Gå til innhold

Skal til USA, hva skal jeg kjøpe?!


Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal ti USA i februar, for første gang btw, og lurer på om folk har noen tips til hva jeg skal kjøpe. Jeg vet om klær og sko og alt sånt jaja, men poster såklart her pga. elektronikk. Har bla. tenkt på Chromecast, men lurer på om dere vet om andre smarte ting som er billigere der borte :D. Har for informasjon en Android tlf og Macbook pro.

 

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

må ikke glemme reklamasjonsretten;) blir litt tungtvint å sende ting til usa dersom det blir ødelagt?

alt du kjøper over 6000 kr må du betale 25% mva på ;)

Har forstått det :) Og hvordan skal noen finne ut at jeg har kjøpt noe til over 6000 kr? :)

 

Ikke noe særlig å kjøpe seg Macbook. Siden det har et helt annerledes tastatur enn du får her i Norge. Det vil si at du ikke får bokstavene: ÆØÅ. Dette gjelder jo henholdsvis alle andre datamaskiner også.

Ja, har ingen planer om å kjøpe pc der borte.

Lenke til kommentar

Har forstått det :) Og hvordan skal noen finne ut at jeg har kjøpt noe til over 6000 kr? :)

 

Ja, har ingen planer om å kjøpe pc der borte.

du kan ta med varer for intil 3000kr dersom du er i utlandet intil 24 timer, er du i utlandet over 24 timer kan du ta med varer for intil 6000 kr uten å betale toll,mva.

 

hvordan finne ut om du har brukt over 6000 på ting og tang? er bare å se på kontoutskriften din :p

Lenke til kommentar

Kjøpe elektronikk gjør vi i Norge ;)

 

5 års reklamasjon FTW :D Ganske billig er det også i forhold til lønningene her i Norge. Faktisk så er elektronikk i Norge veldig billig!

hehe :) 12-13 år siden...så var eg og familien i Tyskland, kjøpte en scanner der- den VAR SÅ MYE BILLIGERE DER,...meinte eg.... kom hjem til Ålesund, samme scanner.....10 kr dyrere.... AYE

Lenke til kommentar

du kan ta med varer for intil 3000kr dersom du er i utlandet intil 24 timer, er du i utlandet over 24 timer kan du ta med varer for intil 6000 kr uten å betale toll,mva.

 

hvordan finne ut om du har brukt over 6000 på ting og tang? er bare å se på kontoutskriften din :p

Cash is king.

 

Men tilbake til poenget, ingen tips til hva man kan kjøpe der som man eventuelt ikke kan i Norge, eller som er billigere der borte?

Lenke til kommentar

Personlig kjøper jeg en nesten ny garderobe når jeg er i USA, da dette er såpass billig.

Kan også nevne klokker, solbriller/briller hvis det er noe du trenger på den fronten.

Elektronikk (som du jo spør spesifikt om) er veldig billig. Har kjøpt meg både nytt kompakt-kamera, Go Pro og Iphone i USA for ca 25% billigere enn du ville fått i Norge.

 

Prisen kommer også an på hvor du reiser. Feks. Orlando har enkelte outlets som er helt mongo-billige.

Lenke til kommentar

Personlig kjøper jeg en nesten ny garderobe når jeg er i USA, da dette er såpass billig.

Kan også nevne klokker, solbriller/briller hvis det er noe du trenger på den fronten.

Elektronikk (som du jo spør spesifikt om) er veldig billig. Har kjøpt meg både nytt kompakt-kamera, Go Pro og Iphone i USA for ca 25% billigere enn du ville fått i Norge.

 

Prisen kommer også an på hvor du reiser. Feks. Orlando har enkelte outlets som er helt mongo-billige.

Takk! Skal til New York.

 

eneste jeg ser du kan kjøpe deg der borte er vel en Iphone eller Ipad :)

Ja, har tenkt på iPhone for å erstatte min S2, men usikker på om jeg vil vente på S5 :p

Lenke til kommentar

Takk! Skal til New York.

 

 

Np!

 

New York har garantert noen av di beste outlets og kjøpesentre. Når det kommer til klær, klokker osv., anbefaler jeg Macys, hook en personlig shopper (dette er gratis), fortell vedkommende hva du er ute etter så vil h*n hjelpe deg å finne dette. Som regel hvis du er hyggelig mot dem, så får du en ekstra-rabatt i tillegg :)

 

Ellers regner jeg med at Best Buy har det du trenger av elektronikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...