Gå til innhold

G3 skifeller


Tullballj

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg vil fraråde deg å kjøpe for lange feller. Jeg har sett flere som har bretta fellene opp bak på fjellski og brukt gaffateip for å holde det på plass, men dette er veldig tungvindt og funker enda dårligere telemark/rando-ski, siden fellene til den type ski har et feste i begge ender som holder fellene på plass. (Fjellskifeller har bare feste foran). Feste bak på fellene har mange hakk for å kunne passe til ulike skilengder, men 20 cm forskjell blir i meste laget. Når jeg søkte opp på nettet så det ut til at det var 10 cm per størrelse (189-199 cm), jeg fant fram mine egne G3-feller, kanskje et par tre cm mer enn det, men det vil uansett ikke passe dine ski.

 

Ang. det andre spørsmålet ditt (i den andre tråden), feller er dyrt, men de trenger ikke koste 2000. Det billigste jeg fant var på XXL der de koster 1400 (Det står Dynafit, men det må være en feil, Dynafit lager bare custom-feller som passer til skia dems). Ellers ligger prisen på rundt 1800 for G3-feller. Andre steder jeg så er: Fjellsport, Oslo Sportslager og Sportsnett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...