Gå til innhold

Bygge gaming pc SPEC?!


Anbefalte innlegg

Hei . altså som titelen sier skal jeg bygge gaming pc trenger ikke hjelp om selve byggingen osv for det har jeg noen som gjør for meg , Men denne vedkomende har NULL peiling da det kommer til gaming spec så vi har altså enn gamer (Meg) :D 1 bygger (....) Også har videre hehe som forhåpentligvis vil kunne hjelpe meg med følgende

 

"Arne" har 20 tusen kr . "Arne" er ikke oppdatert på hva som er best så

Vær så snill å sett opp ALT av spec jeg vil trenge for å få RÅEST mulig gaming pc som mulig for 20 lapper . pluss minus par 3 lapper gjør ingenting minus er bare bra , men så lenge de ikke går utover ytelsen . (PS DETTE ER IKKE INKLUDERT , SKJERM ,TASTATUR OSV :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er foresten ett oppsett jeg tenkte på

Gi tilbakemelding om dette går over ens osv om det vil dra alle spill på Ultra osv ... er det jeg er ute etter å kunne dra alle mulige spill . Spiller for det meste fps .

 

Hovedkort ASUS RAMPAGE IV BLACK EDITION/AC4, S2011

Prossesor

Intel Core i7-4930K

Power

Corsair AX 860 PSU

Ram 8GB

Skjermkort

Sapphire Radeon TRI-X R9 290 4GB GDDR5 ( Gange2 x2)
Lenke til kommentar

Takk for du tok deg tid den skal sjekke ut :)

Btw så ikke du svarte før jeg sendte lista mi . Uansett hva syns du ?

Å til det spece du satte opp for meg . Vil jeg kunne dra alt ultra som for eksempel . Crysis 3 , BF4 , COD, Asasian creed , Gta v osv osv osv igjen tusen hjertelig takk for at du ikke hjelpe enn noob som meg :D

Lenke til kommentar

Takk for du tok deg tid den skal sjekke ut :)

Btw så ikke du svarte før jeg sendte lista mi . Uansett hva syns du ?

Å til det spece du satte opp for meg . Vil jeg kunne dra alt ultra som for eksempel . Crysis 3 , BF4 , COD, Asasian creed , Gta v osv osv osv igjen tusen hjertelig takk for at du ikke hjelpe enn noob som meg :D

Det ville du greid med et 780 classified, i listen er det to
Lenke til kommentar

Hva i all verden skal du med det hovedkortet? 3500kr for et hovedkort? Planer om ekstremoverklokking? Hvis svaret er "nei" eller "mest sannsynlig ikke" har du definitivt ikke behov for et hovedkort som koster mer enn 1300kr.

Ellers, 4500kr for en prosessor? Hvis gaming er tingen blir du vel så lykkelig med en i5 til halve prisen..

Bruk heller pengene på en skikkelig skjerm.

 

Og 2 stk skjermkort av det kaliberet? Spiller du med 2880x1600-oppløsning eller flere skjermer? Hvis ikke, tror jeg du klarer deg meget fint med ett av dem. Så kan du heller kjøpe nytt skjermkort neste år.. Ingen vits å gå all in nå, når det er like greit å bytte deler litt oftere istedet.

 

For øvrig burde du vurdere litt bedre kjøling på cpu-fronten. De viftene som følger med Intel sine prosessorer er ikke allverdens å rope hurra for. Selv er jeg veldig gla i Noctua sine.

Endret av newman221
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva i all verden skal du med det hovedkortet? 3500kr for et hovedkort? Planer om ekstremoverklokking? Hvis svaret er "nei" eller "mest sannsynlig ikke" har du definitivt ikke behov for et hovedkort som koster mer enn 1300kr.

Ellers, 4500kr for en prosessor? Hvis gaming er tingen blir du vel så lykkelig med en i5 til halve prisen..

Bruk heller pengene på en skikkelig skjerm.

 

Og 2 stk skjermkort av det kaliberet? Spiller du med 2880x1600-oppløsning eller flere skjermer? Hvis ikke, tror jeg du klarer deg meget fint med ett av dem. Så kan du heller kjøpe nytt skjermkort neste år.. Ingen vits å gå all in nå, når det er like greit å bytte deler litt oftere istedet.

 

For øvrig burde du vurdere litt bedre kjøling på cpu-fronten. De viftene som følger med Intel sine prosessorer er ikke allverdens å rope hurra for. Selv er jeg veldig gla i Noctua sine.

Hva i all verden skal du med det hovedkortet? 3500kr for et hovedkort? Planer om ekstremoverklokking? Hvis svaret er "nei" eller "mest sannsynlig ikke" har du definitivt ikke behov for et hovedkort som koster mer enn 1300kr.

Ellers, 4500kr for en prosessor? Hvis gaming er tingen blir du vel så lykkelig med en i5 til halve prisen..

Bruk heller pengene på en skikkelig skjerm.

