Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kristendom: religionen med mange teorier og selvmotsigelser.
(beklager bokstav'punktene men forenkler alt og gir mer oversikt).


Jeg er oppvokst i den vakre byen Kristiansand,
og her nede har man utbredt en religion kalt kristendom.

Jeg er erfaren med tankesystemene og teologiske selvmotsigelsene som kristne bærer rundt,
i å med at jeg som person har prøvd å forstå meg på kristne i nå 10 år men fremdeles ikke helt fått tak i hva de mener med feks «jesus».
(kristne her nede bruker mye begrepet «jesus» om alt fra mentalitet til velsignelse til gogata osv, så man vet riktignok ikke hva de definerer «jesus» som i hvert øyeblikk).

---------------------------------------------

La meg vise dere at kristendommen er en religion og tro som eier i seg en av den underligste selvmotsigende type:


kristne har 2 kriterier for å være såkalt «frelst»:

A:<man må ha hjertetroen,-dvs man må ha troen sin festet i hjertet/følelsene og ikke i intellektet>.
(her gjelder begrepet «nåde»,-se nedover, som hovedbegrep på guds kjærlighet og frelses fokus).

B:<man må ha bekjent navnet «jesus» med hjertet og munnen
(rom 10 9:
9 If you declare with your mouth, “Jesus is Lord,” and believe in your heart that God raised him from the dead, you will be saved.).


Kristne har basert hele sin religion og tro på A og B,
dog vis man ser litt nøye etter så kolliderer A og B med hverandre.

---------------------------------------------

kristne har noe de kaller

C:<nåde(dvs tilgivelse)>.

Og C i praksis betyr for en kristen at vi som mennesker ikke trenger å stresse med å tjene for gud, fordi gud har allerede jobbet forutbestemt gjennom oss,
og vi mennesker mottar C fra gud uavhengig om det er fortjent eller ikke.

Derfor vil en kristen si «ikke gå i egen kraft», fordi man skal kun ha tillit til det de kaller «den hellige ånd»(hentet fra treenighets teorien),
og inget annet enn C skal man motta.
Man trenger altså ikke prestere intellektuelt eller nestekjærlig for å bli bedre, fordi ved å motta C så er man fullkommen for gud.

Slik er det kort sagt kristne tenker rundt C.
-----------------------------------------------------------------------------



som sagt i det siste kapittlene så nevnte jeg at man har 3 typer for tro's systemer:


D:<tro med den naturlige spontane tro som grunnlag>.

E:<tro med den unaturlige intellektuelle tro som grunnlag>.

F:<tro med både A og B>.


kristendommen er den type tro som har i seg C,
og jeg skal vise hvorfor:


sett nå at det hadde holdt å ha A i D,
da hadde man sannelig ikke kunne si noe selvmotsigende.

Men i tillegger til A så krever kristne også at man må være B.

Ergo kristendommen sier først:
«det er A i D som er viktigst for frelsen din»,
men sier rett etterpå:
«men du må også ha B i E, ellers er du ikke frelst».

Altså vil kristendommen sette 2 kriterier for mennesker som totalt selvmotsiger seg selv:

Fordi vis det holder for meg å kun være A i D,
så hadde jeg kunne hvile i min naturlige opprinnelse.

Men samtidig krever kristendommen at man må ha B også,
og da må jeg samtidig gripe D og E for å være frelst.

Ser du selvmotsigelsen?

Selvmotsigelsen er her at kristendommen sier «vær deg gud har skapt deg som og inget mer»,
men rett etterpå sier «du må også tro på den teologi vi mennesker har skapt, ellers er du ikke kristen».

Altså ber kristendommen meg om å motta C fra gud,
(sier jeg er god nok som jeg er og ikke trenger annet enn å motta C fra gud)
men samtidig måtte prestere for å bli «bedre» intellektuelt.
(altså måtte tilpasse meg en teologisk lære for å bli kalt kristen).


