke kan beskrives med ord,

men først må oppleves i meditativ tilstand,

og først da kan du praktisere som en kristen med universal kjærlighet for alle mennesker.

 

 

Høres fryktelig naivt ut, og jeg tror forøvrig ikke på deg. Jeg er temmelig sikker på at hverken du eller noen annen person er i stand til å ha noen "universal kjærlighet til alle mennesker". Først og fremst fordi hverken du eller noen annen kjenner alle mennesker, men også fordi man alltid vil ha meninger i en eller annen retning. Jeg tipper for eksempel du ikke ville elsket en person dersom han voldtok deg eller drepte noen du er glad i. Og jeg både tror og håper at du ikke hadde elsket Hitler (rett meg gjerne dersom jeg tar feil).

 

 

jeg tro'r nok muligens du har hørt om kristendom fra de mennesker som ikke helt har forstått og erfaret kristendom slik den skal virke i praksis:)

 

 

Jeg har hørt om kristendommen fra en lang rekke forskjellige mennesker, og lest om den fra en lang rekke forskjellige kilder. Mange sier stort sett det samme som deg.

Hvorvidt akkurat du kan proklamere at din versjon av troen er "den riktige" har jeg mildt sagt sterk mistro til.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

 

Det er ingen som tvinger deg.

 

Det er jeg klar over, for jeg tror ikke på noen gud. Men i din religion fortelles det dog om en gud som er glad i å tvinge folk (visstnok også meg). Godt mulig du ikke forstår konseptet tvang, men det burde være enkelt for deg å finne ut.

 

For at det skal være tvang, så må noen fysisk tvinge deg. Og det er det ingen som gjør, og det er heller ikke mulig å tvinge deg til å elske noen.

 

Nettopp - det er ikke mulig. Man kan enkelt og greit ikke tvinge noen til å nære følelser for noen. Jeg ville aldri elsket din gud uansett trusler, men ifølge din tro må jeg da straffes (tvang, trusler). Så i lys av dette; syns du fremdeles din gud er god?

 

Jeg tipper svaret ditt er ja, og da vil jeg gjerne høre en begrunnelse.

 

Og konsekvensene er rett og slett konsekvensene av å følge satan og denne verdens onde system.

Og det er jo ganske rimelig at hvis du følger satan, så må du også ta konsekvensene av ditt eget valg.

 

 

Tull og tøys. Du snakker jo her om fri vilje og overjordisk innflytelse om hverandre. Jeg tror ikke på noen guder - ei heller Satan. Dermed følger jeg ingen - ei heller Satan. Din logikk tilsier dermed at Satan påvirker meg uten at jeg kan ta noe standpunkt til det (åpenbart påvirker han da følelseslivet mitt slik at jeg ikke er i stand til å elske Gud), og jeg er da vitterlig fratatt mitt valg.

 

Hvordan skal jeg kunne ta konsekvensene av et slikt scenario, min gode mann?

 

Ditt spørsmål om kjærlighet røper at du har ikke peiling på hva kjærlighet er for noe, og du vil heller ikke vite det. Så da er det nytteløst å prøve å forklare det for deg.

 

 

Kall meg gjerne uvitende, men jeg er ihvertfall fast bestemt på at kjærlighet ikke innebærer tvang, straff og generell psykopati.

 

 

Satan ble kastet ut fordi han prøver å ødelegge Guds skaperverk, ikke pga krangel om "litt oppmerksomhet"

 

 

Ah, den gode gamle historien om slangen i Edens hage. Hehe, ja den står jo som en moralens høyborg...

 

Gud skaper altså to mennesker og plasserer dem i en hage. Hagen har han beplantet med epletrær som bærer frukter som har den egenskapen at de gir kunnskap til den som spiser av den. Denne kunnskapen vil han av en eller annen grunn ikke at Adam og Eva skal ha noe av (hvorfor i helvete skapte han da velsmakende frukt som gir kunnskap?).