 

Og 2 stk skjermkort av det kaliberet? Spiller du med 2880x1600-oppløsning eller flere skjermer? Hvis ikke, tror jeg du klarer deg meget fint med ett av dem. Så kan du heller kjøpe nytt skjermkort neste år.. Ingen vits å gå all in nå, når det er like greit å bytte deler litt oftere istedet.

 

For øvrig burde du vurdere litt bedre kjøling på cpu-fronten. De viftene som følger med Intel sine prosessorer er ikke allverdens å rope hurra for. Selv er jeg veldig gla i Noctua sine.

Slipper jo å kjøpe nytt på noen år
Lenke til kommentar

Hva i all verden skal du med det hovedkortet? 3500kr for et hovedkort? Planer om ekstremoverklokking? Hvis svaret er "nei" eller "mest sannsynlig ikke" har du definitivt ikke behov for et hovedkort som koster mer enn 1300kr.

Ellers, 4500kr for en prosessor? Hvis gaming er tingen blir du vel så lykkelig med en i5 til halve prisen..

Bruk heller pengene på en skikkelig skjerm.

 

Og 2 stk skjermkort av det kaliberet? Spiller du med 2880x1600-oppløsning eller flere skjermer? Hvis ikke, tror jeg du klarer deg meget fint med ett av dem. Så kan du heller kjøpe nytt skjermkort neste år.. Ingen vits å gå all in nå, når det er like greit å bytte deler litt oftere istedet.

 

For øvrig burde du vurdere litt bedre kjøling på cpu-fronten. De viftene som følger med Intel sine prosessorer er ikke allverdens å rope hurra for. Selv er jeg veldig gla i Noctua sine.

 

Derfor jeg går såpass hardt på Hovedkort er fordi det er om jeg har forstått det riktig i følge hva jeg har lest selve fundamente for å kunne oppgradere videre om nødvendig. Overcloking Nei

Å prossesor er også fordi jeg har lest at mange bare fokuserer på kjermkortene å gjerne kjøper for liten prosessor til å faktisk dra nytte av kjermkortene ..

Om kjølingen så er planen å bruke vankjøling .

Om kjermene så spiller jeg på 3 kjermer dette skal også oppgraderes til bedre kjermer så kjerm tips tas også imot med glede .

Å om det og heller oppgradere litt oftere så er det litt av poenget å nettop ungå dette å heller prøve å få meg enn pc som jg ikke trenger å oppgradere på enn liten stund eller enn å bare sette sammen enn å måtte oppdatere så fort det kommer 1 nytt spill .

Men uansett takk for tips . Å har du noen formeninger om hvilke ting jeg evnt burde gjort annerledes så sleng det ut . Som sagt er jeg ganske noobish på dette da fokuset mitt de siste 4-5 åra har vært på spill spill å atter spill å ikke fulgt med på hva som er best av hardware .

Lenke til kommentar

Takker for forslag . Men er dette spec som vil vare enn stundt som sagt tidligere har jeg budsjett på 20k +-

Å ikke det at det er 1 MUST å brenne dem av . Men vil heller legge alle penga i nå å at det går lengre tid til at jeg må oppdatere enn å legge 12-13k for så og må oppgradere fortere...

Lenke til kommentar

Takker for forslag . Men er dette spec som vil vare enn stundt som sagt tidligere har jeg budsjett på 20k +-

Å ikke det at det er 1 MUST å brenne dem av . Men vil heller legge alle penga i nå å at det går lengre tid til at jeg må oppdatere enn å legge 12-13k for så og må oppgradere fortere...

Hovedkortet i mitt forslag støtter SLI/CFX, så det er bare å legge til et skjermkort til når du får behov for det. Du må gjerne gjøre det nå, hvis du føler at du har behov for det med det samme.

 

Edit:

Skriveleif.

Endret av Omnithunder
Lenke til kommentar

Så om jeg kjører spece til sistnevnte vil jeg da ha for eksempel 60fps i crysis 3 Ultra å bf4 osv? Å hvor lang tid vil jeg kunne ha fet pc ? Bare spør siden vil nødig gå for pc'n for så måtte oppdatere halvt år senere kjøpe ny prosessor hovedkort skjermkort osv ...Å er Hovedkort å prosessor stor nokk til å oppgradere til mye større kjermkort med tiden da det evnt trengs PS! om du ikke fikk det me deg er det altså 3 kjermer som det skal kjøres på

Lenke til kommentar

Så om jeg kjører spece til sistnevnte vil jeg da ha for eksempel 60fps i crysis 3 Ultra å bf4 osv? Å hvor lang tid vil jeg kunne ha fet pc ? Bare spør siden vil nødig gå for pc'n for så måtte oppdatere halvt år senere kjøpe ny prosessor hovedkort skjermkort osv ...Å er Hovedkort å prosessor stor nokk til å oppgradere til mye større kjermkort med tiden da det evnt trengs PS! om du ikke fikk det me deg er det altså 3 kjermer som det skal kjøres på

Du vil ha med et Classi 60fps in Crysis 3 :) Ser etter et for meg selv :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...