Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Bootmgr missing (halv løst)


Anbefalte innlegg

Fikk bootmgr beskjeden her en dag. Når det har skjedd før har jeg bare brukt Windows 7 cden og kjørt systemverktøy og fikset. Men har ikke disc tilgjengelig lenger, så jeg bare lastet failsafe i Bios, det fikset problemet, men ikke helt.

 

Når jeg starter maskinen nå så laster Windows utrolig tregt, tar cirka to minutter før logoen kommer opp og lasting begynner, har en ssd disk og det tar vanligvis type 10 - 15 sekunder. Hva kan være galt? Burde jeg formatere? Har prøvd systemverktøy nå, men det sier at det ikke er funnet noen feil. Har selvfølgelig søkt på google, ingen svar der heller, så prøver lykken her. Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Failsafe i BIOS, da går vel diskkontrolleren tilbake til IDE modus? Kan det være grunnen til at det tar lang tid? Prøv å se om du kan sette den til AHCI (forutsatt at du innstallerte windows mens den var i AHCI..).

 

Litt merkelig at det fungerte å sette BIOS til failsafe, har du puttet en ny disk inn i det siste som kanskje ble boot disk #1 før du gjorde det? (Har du flere disker så ta en titt i boot priority i BIOS også)

 

Ellers kan du jo boote med windows disken og fikse missing bootmgr på flere måter (vanligvis, og hvis du hadde hatt den da...), men i og med at det "fikset" seg ved å "failsafe" BIOS'en, så trenger du sikkert ikke det, da det tyder på at boot'en er til stede.

Endret av Eppelsin
Lenke til kommentar

Nei den har alltid stått på Native IDE, men endte opp med at jeg pådro meg enda et bootmgr nå ikveld, prøvde å fikse med Windows Cd som jeg fikk låne, den finner ingen feil. Til slutt bestemte jeg meg for en formatering, og selv etter formatering driver den på med det samme. Det tar et par minutter før den begynner og laste Windows, utrolig sært og ganske plagsomt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...