Gå til innhold

Kvalitet på gaming pc'er


Ollig

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har nå hatt et par gaming pcer, disse er forholdsvis dyre (10K ++)

 

-Asus
-Multicom
-MSI

 

Dette er de jeg kan uttale meg om, å alle har sitt man kan utsette på.

Er det bare meg eller er det slik at jo dyrere pcer, jo mer problemer får du?

Jeg har hatt HP maskiner som har kostet halvparten å disse har vart i 3-5 år uten et eneste problem.

 

Ikke nok med at du har problemer med de, i tillegg så får du igrunn bare høre fra support at pcen er sånn, slik skal den være.

 

Jeg tenker slik at jo mer du betaler for en vare, jo mer kan du forvente....

Til nå har jeg blitt skuffet over alle sammen.

 

Noen som har noen input om en gaming laptop som faktisk er duganes og ikke må på service annenhver måned?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke nødvendigvis sant. Men jo dyrere komponenter som står i laptopen, jo høyere blir prisen. Rask CPU og GPU, mye minne, høyoppløselig og rask skjerm og evt. SSD er gjerne ting som drar opp prisen veldig. Og hvis prisen, selv om den er høy, er aggressivt priset ift. kosnaden på nevnte komponenter så kan det føre til at det skorter på kvaliteten forøvrig.

 

Som nevnt i flere andre tråder her har jeg for min del stort sett benyttet bedriftsbærbare. Disse ligger relativt høyt i pris, men er og har vært av god kvalitet.

 

Edit: Min forrige laptop, en Dell Latitude D630 tålte 6 års relativt hard bruk. Og eneste problem jeg hadde med den var en kjent feil med GPU, som jeg fikk byttet onsite dagen etter at jeg meldte inn feilen. Tastaturet ble også skiftet ut etter ca 4 år, da var det utslitt. Maskinen var i bruk 12+ timer, 7 dager/uke.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...