Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor og ASDL / XP


Anbefalte innlegg

1. Påloggingen av XP er betydelig tregere en før. Fra valg av bruker til PC’en er klar bruk, kan det gå ett minutt. Det virker som om PC’en står og tygger på Ethernet forbindelsen til ASDL modemet en stund. Hvis jeg fjerner Ethernet kabelen til modemet, er oppstarten raskere. Er det noen som har en forklaring?

 

2. Når jeg måler nedstrøms hastigheten hos DIGI.NO, klokkes den til 720Kb. Oppstrømshastigheten derimot måles til rundt 30-50Kb, som er aldeles for lavt. Jeg ringte Telenor kundeservice som anbefalte meg å teste mot FTP. Siden nedstrømshastigheten er OK, burde linjekvaliteten være OK. Videre har jeg ingen andre tjenester som kunne påvirke resultatet. Er dette noe som andre har opplevd?

 

 

Ole Martin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1. Påloggingen av XP er betydelig tregere en før. Fra valg av bruker til PC’en er klar bruk, kan det gå ett minutt. Det virker som om PC’en står og tygger på Ethernet forbindelsen til ASDL modemet en stund.  Hvis jeg fjerner Ethernet kabelen til modemet, er oppstarten raskere. Er det noen som har en forklaring?

 

Den leter etter DHCP, sett denne IP-adressen på kortet 192.168.0.1

Lenke til kommentar

Jeg hadde nøyaktig samme spørsmålet for et par dager siden.

Her er svaret jeg fikk.

 

Kjør msconfig i run... i startmenyen

Gå til Services. Fjern haka i Workstation.

 

Så lenge du bare har en enkel maskin har du ikkeno nettverk i og for seg, men Windows er satt til å tro det, og dermed søker den ei stund etter andre maskiner når du booter.

Satte også IP'n fast slik andre foreslår nå, men det resulterte bare i at firewallen min kom med rare beskjeder om "New Network Found", la inn et "nettverk" til med IP'n 192.168.0.0 og jeg måtte konfigurere hele greia pånytt. Så jeg satte den like godt tilbake til "obtain ip automatically", og boot-tida er fortsatt normal.

 

Så i mitt tilfelle hjalp det kun å fjerne Workstation.

Lenke til kommentar

Howdy!

 

Alt dere kan gutter!

 

Agvg:

Det virket med å sette IP adressen til 192.168.0.1

 

Bitex:

Jeg kan ikke finne workstation slik du beskriver. Kan det være fordi jeg kjører WIN XP PRO?

 

Takk for hjelpen begge to!

 

 

Ole Martin

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...