Hvordan skal et mennesker klare å slappe av med 2 kriterier A og B,
når hver kriterie skaper konflikt og undertrykkelse av hverandre?


Kristendommen med sine A og B blir da en F.
---------------------------------------------------------------------


den som har studert zen'troen vil bedre forstå hva jeg mener,
fordi der har de kun 1 kriterie:

G:<være ærlig spontan i A>.

uansett hvordan din G fremstår i ditt praktiske liv så kan du ikke være annet,
så hvorfor prøve å leke gud der du kun er et brikke i et maya/illusjons med former og farger' spill??

det kristendommen dog prøver på er å leke personlig kontrollerende gud via B,
samtidig som de mottar C fra gud når mennesker intet mer allmektig kontrollerende gud kan leke.

Du vil fort se at de fleste kristne i norge anno 2013-2014 er av denne hykleriske typen som søker sikkerhet i å kontroll via B,
og gir fra seg sin skyldsfølelse i A'prinsippet.

Ergo man får kristne som sier de «følger/tjener gud» dog samtidig vil være gud selv.

Konflikten mellom A og B ser man tydelig når man snakker med en kristen:
de ser ikke konflikten selv men når de snakker så sier de av å til masse A'er og av å til masse B'er.

Det er ikke til å unngå at de dermed vil selvmotsige seg selv når en logiker prøver å se etter systemets mønster.

Vis du ikke tro'r meg så kan du gjerne stille enhver kristen på forsvars'benken,
stille den kristne kritiske spm og se hvor langt det går før denne kristne åpner opp sitt hovmod og prøver å tvinge inn dine ord i sine egne kontrollerende begreper.

(gjelder ikke alle kristne,
men de fleste av dem).


-----------------------------------

hva generelt den kristne med sine A og B 'kriterier gir,
er intet annet enn konflikt og en total flukt fra sin opprinnelige ærlige spontane natur.

Det blir som om kristne prøver å presse på mennesker en type ideologi som ikke samstemmer med menneskets psykologiske og paradoksale virkelighet.

Og resultatet blir da at man får endel psykisk syke mennesker med nevroser osv i den kristne krets,
og ikke blir mennesker noe friskere av å være i den kristne krets.

Ikke all kristendom er slikt,
men generelt så er kristendom over hele verden en haug med teorier som prøver å sette mennesker i en bestemt klasse samt skremsels propaganda om helvete,-og dermed «redde» mennesker med å forkynne om sin himmelrike og sosiale nettverk og abstrakte begreper.

-----------------------------------------------------------------------------------------


Sett fra samfunnets konsekvens av A og B,
så har man fått et norsk samfunn som til de grader har fått psykisk konfikt innprentet fra morsmelken av:

en norsk ungdom idag har oftest ingen selvinnsikt i seg selv,
og har sannelig mye innsikt i fakta,
men konflikten ligger i ungdommen enda:
«jeg er ikke god nok,så jeg må forbedre meg».

Kristendommen kunne ha kurert denne «jeg er ikke god nok tanken» ved å proklamere A i D,
men når kristendommen samtidig sier at man må være B i E,-så har man fått inn prestasjons angsten igjen.

Der altså C var ment som en helbredelse av all prestasjons angst og «gå i egen kraft»,
har nå mistet sin virkning fordi svært fåtall vet igrunnen forskjell mellom D og E,-og derfor får man tilfeller av kristendom som har for det meste sluttet å virke helbredende for mennesker.
(pga kristendommen nå kun gjør seg sekterisk ved sin B kriterie.).

Der på jesu tid kristendommen(dengang en del av jøde læren) var en frelse fra døden og angst og farisererisk holdninger,
så er kristendommen nå kun en ny fariserer'fase i ny drakt,
og den C som skulle ta vekk angst og døds angst gir bare enda mer angst nå pga B.

Hva er hensikten med en tro som ikke reduserer angst men bare gir mer angst?

