Gå til innhold

Er web.com/123hjemmeside.no en bra hjemmeside maker?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hadde selv enten lært meg å designe en webside, eller fått noen profesjonelle til å hjelpe.

 

Synes selv det er litt dumt å bruke en sånn tjeneste dersom du vil ha noe skikkelig. Hvorfor ikke heller bruke wordpress eller annen tjeneste som er gratis, og som gir deg om ikke bedre, så ihvertfall helt gratis publiseres verktøy? Du kan da bruke fult av skins osv for å personliggjøre den websiden.

 

Når jeg selv først begynte å lære meg litt om websider osv, hoppet jeg på HTML og CSS, nå lærte jeg det grunnleggende i HTML, så jeg kan det, men ganske lite. Jeg lærte meg hvordan å hoste og registrere domener osv, dette er ganske greit å vite.

 

Dersom du skal lage en webside vil jeg anbefale å kjøpe et domene, gjennom f.eks godaddy.com, også finne en hostingstjeneste. Det er flere hostingtjenester som gjør dette gratis, hvorav f.eks 000webhost.com.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Takk for tips. Saken er at jeg ikke klarer å få refund på kjøpet mitt. Men samtidig syns jeg det ser profesjonelt og bra ut.

 

Hmm.. Ifølge norsk lov skal du kunne refundere kjøpet minst 8 dager etter kjøpet om jeg ikke tar feil. Send supporten hos dem en mail, og krev pengene tilbake. :)

 

Her: https://support.web.com/v3/login.aspx

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

bare surr å betale $23 i måneden for noe slikt i alle fall.

WordPress er superenkelt å lære seg, og kan lage så fine sider som du bare vil, ved at du enten lager dine egne templates eller laster ned en som er gratis eller tar skrittet helt ut å kjøper en ferdig mal.

 

I tillegg er min erfaring etter over 15 år med egne domener, at det er veldig dumt å bruke ett sted som det du gjør til å registrere domenet. Du blir da ganske låst, og det kan bli masse trøbbel om du ønsker å flytte domenet til noen andre senere.

 

Anbefaler alltid at alle har full kontroll på egne domener, via f.eks Domeneshop, Godaddy.com, Namecheap.com osv. Da har du domenet uavhengig av hvor du har webhotell.

 

Så om du har valgt en dårlig løsning må du nesten avgjøre selv. om du er fornøyd så spiller det vel ingen rolle?

Men tenker du på fremtiden og at du blir knyttet til et domene, så har du ikke valgt noen god løsning.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bruke noen av disse eventuelt ?

 

http://surftown.com/private-hosting/ har blandt annet Easy website creator

 

https://www.proisp.no/ har RvSitebuilder.com. . Demo av hjemmesideprogram

 

www.one.com/en/ FREE Website builder - No coding required

 

Her får du det meste fra en 20 kr måneden å oppover.

Rimelig enkelt og bruke er det å.

Endret av Mixture
Lenke til kommentar

Ok hva med 123hjemmeside.no? Er det et bra valg? Det koster bare noe med 65 kr i måneden.

 

Hva med å først gjøre litt research? La det gå litt tid, la folk svare før du bestiller noe, for å så spørre en masse, for å så eventuelt avbestille.

 

De fleste folk med litt kunnskaper bruker ikke slike steder som du spør om. Hvorfor betale når du kan gjøre det gratis selv?

 

Du må nesten bare vurdere om du selv mener det er verdt det, og så prøve det ut en stund.

Men igjen, utrolig dumt å kjøpe et domene navn fra slike steder. Du kommer til å angre senere om du ønsker å beholde domenet og gjøre noe mer ut av det.

Lenke til kommentar

nå har jeg funnet ut at blogger/blogspot er helt perfekt nettsideverktøy og det er gratis. takk for råd og tips alle sammen.

 

Lagre brukernavnet og passordet ditt et trygt sted, for hvis du glemmer eller mister det vil bloggen/hjemmesiden din bli liggende helt åpen på nettet for all fremtid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...