Slangen (som ikke egentlig var en slange på den tiden) er ikke enig i dette idiotiet, og avslører overfor Eva hva frukten har for egenskap. Eva blir selvsagt nysgjerrig, og smaker på frukten. WOW! For en utilgivelig handling!

 

Ikke bare straffer Gud både slangen (han tvinger ham til å krype på magen for all fremtid) og Eva - nei, han straffer også Adam som ikke har tatt del i denne grusomme konspirasjonen. Han tar fra dem deres udødelighet og forviser dem fra hagen for all fremtid.

Og det stopper ikke der. Nei, han bestemmer seg like godt for å straffe samtlige mennesker fra da av og til evigheten. Fra da av er nemlig samtlige mennesker født "syndige".

 

På grunn av en smakebit av et eple.

 

Satan oppfordrer altså til kritisk tenking og nysgjerrighet. DET er hans "kriminelle handling".

 

 

Kjærlighet er slett ikke diktatur.

 

 

Det har du helt rett i - og derfor finnes det, etter hva jeg kan forstå, ikke mye kjærlighet i din guds rike.

 

 

Og at du finner kjærlighet "motbydelig" viser med all tydelighet hvem som styrer deg, for den uttalelsen kommer rett fra satan selv.

 

 

Pass deg - ellers oppfordrer jeg deg til å tenke kritisk!

Endret av Lyktemann
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er ingen som tvinger deg.

Det er jeg klar over, for jeg tror ikke på noen gud. Men i din religion fortelles det dog om en gud som er glad i å tvinge folk (visstnok også meg). Godt mulig du ikke forstår konseptet tvang, men det burde være enkelt for deg å finne ut.

 

For at det skal være tvang, så må noen fysisk tvinge deg. Og det er det ingen som gjør, og det er heller ikke mulig å tvinge deg til å elske noen.

Nettopp - det er ikke mulig. Man kan enkelt og greit ikke tvinge noen til å nære følelser for noen. Jeg ville aldri elsket din gud uansett trusler, men ifølge din tro må jeg da straffes (tvang, trusler). Så i lys av dette; syns du fremdeles din gud er god?

 

Nå tror ikke du at Gud finnes - men for diskusjonens skyld:

 

Hvor ser du tvang her? At Gud dømmer den som ikke tror til fortapelse? Hva skulle være alternativet? At menneskene skulle leve gudløse til evig tid - også etter et endelig oppgjør med synden?

Lenke til kommentar

 

Hva skulle være alternativet?

At denne guden fant på bedre måter å løse et problem han har vært alene om å stelle istand... Blir rett og slett for klønete og dumt å gjøre som han liksom skal ha gjort, men nå tolker jeg vel det hele feil igjen nå vel...?

 

Og hvor finner du kjærligheten hos denne guden, som gladelig sender 5 av 7 til evig pine? Det måtte da være et eller annet denne steindumme guden kunne ha funnet på isteden, er du ikke enig? Ihvertfall når han er så utrolig vag og imaginær som han nå engang er...

Lenke til kommentar

 

Nå tror ikke du at Gud finnes - men for diskusjonens skyld:

 

Hvor ser du tvang her? At Gud dømmer den som ikke tror til fortapelse? Hva skulle være alternativet? At menneskene skulle leve gudløse til evig tid - også etter et endelig oppgjør med synden?

 

 

Hvor jeg ser tvang? Det mener jeg da å ha forklart ganske grundig ved flere anledninger.

"Du kan velge; elsk meg eller dø!". Tvang.

 

Du later ikke til å se det store bildet her. Jeg stiller spørsmål ved moralen og etikken i den kristne tro.

 

Her har vi altså en allmektig gud som har laget et system i et forsøk på å oppnå et egoboost, så og si. I dette forkvaklede systemet spiller det ingen rolle om aktørene ikke ønsker eller ikke kan hengi seg til denne guden - de blir like fullt uten videre dømt (av denne guden) dersom de ikke hengir seg.