Den nye A-B kristendom gir kanskje lettelse av sosial angst der å da,
men sannelig gjør den nye A-B kristendom oss ikke selvstendig for gud,-slik at man kan leve uten hovmod og angst og frykt.

------------------------------------------------------------

kristendommen er kanskje skrekk'esksemplet på hva som skjer når man får et relativt språk
(som feks begrepene «synd» og «gud» og «jesus» osv),

samt når man får en stadig voksende skare som undertrykke og fortrenger sin sanne spontane ærlige natur,
så får man alltid disse fæle «metodene» for å utrydde vekk alle «perverse» og «uriktige» hindere som gjør at kristendommens ideologi og teologi ikke kan virkeliggjøres.

Lenge leve uvitenhet og hovmod!

Endret av frza
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Kan du koke dette ned til bare en enkel formulering? Eller må man lide seg gjennom hele dødehavsrullen din .. :green:

 

Spør du egentlig om noe i det hele tatt, eller blåser du bare ut litt frustrasjon?

Lenke til kommentar

Kan du koke dette ned til bare en enkel formulering? Eller må man lide seg gjennom hele dødehavsrullen din .. :green:

 

Spør du egentlig om noe i det hele tatt, eller blåser du bare ut litt frustrasjon?

hehe,

jeg har i ettertid tenkt det ble altfor komplisert,

og forventer ikke at noen skal lese seg gjennom det,

men vanskelig å skrive slike notater.

men mener jeg har gjort notatet så oversiktlig som mulig kannes.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

Kristendom: religionen med mange teorier og selvmotsigelser.

(beklager bokstav'punktene men forenkler alt og gir mer oversikt).

 

Jeg er oppvokst i den vakre byen Kristiansand,

og her nede har man utbredt en religion kalt kristendom.

 

Jeg er erfaren med tankesystemene og teologiske selvmotsigelsene som kristne bærer rundt,

i å med at jeg som person har prøvd å forstå meg på kristne i nå 10 år men fremdeles ikke helt fått tak i hva de mener med feks «jesus».

(kristne her nede bruker mye begrepet «jesus» om alt fra mentalitet til velsignelse til gogata osv, så man vet riktignok ikke hva de definerer «jesus» som i hvert øyeblikk).

 

---------------------------------------------

 

La meg vise dere at kristendommen er en religion og tro som eier i seg en av den underligste selvmotsigende type:

 

 

kristne har 2 kriterier for å være såkalt «frelst»:

 

A:<man må ha hjertetroen,-dvs man må ha troen sin festet i hjertet/følelsene og ikke i intellektet>.

(her gjelder begrepet «nåde»,-se nedover, som hovedbegrep på guds kjærlighet og frelses fokus).

 

B:<man må ha bekjent navnet «jesus» med hjertet og munnen

(rom 10 9:

9 If you declare with your mouth, “Jesus is Lord,” and believe in your heart that God raised him from the dead, you will be saved.).

 

 

Kristne har basert hele sin religion og tro på A og B,

dog vis man ser litt nøye etter så kolliderer A og B med hverandre.

 

---------------------------------------------

 

kristne har noe de kaller

 

C:<nåde(dvs tilgivelse)>.

 

Og C i praksis betyr for en kristen at vi som mennesker ikke trenger å stresse med å tjene for gud, fordi gud har allerede jobbet forutbestemt gjennom oss,

og vi mennesker mottar C fra gud uavhengig om det er fortjent eller ikke.

 

Derfor vil en kristen si «ikke gå i egen kraft», fordi man skal kun ha tillit til det de kaller «den hellige ånd»(hentet fra treenighets teorien),

og inget annet enn C skal man motta.

Man trenger altså ikke prestere intellektuelt eller nestekjærlig for å bli bedre, fordi ved å motta C så er man fullkommen for gud.

 

Slik er det kort sagt kristne tenker rundt C.

-----------------------------------------------------------------------------

 

 

 

som sagt i det siste kapittlene så nevnte jeg at man har 3 typer for tro's systemer:

 

 

D:<tro med den naturlige spontane tro som grunnlag>.

