Gå til innhold

Formaterte disken på en MacBook Pro


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg fikk overta en gammel MacBook Pro (Årsmodell ukjent) hos en kompis, pga disken eller operativsystemet var ødelagt.

 

Siden jeg ikke kan noe om Apple produkter var jeg så lur at jeg tok ut disken, formaterte den til HFS+, og plasserte den i MacBooken.

Når jeg nå starter den opp, kommer et ikon med en mappe og et spørsmålstegn frem og blinker.

 

Prøvde og installere OS X Maverick på den via en DVD jeg brente ut, men nå sitter DVD'en fast og jeg får den ikke ut.

 

Noen tips til hvordan jeg får den ut?
Tar også imot tips til installering av OS, enten Apple sitt eller Linux. (hvis det går)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Knappen helt oppe i høyre hjørne (pil opp) skal mate ut enhver disk som er puttet inn.

 

For å innstalere fra disk, hold "alt" nede mens maskinen starter. Bare trykk og hold helt fra du skrudde på maskinen.

Da skal du få valg med å boote fra DVD.

 

Litt på siden: Hvordan lagde du den DVD´en?

Når jeg holdt inne "alt" fikk jeg opp en muspeker, og det var alt. Men det hjalp meg og værtfall få ut disken!

Men får ikke opp noe annet.

Sier det noe?

DVD'en ble brent ut på en dual layer DVD, med Active ISO Burner, men er ikke sikkert det ble bra.

Så nå er jeg vel like langt, bare at DVD'en har kommet ut.

Lenke til kommentar

Jeg installerer OSX på mine Mac-er med minnepenn. Lager disse med DiskMaker X (tidl. Lion Diskmaker). Du må allerede ha en Mac med OSX lastet ned, vet ikke om dette blir et problem for deg? Mavericks kan ikke installeres på "gamle" modeller. Mulig din MacBook ikke er støttet.

 

MacBook Pro (13-tommers, midten av 2009 eller nyere)
MacBook Pro (15- eller 17-tommers, midten av / sent 2007 eller nyere)

 

Slik finner du serienr. og slik bruker du dette til å finne ut hvilken modell du har.

 

Kom tilbake med denne informasjonen og vi kan hjelpe deg videre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...