Gå til innhold

karakterkrav befalsskole


Jaktern

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Et par kjappe spørsmål som jeg ikke finner svar på noen andre steder!

 

Har planer om å søke befalsskole. Det jeg lurer på er hvilke karakterer fra videregående de tar utgangspunkt i? Er vel sånn at vitnemålet ikke er "klart" før opptak?

 

Og hvis noen evt. vet hva slags snitt man trenger hadde det vært strålende. Kan legge til at jeg scorte gjennomsnittlig på de fysiske testene og bra på teoridelen på sesjon del 2.

 

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Et par kjappe spørsmål som jeg ikke finner svar på noen andre steder!

 

Har planer om å søke befalsskole. Det jeg lurer på er hvilke karakterer fra videregående de tar utgangspunkt i? Er vel sånn at vitnemålet ikke er "klart" før opptak?

 

Og hvis noen evt. vet hva slags snitt man trenger hadde det vært strålende. Kan legge til at jeg scorte gjennomsnittlig på de fysiske testene og bra på teoridelen på sesjon del 2.

 

På forhånd takk for svar!

 

Dette er kravene for å komme inn på hvilken som helst spesielle retning i Forsvaret.

 

  • være norsk statsborger
  • kunne skrive og snakke norsk
  • ha god vandel
  • fylle 18 år innen utgangen av året du begynner på en eventuell utdanning
  • ha karakteren fem fra teoritesten på sesjon
  • ha blitt kjent tjenestedyktig på sesjon del 2 (ha god helse, hørsel og godt syn)
  • tilfredsstille utdanningskravene til linjen(e) du har søkt
  • nå opp i konkurransen blant de andre søkerene (karakterer fra videregående)

Legg merke til de to siste punktene. Som med alle andre studier så vil kravet variere fra år til år relativt til antall plasser og søkere.

De får tilsendt det midlertidige vitnemålet du hadde til jul.

Det er vel aldri blitt publisert minstekrav, men jeg hadde "veldig bra" med 4.8 i snitt. Vill gjetting, men kanskje et sted mellom 3 og 3.5 er minstekrav

Lenke til kommentar

 

 

De får tilsendt det midlertidige vitnemålet du hadde til jul.

Det er vel aldri blitt publisert minstekrav, men jeg hadde "veldig bra" med 4.8 i snitt. Vill gjetting, men kanskje et sted mellom 3 og 3.5 er minstekrav

 

Akkurat det jeg lurte på! Hadde jeg visst det litt før, skulle jeg lagt ned litt mer arbeid frem til jul.. Ligger vel rundt 4,3-4,4 nå. Får se om jeg tar opp de fysiske testene for å øke sjansen, hvis mulig.

Uansett takk for svar :)

Lenke til kommentar

 

Akkurat det jeg lurte på! Hadde jeg visst det litt før, skulle jeg lagt ned litt mer arbeid frem til jul.. Ligger vel rundt 4,3-4,4 nå. Får se om jeg tar opp de fysiske testene for å øke sjansen, hvis mulig.

Uansett takk for svar :)

Hehehe, det går nok bra, og du ligger nok sikkert rundt gjennomsnittet en plass. Fokuser heller på å være den beste på alt annet, det er det som legges merke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...