Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Anbefalte innlegg

Hei, kjære venner!

Jeg er en gutt på 20 år som for øyeblikket sliter en del med et stort trykk i hodet/hals. Av og til kan det føles som om jeg har en altfor stram genser mot halsen, når jeg ikke har det. Trykket er som regel i hele hodet, men helst rundt og ned mot halsen/strupen.

 

Jeg merket det for første gang for 1-2 år siden. Da var det bare et par tilfeller før det gav seg. For 3 måneder siden begynte det igjen. Nå kommer det hver kveld, hver dag. Jeg trener av og til, studerer og sitter for det meste stille. Så stress kan det overhodet ikke være.

Det samme trykket baller seg på om kvelden og er der til jeg sovner. Det varierer i grad, men stort sett er det like ubehagelig. Jeg har sjekket noe liknende på sykehuset tidligere, men aldri tatt MR eller noen form for bilde av hodet.

 

Det er utrolig ubehaglig og urovekkende når det kommer. Jeg har slitt litt med angst de siste månedene, så det hjelper jo ikke akkurat. Jeg har vært på synstest og får tilsendt sterkere linser straks (hadde 6.30+ før, og har nå 6.75+). Vet ikke om det kan utgjøre så store forskjeller?

Noen som har opplevd noe liknende tidligere? Bør jeg sjekke det videre med legen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...