Gå til innhold

Sniktitt: Fujifilm X-T1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ser ut som et bra kamera. Har forhåndsbestilt den med kit. Ettersom jeg i hovedsak er landskapsfotograf kommer jeg nok også å kjøpe 14mm i tillegg. Regner med det er en Killer kombinasjon på nordlys bilder. Kommer allikevel til å beholde min Olympus E-M5 som jeg har brukt i over 1 år.

Endret av superrune
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet-U8ZiojSR
Skrevet

.. Kommer allikevel til å beholde min Olympus E-M5 som jeg har brukt i over 1 år.

Brukt samme kamera et helt år? :) Hva er det Fuji'n kan som ikke Olympusen kan?

Skrevet

Gleder meg som en unge til å lese Akams anmeldelse av dette kameraet - og ikke bare en sniktitt.

Ser flere andre seriøse nettsteder (utenlandske) er over seg av begeistring...

Selv Kai hos DigitalRev TV har latt seg imponere av dette kameraet - uten å ha noen alvorlige bemerkninger. Det må være første gang :-)

Skrevet

Det er avduket en alvorlig feil på de første produksjosnummerne - lavt serienummer (se Fujifilms nettside i USA for mer info). Lys slipper inn via HDMI-kontakten (mangler pakning) og ødelegger bildene. Leverte mitt kamera tilbake til forhandler i dag, etter å ha prøvefotografert i mørkt rom med lommelyktlys inn i HDMI-porten. Bildet viste kraftig rosa "strølys" på hele den ene siden av bildet. Venter nå på nytt kamera fra Fujifilm...

Skrevet

Her er "fotobeviset" på lyset som slipper inn via HDMI-kontakten. Bildet er tatt i et totalt mørkt rom med objektvidekselet på, 30 sekunders lukkertid, og med liten lommelykt som lyser inn i kontakten.post-314453-0-10403200-1395143894_thumb.jpg

Super service av Japan Photo i Drammen som tok kontakt med meg og gjorde meg oppmerksom på feilen (siden jeg hadde lavt serienummer på mitt kamera). De tok kameraet i retur uten å blunke - nå venter jeg bare på å få et nytt tilbake, uten dette problemet, for kameraet er ellers helt fantastisk :-)

• Liker 1
  • Opprett ny...