Gå til innhold

Hjelp av deler til PC! (15K)


Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg har tenkt på å bygge en ny PC til 15K, men siden jeg ikke er så flink i valg av PC deler så lurer jeg på om noen av dere kan hjelpe meg.

 

Litt informasjon:

* Jeg skal bruke PCen til gaming og redigering av bilder, videoer osv.

* Jeg har allerede tastatur, mus, skjerm, headsett osv.

* Jeg skal bruke 3 skjermer, så PCen må takle/støtte det.

* Jeg vet så lite angående overclocking, så jeg aner ikke.

* Skal mest sannsynlig oppgradere ting i pcen oppover årene, men ikke med det første.

* Operativ system har jeg.

 

 

Frist:
Jeg kommer til å kjøpe delene i slutten av April.

Endret av Feqzz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallo!

 

Jeg har tenkt på å bygge en ny PC til 15K, men siden jeg ikke er så flink i valg av PC deler så lurer jeg på om noen av dere kan hjelpe meg.

 

Litt informasjon:

* Jeg skal bruke PCen til gaming og redigering av bilder, videoer osv.

* Jeg har allerede tastatur, mus, skjerm, headsett osv.

* Jeg skal bruke 3 skjermer, så PCen må takle/støtte det.

* Jeg vet så lite angående overclocking, så jeg aner ikke.

* Skal mest sannsynlig oppgradere ting i pcen oppover årene, men ikke med det første.

* Operativ system har jeg.

 

 

Frist:

Jeg kommer til å kjøpe delene i slutten av April.

Overklokking av skjermkort er forresten utrolig enkelt. Cpu er littegrann mer avansert men ikke så mye. Bare å si fra om du trenger hjelp. Eller bruke google ;)

Lenke til kommentar

Visst du ikke har mye erfaring med overklokking av CPU, så kan jeg anbefale dette hovedkortet.

Den har et program som heter OC Genie som overklokker for deg med kun et knappe trykk. Skal du overklokke MÅ du ha ny CPU kjøler. Har selv denne å er kjempe fornøyd med den. Kommer aldri over 75 Grader uansett hvilket stresstest program jeg kjører med 4,5Ghz overklokk

Lenke til kommentar

 

Takk for hjelpen!

Jeg skrev litt senere etter jeg hadde sett på listen din at jeg allerede har OS, så jeg får spart 799kr der.

Men med den pcen får jeg da bare en hardisk med 250GB? (leste litt bedre gjennom nå)

 

Og en venn av meg sa at han heller ville ha kjøpt denne: http://www.komplett.no/evga-geforce-gtx-780ti-3gb-physx-cuda/802793

Jeg aner ikke hva som er best så hva sier du?

 

 

April sier du ?

 

Da venter du til da! Legge denne tråden " død" frem til en uke og 2 før du skal bestille.

 

For frem til da så kan prisene ha gått opp og ned osv osv.

 

Hehe, når jeg lagte tråden så tenkte at det skulle ta flere månder før jeg fikk noen bra svar.

Endret av Feqzz
Lenke til kommentar

 

Takk for hjelpen!

Jeg skrev litt senere etter jeg hadde sett på listen din at jeg allerede har OS, så jeg får spart 799kr der.Men med den pcen får jeg da bare en hardisk med 250GB? (leste litt bedre gjennom nå)

 

Og en venn av meg sa at han heller ville ha kjøpt denne: http://www.komplett.no/evga-geforce-gtx-780ti-3gb-physx-cuda/802793

Jeg aner ikke hva som er best så hva sier du?

 

 

April sier du ?

 

Da venter du til da! Legge denne tråden " død" frem til en uke og 2 før du skal bestille.

 

For frem til da så kan prisene ha gått opp og ned osv osv.

 

Hehe, når jeg lagte tråden så tenkte at det skulle ta flere månder før jeg fikk noen bra svar.

Helt riktig det vennen din sier, men gigabyte sitt kort er billigere Endret av High Voltage
Lenke til kommentar

Her er mitt forslag. Samme HK og Minne osv som det andre oppsettet noen kom med her, men ett litt mindre skjermkort. Skjermkortet kommer likevel til å takle de fleste spill på en god kvalitet! :) Ellers så er det en PSU av en STOR kvalitet, ett meget pent kabinett etter min mening!

 

Valgte også bot Seagate disken i og med at jeg hørte nylig at en test i hardware.no opplyste at seagate diskene har meget mange feil (6%) mot 3% for WD. Ellers så er ikke SSD med, men hvis du skal legge på det så anbefaler jeg Samsung EVO 120 gb disk. Holder til operativsystemet samt viktige programmer :)

 

 

post-263464-0-38794800-1391095786_thumb.png

Endret av BirgerCaC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...