Gå til innhold

Active Directory


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke satt opp AD ennå , installere Server2012 as we speak... Jeg har kun 1 bruker på min workstation ja, men jeg vil melde denne inn i et domene - det jeg lurer på er da, vil jeg fortsatt 'beholde' mine installerte programmer når jeg logger meg på min bruker i Domenet.... ?

 

(jeg synes å huske at sist gang jeg testet i et virituelt miljø, at jeg da fikk en 'blank' desktop når jeg logget in n med domene brukern)

 

Snabelen

Endret av Snabel@
Lenke til kommentar

Programmene vil fortsatt ligge installert på maskinen ja, så lenge du ikke har en policy e.l som sier at alt skal fjernes. Men når du logger på den nye domenebrukeren så vil ikke skrivebordselementer, dokumenter etc. bli automatisk overført til ny bruker.

 

For å flytte alle brukerdata kan du bruke 'WIndows enkel overføring' f.eks.

 

Du vil fortsatt kunne logge på din lokale bruker etter at maskinen er meldt inn i domene. Men kan være greit å kalle den nye brukeren for noe annet enn den gamle.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Om du ikke har gjort dette før, så forvent mange reinstallasjoner av serveren, men det er bare god trening.

Klientene må ha versjoner som kan meldes inn i domenet.

Du vil ikke miste noen programmer på klienten, men om du skal ha den ut av domenet, så er det på sin plass med en reinstalasjon av klienten.

Det går an å melde den ut av domenet, men det kan medføre endel uforutsette problemer, som raskest og enklest løses ved reinstalasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...