 

E:<tro med den unaturlige intellektuelle tro som grunnlag>.

 

F:<tro med både A og B>.

 

 

kristendommen er den type tro som har i seg C,

og jeg skal vise hvorfor:

 

 

sett nå at det hadde holdt å ha A i D,

da hadde man sannelig ikke kunne si noe selvmotsigende.

 

Men i tillegger til A så krever kristne også at man må være B.

 

Ergo kristendommen sier først:

«det er A i D som er viktigst for frelsen din»,

men sier rett etterpå:

«men du må også ha B i E, ellers er du ikke frelst».

 

Altså vil kristendommen sette 2 kriterier for mennesker som totalt selvmotsiger seg selv:

 

Fordi vis det holder for meg å kun være A i D,

så hadde jeg kunne hvile i min naturlige opprinnelse.

 

Men samtidig krever kristendommen at man må ha B også,

og da må jeg samtidig gripe D og E for å være frelst.

 

Ser du selvmotsigelsen?

 

Selvmotsigelsen er her at kristendommen sier «vær deg gud har skapt deg som og inget mer»,

men rett etterpå sier «du må også tro på den teologi vi mennesker har skapt, ellers er du ikke kristen».

 

Altså ber kristendommen meg om å motta C fra gud,

(sier jeg er god nok som jeg er og ikke trenger annet enn å motta C fra gud)

men samtidig måtte prestere for å bli «bedre» intellektuelt.

(altså måtte tilpasse meg en teologisk lære for å bli kalt kristen).

 

 

Hvordan skal et mennesker klare å slappe av med 2 kriterier A og B,

når hver kriterie skaper konflikt og undertrykkelse av hverandre?

 

 

Kristendommen med sine A og B blir da en F.

---------------------------------------------------------------------

 

 

den som har studert zen'troen vil bedre forstå hva jeg mener,

fordi der har de kun 1 kriterie:

 

G:<være ærlig spontan i A>.

 

uansett hvordan din G fremstår i ditt praktiske liv så kan du ikke være annet,

så hvorfor prøve å leke gud der du kun er et brikke i et maya/illusjons med former og farger' spill??

 

det kristendommen dog prøver på er å leke personlig kontrollerende gud via B,

samtidig som de mottar C fra gud når mennesker intet mer allmektig kontrollerende gud kan leke.

 

Du vil fort se at de fleste kristne i norge anno 2013-2014 er av denne hykleriske typen som søker sikkerhet i å kontroll via B,

og gir fra seg sin skyldsfølelse i A'prinsippet.

 

Ergo man får kristne som sier de «følger/tjener gud» dog samtidig vil være gud selv.

 

Konflikten mellom A og B ser man tydelig når man snakker med en kristen:

de ser ikke konflikten selv men når de snakker så sier de av å til masse A'er og av å til masse B'er.

 

Det er ikke til å unngå at de dermed vil selvmotsige seg selv når en logiker prøver å se etter systemets mønster.

 

Vis du ikke tro'r meg så kan du gjerne stille enhver kristen på forsvars'benken,

stille den kristne kritiske spm og se hvor langt det går før denne kristne åpner opp sitt hovmod og prøver å tvinge inn dine ord i sine egne kontrollerende begreper.

 

(gjelder ikke alle kristne,

men de fleste av dem).

 

 

-----------------------------------

 

hva generelt den kristne med sine A og B 'kriterier gir,

er intet annet enn konflikt og en total flukt fra sin opprinnelige ærlige spontane natur.

 

Det blir som om kristne prøver å presse på mennesker en type ideologi som ikke samstemmer med menneskets psykologiske og paradoksale virkelighet.

 

Og resultatet blir da at man får endel psykisk syke mennesker med nevroser osv i den kristne krets,

og ikke blir mennesker noe friskere av å være i den kristne krets.

