Gå til innhold

Bærbar pc i tvbenken - Hvor velger jeg at den skal våkne fra dvale via å røre trådløs mus?


E_B84

Anbefalte innlegg

Har som sagt en bærbar pc i tvbenken - ligger i en dockingstasjon tilkoblet tven.
Har helt lukkede dører på tvbenken og pcen blir for varm og sliter med ytelsen dersom den står på 24/7. Jeg må derfor legge den i dvale mellom hver gang jeg bruker den.

 

Per i dag åpner jeg da døren og trykker på "Power-knappen" hver gang jeg skal vekke den fra dvale - men det må vel muligens være en innstilling på pcen som gjør at jeg kan vekke den fra dvale med å røre den trådløse musa jeg har tilkoblet?

Har i alle fall hatt det slik på en stasjonær pc før.
Noen som kan si meg hvor jeg må stille inn dette?

På forhånd takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sett ei bordvifte inne i rommet der maskinen er. Heng den f eks i taket på rommet med ett eller annet, og deretter så setter du i ei kontakt. Da kan du kun trykke på den knappen på viften, også kjøler den ned maskinen. Du kan også ha flere nivåer da. Det er tre nivåer på de fleste vifter. Dermed så holder det seg kjøling, og det blir minimalt med bråk også.

 

Har selv testet ut denne løsningen, og det fungerer fint for meg uten noen problemer. Bare varmt å si om dette! :D Tanken slo meg vell en varm sommerdag da jeg satt og jobbet med PC. Tenkte at det samme kunne gjøres med datamaskinen i skapet som led under belastning i varmen :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...