 

Dette er omtrent det samme som skjer i Nord-Korea. Der skal man være tro mot partiet, og er man ikke det må man "ta konsekvensene av valget sitt" - som i praksis innebærer at det ikke er noe valg i utgangspunktet.

 

Så hva er alternativet? Tja - hva med å følge prinsipper alla menneskerettighetene? Hva med å lage et system som ikke dreier seg om å opprettholde et enormt ego? For det er tross alt Guds oppblåste ego det dreier seg om. Siden han av en eller annen grunn ikke kan eller vil skape mennesker som automatisk elsker ham, forsøker han da altså å tvinge det frem ved hjelp av trusler. Smålig er vel et ord som passer utmerket her.

 

Stiller du aldri spørsmål ved den guden du tror på?

 

La oss si at dette systemet med dom og straff for manglende gudsdyrkelse ikke fantes i kristendommen - hvorfor er det å leve gudløst så forferdelig?

Endret av Lyktemann
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jesus var Guds sønn, og Han er Gud.

 

Det er mye misforståelser og vranglære om kristendom, og det meste spres i dag av staten,dette i neste omgang kommer fra jødene som i dag kontrollerer media og til en viss grad også politikerne, men også gjennom direkte infiltrasjon i kristne kirker og miljøer.

Jødene har prøvd å ødelegge kristendommen siden starten for 2000 år siden, og de har god hjelp av muslimer og sosiallister samt ateister og hedninger av alle typer.

 

Kristendom handler om kjærlighet, og de ti bud handler også om kjærlighet. Israel (må ikke forveksles med det landet som i dag kalles israel, eller med jødene) forsto det ikke den gang, muligens fordi de ikke ville forstå det, fordi de begynte å følge satan og dermed begynte å dyrke forskjellige avguder slik folkene rundt dem gjorde.

 

Jesus kom til verden bla for å kjøpe oss fri fra satans grep, og for å vise oss veien.

 

Men det er ikke nok bare å si at du tror på Jesus og hvem Han er. Du må også følge Jesus så godt du kan, og det gjøres ved å følge Jesu lære og budskap som vi har i NT i Bibelen.

 

For å gjøre det enkelt og lett forståelig for oss så inkluderte Jesus hele loven i to bud, som er like viktig:

 

37 “‘You shall love the Lord your God with all your heart, with all your soul, and with all your mind. 38 This is the first and great commandment. 39 And the second is like it: ‘You shall love your neighbor as yourself. 40 On these two commandments hang all the Law and the Prophets.”

 

Dette er hva vi skal følge, i dette er loven og de ti bud inkludert.

 

Det er ingen andre lover eller regler som kristne skal følge.

 

Hvis noen sier de tror, men ikke følger Jesu budskap, så vil det ikke hjelpe dem.

 

For selv satan tror og han vet hvem Jesus er, men det helper ham ikke for han er Guds fiende og vår fiende, og satan følger slett ikke Jesu budskap.

 

Jødene er Guds folk. Og de er dine nester, detsamme gjelder for muslimer, hedninger og alle andra folkegrupper. Vær ikke så fiendtlig!

 

Når det gjelder de ti budord så er det viktigt å vite at ordet 'skall' er en feiloversettelse av ordet 'timshel' som ikke betyr 'skal' uten snarere betyr 'du bør' eller 'du kan' . Gud skjønner jo att vi ikke er roboter som kan følge regler til punkt o prikke og at det finns utallige situationer som kompliserer det hele.

 

Og Jesus 'kjøpte' oss ikke fri, vi har aldrig vert Satans eiendom. Han gir frelse fra vår egen vondskap

Lenke til kommentar

 

Jesus var Guds sønn, og Han er Gud.