 

Ikke all kristendom er slikt,

men generelt så er kristendom over hele verden en haug med teorier som prøver å sette mennesker i en bestemt klasse samt skremsels propaganda om helvete,-og dermed «redde» mennesker med å forkynne om sin himmelrike og sosiale nettverk og abstrakte begreper.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Sett fra samfunnets konsekvens av A og B,

så har man fått et norsk samfunn som til de grader har fått psykisk konfikt innprentet fra morsmelken av:

 

en norsk ungdom idag har oftest ingen selvinnsikt i seg selv,

og har sannelig mye innsikt i fakta,

men konflikten ligger i ungdommen enda:

«jeg er ikke god nok,så jeg må forbedre meg».

 

Kristendommen kunne ha kurert denne «jeg er ikke god nok tanken» ved å proklamere A i D,

men når kristendommen samtidig sier at man må være B i E,-så har man fått inn prestasjons angsten igjen.

 

Der altså C var ment som en helbredelse av all prestasjons angst og «gå i egen kraft»,

har nå mistet sin virkning fordi svært fåtall vet igrunnen forskjell mellom D og E,-og derfor får man tilfeller av kristendom som har for det meste sluttet å virke helbredende for mennesker.

(pga kristendommen nå kun gjør seg sekterisk ved sin B kriterie.).

 

Der på jesu tid kristendommen(dengang en del av jøde læren) var en frelse fra døden og angst og farisererisk holdninger,

så er kristendommen nå kun en ny fariserer'fase i ny drakt,

og den C som skulle ta vekk angst og døds angst gir bare enda mer angst nå pga B.

 

Hva er hensikten med en tro som ikke reduserer angst men bare gir mer angst?

 

Den nye A-B kristendom gir kanskje lettelse av sosial angst der å da,

men sannelig gjør den nye A-B kristendom oss ikke selvstendig for gud,-slik at man kan leve uten hovmod og angst og frykt.

 

------------------------------------------------------------

 

kristendommen er kanskje skrekk'esksemplet på hva som skjer når man får et relativt språk

(som feks begrepene «synd» og «gud» og «jesus» osv),

 

samt når man får en stadig voksende skare som undertrykke og fortrenger sin sanne spontane ærlige natur,

så får man alltid disse fæle «metodene» for å utrydde vekk alle «perverse» og «uriktige» hindere som gjør at kristendommens ideologi og teologi ikke kan virkeliggjøres.

 

Lenge leve uvitenhet og hovmod!

 

 

Det fins 2 forskjellige kristenheten og kristendommen

Lenke til kommentar

Det fins 2 forskjellige

 

Det er kristenheten og kristendommen

 

Jesus grunnla kristendommen og skal ikke være vennskap med verden .( Jak 4:4 )

 

kristenheten ønsker å være en del av verden ( politikk og religion )

Endret av hdmi55
Lenke til kommentar

Det fins 2 forskjellige

 

Det er kristenheten og kristendommen

 

Jesus grunnla kristendommen og skal ikke være vennskap med verden .( Jak 4:4 )

 

kristenheten ønsker å være en del av verden ( politikk og religion )

Ja, kristendommen er en religion og kristenheten er mennesker.

Ja, er man venn med verden så er man fiende med Gud.

Ja, KRF har et meget sterkt ønske om å delta i politikken.

 

Ikke meg i mot om det du skriver beviser at KRF er guds fiende.

Lenke til kommentar

Det fins 2 forskjellige

 

Det er kristenheten og kristendommen

 

Jesus grunnla kristendommen og skal ikke være vennskap med verden .( Jak 4:4 )

 

kristenheten ønsker å være en del av verden ( politikk og religion )

og under kristendommen er det mellom 45 000 og 75 000 forskjellige sekter, menigheter og kulter... Gidder ikke å ramse dem opp da... :)

 

Så det er jo en fryktelig homogen gruppe disse kristne, ihvertfall hver gang de skal skryte av hvor mange de er som tror det samme som dem... Eller nesten det samme da, bare ikke helt riktig såklart, det er det bare hver enkelt kristen som tror det helt rette... :roll:

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Kristendommen Jesus hadde sagt : Mitt rike er ikke av denne verden. Disippelen Jakob fordømte dem som søkte vennskap med verden som utro og sa : Den altså som vil være verdens venn, han blir Guds fiende. ( Jakob 4:4 )

 

De frafalne kristne ignorerte disse bibelske uttalelsene: I det fjerde århundre av vår tidsregning ble den romerske keiser konstantin angivelig ( omvendt ) Dette førte til at de frafalne kristne oppnådde de verdslige herskeres gunst ( kristenheten )

 

Dette var ikke den kristendom Bibelen framholder. Det var en falsk form for kristendom, et bedrag. Bibelen viser at Kristus Jesus avviste Satans Guds fiendes, tilbud om herredømmet over denne verdens politiske riker. ( Matt 4: 8-11 )

Lenke til kommentar

Kristendommen Jesus hadde sagt : Mitt rike er ikke av denne verden. Disippelen Jakob fordømte dem som søkte vennskap med verden som utro og sa : Den altså som vil være verdens venn, han blir Guds fiende. ( Jakob 4:4 )

 

De frafalne kristne ignorerte disse bibelske uttalelsene: I det fjerde århundre av vår tidsregning ble den romerske keiser konstantin angivelig ( omvendt ) Dette førte til at de frafalne kristne oppnådde de verdslige herskeres gunst ( kristenheten )

 

Dette var ikke den kristendom Bibelen framholder. Det var en falsk form for kristendom, et bedrag. Bibelen viser at Kristus Jesus avviste Satans Guds fiendes, tilbud om herredømmet over denne verdens politiske riker. ( Matt 4: 8-11 )

Store ord fra han Jesus, men hva med handlinger? Til sammenligning så har Optimus Prime reddet menneskeheten utallige ganger!

 

Bøy kne for Optimus Prime!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er imidlertid bare Guds rike som kan skape et grunnlag for total nedrustning. Enhver som vil overleve og bli underlagt det rikes rettferdige styre, må først ha oppfylt det krav som blir omtalt i Es 2:4 :

 

De skal smi sine sverd om til hakker og sine spyd tit til vingårdskniver, et folk skal ikke lenger løfte sverd mot et annet og de skal ikke mer lære å føre krig.

 

Under han styre vil du aldri behøve å låse din dør eller frykte for at noe skal skje med din kjære. Da vil det ikke være skjulte elektroniske lytteapparater eller fjernsynkameraer som vil få menneskene til å avholde seg fra å gjøre det som er galt, men Guds ånd. ved at den virker på deres hjerte og sinn, vil de bli hjulpet til å kvitte seg med dyriske tendenser til å slutte å knurre og slåss og glefse etter hverandre. ( Galaterne 5:22-23 ) Kristi styre vil framelske denne ånd hos menneskene og gi dem den høyeste form for utdannelse, en utdannelse som legger vekt på kunnskap om skaperen Jehova Gud og hans gjerninger, lover og hensikter. ( Es 11:2 )

Lenke til kommentar

Det er imidlertid bare Guds rike som kan skape et grunnlag for total nedrustning. Enhver som vil overleve og bli underlagt det rikes rettferdige styre, må først ha oppfylt det krav som blir omtalt i Es 2:4 :

 

De skal smi sine sverd om til hakker og sine spyd tit til vingårdskniver, et folk skal ikke lenger løfte sverd mot et annet og de skal ikke mer lære å føre krig.