 

Det er mye misforståelser og vranglære om kristendom, og det meste spres i dag av staten,dette i neste omgang kommer fra jødene som i dag kontrollerer media og til en viss grad også politikerne, men også gjennom direkte infiltrasjon i kristne kirker og miljøer.

Jødene har prøvd å ødelegge kristendommen siden starten for 2000 år siden, og de har god hjelp av muslimer og sosiallister samt ateister og hedninger av alle typer.

 

Kristendom handler om kjærlighet, og de ti bud handler også om kjærlighet. Israel (må ikke forveksles med det landet som i dag kalles israel, eller med jødene) forsto det ikke den gang, muligens fordi de ikke ville forstå det, fordi de begynte å følge satan og dermed begynte å dyrke forskjellige avguder slik folkene rundt dem gjorde.

 

Jesus kom til verden bla for å kjøpe oss fri fra satans grep, og for å vise oss veien.

 

Men det er ikke nok bare å si at du tror på Jesus og hvem Han er. Du må også følge Jesus så godt du kan, og det gjøres ved å følge Jesu lære og budskap som vi har i NT i Bibelen.

 

For å gjøre det enkelt og lett forståelig for oss så inkluderte Jesus hele loven i to bud, som er like viktig:

 

37 “‘You shall love the Lord your God with all your heart, with all your soul, and with all your mind. 38 This is the first and great commandment. 39 And the second is like it: ‘You shall love your neighbor as yourself. 40 On these two commandments hang all the Law and the Prophets.”

 

Dette er hva vi skal følge, i dette er loven og de ti bud inkludert.

 

Det er ingen andre lover eller regler som kristne skal følge.

 

Hvis noen sier de tror, men ikke følger Jesu budskap, så vil det ikke hjelpe dem.

 

For selv satan tror og han vet hvem Jesus er, men det helper ham ikke for han er Guds fiende og vår fiende, og satan følger slett ikke Jesu budskap.

 

Jødene er Guds folk. Og de er dine nester, detsamme gjelder for muslimer, hedninger og alle andra folkegrupper. Vær ikke så fiendtlig!

 

Når det gjelder de ti budord så er det viktigt å vite at ordet 'skall' er en feiloversettelse av ordet 'timshel' som ikke betyr 'skal' uten snarere betyr 'du bør' eller 'du kan' . Gud skjønner jo att vi ikke er roboter som kan følge regler til punkt o prikke og at det finns utallige situationer som kompliserer det hele.

 

Og Jesus 'kjøpte' oss ikke fri, vi har aldrig vert Satans eiendom. Han gir frelse fra vår egen vondskap

 

 

Jødene er ikke "guds folk" De fleste jødene er khazarer som jeg har påpekt allerede i flere år, og det er nå bekreftet av en DNA undersøkelse.

 

http://www.texemarrs.com/042013/jews_not_descendants_of_abraham.htm

 

Det bor noen hvite kristne på vestbredden og gaza, min teori har vært at disse er etterkommere etter judah og muligens benjamin stamme, og det viser seg at det antakelig er riktig.

Noen av dem bor også i syria, men de fleste av disse er dessverre blitt muslimer.

 

Jøder og muslimer, samt hedninger osv, tilber denne verdens "gud" Som er satan.

Jødenes ledere kaller ham for lucifer, men det er bare et annet av satans navn.

 

 

Guds folk er de av de av Israels stammer som er kristne og følger Jesus, og det samme gjelder for fol fra alle andre fokeslag hvis de er kristne og følger Jesus.

 

Og jo. Jesus kjøpte oss fri, dvs de av oss som er kristne og følger Jesus.

 

 

 

Din neste er alle mennesker, men det betyr ikke at du ikke kan kritisere dem eller si fra om de gjør noe galt eller følger falsk lære.

 

For lar du dem fortsette med å følge satan og/eller falsk lære uten å gjøre dem oppmerksom på det så er dette det motsatte av kjærlighet.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...