 

Under han styre vil du aldri behøve å låse din dør eller frykte for at noe skal skje med din kjære. Da vil det ikke være skjulte elektroniske lytteapparater eller fjernsynkameraer som vil få menneskene til å avholde seg fra å gjøre det som er galt, men Guds ånd. ved at den virker på deres hjerte og sinn, vil de bli hjulpet til å kvitte seg med dyriske tendenser til å slutte å knurre og slåss og glefse etter hverandre. ( Galaterne 5:22-23 ) Kristi styre vil framelske denne ånd hos menneskene og gi dem den høyeste form for utdannelse, en utdannelse som legger vekt på kunnskap om skaperen Jehova Gud og hans gjerninger, lover og hensikter. ( Es 11:2 )

Optimus Prime, derimot, ønsker seg ikke hengivelse fra sine tilbedere. Han er uselvisk, og ser på oss som hans likemenn. Alle bevisste skapninger er like.

 

Freedom is the right of all sentient beings.

- Optimus Prime Endret av Imlekk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den måten Bibelen ble skrevet på og det tema som blir framhevd i den, viser med all ønskelig tydelighet at Jehova Gud er dens forfatter. Det at den er blitt bevart i tusenvis av år, viser at Gud er interessert i menneskene. Vi har derfor gode grunner for å undersøke den.

 

Vi blir dessuten oppfordret til å fortsette å be og fortsette å søke etter bibelens sannheter som etter skulte skatter. Bibelen forsikrer oss om at vi , dersom vi gjør det, vil finne sannhet og visdom som er mer verd enn gull og sølv og kostbare steiner. ( Matt 7: 7-8 )

Lenke til kommentar

Næh, bibelen er nok heller satt sammen av utvalgte og gjerne omskrevne tekster fra oldtiden, fra lenge før kristendommen oppstod.

Disse tekstene beskrev slett ikke en almektig og kjærlig gud, men heller guder i flertall, og ingen av disse skapte hverken jorda eller universet.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Går fint an å skrive dette mer sammenfattet, start med korrektur og rettskrivning, deretter layout. Til slutt kan du revidere selve innholdet. Du vil nok skape større debatt og enighet med en mer presis tekst.

Lenke til kommentar

Nei , hvordan kan kristendommen være hyklerisk? Jesus er vel fredsfyrsten?

Tatt ut av kontekst? :eek:

Matthew 10:34-37
Matthew 10:34-37

34 “Do not suppose that I have come to bring peace to the earth. I did not come to bring peace, but a sword. 35 For I have come to turn

“‘a man against his father,
a daughter against her mother,
a daughter-in-law against her mother-in-law—
36 a man’s enemies will be the members of his own household.’[a]

37 “Anyone who loves their father or mother more than me is not worthy of me; anyone who loves their son or daughter more than me is not worthy of me.

Endret av malmanomar
Lenke til kommentar

Matteus evangelium danner som det første av de fire evangeliene en utmerket bro mellom de hebraiske og de kristne greske skrifter. Det viser på en umiskjennelig måte hvem det er som er Messias og kongen Jesus i Jehova Guds himmel lovte rike, gjør kjent de kravene som stilles til dem som vil bli hans etterfølgere og redegjør for det arbeidet disse må utføre på jorden.

 

Først forkynte døperen Johannes, deretter Jesus og til slutt hans disipler at himlenes rike er kommet nær. Kristendommen Jesus befaling gjelder også avslutningen på tingenes ordning. Og dette gode budskap om riket skal bli forkynt på hele den bebodde jord til et vitnebyrd for alle nasjonene og så skal enden komme.

 

Til og med ikke kristne mennesker har vært nødt til å erkjenne den makt som ligger i dette. Hele verden, innebefattet den delen som hevder å være kristen, har imidlertid fremdeles sine problemer. Det er bare en liten minoritet av sanne kristne som verdsetter, studerer og lever i samsvar med Bergprekenen og alle de andre gode rådene som det gode budskap i følge Matteus inneholder og dermed oppnår uvurderlige velsignelser. Vi vil ha stor nytte av om hvordan man finner sann lykke om moral og ekteskap, kjærlighetens makt, bønn og åndelige kontra materielle verdier og om det å søke riket først, vise respekt for hellige ting og være årvåken og lydig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...