Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Følelsene mine skremmer meg


Anbefalte innlegg

Jeg har aldri hatt kjæreste og egentlig aldri hatt ordentlige følelser for noen. Nå er jeg i ferd med å utvikle følelser for en gutt jeg dater. Det føles så godt, men samtidig så skremmende. Jeg er så redd for at han skal miste interessen for meg på en eller annen måte, og aller mest er jeg er så redd for å bli såret. Det er derfor jeg har holdt meg unna gutter i så lang tid. Har dere noen gode ord eller råd å gi meg slik at jeg kan fortsette datingen med mot og optimisme?



Anonymous poster hash: 27560...5f6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det eneste rådet jeg kan gi er å trøste seg med at ingenting kommer gratis her i livet. :) De man er mest redd for å miste er jo de man er mest glad i.

 

Men hvis du sliter veldig med frykten, så prøv å rasjonalisere det så mye som mulig. Har du konkrete grunner til å tro at han vil miste interessen? Behandler han deg bra? Er kommunikasjonen mellom dere bra? Dersom det er noe spesifikt du frykter/lurer på, så snakk med han om det og prøv å ignorere det som eventuelt er urasjonelt.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Jeg har aldri hatt kjæreste og egentlig aldri hatt ordentlige følelser for noen. Nå er jeg i ferd med å utvikle følelser for en gutt jeg dater. Det føles så godt, men samtidig så skremmende. Jeg er så redd for at han skal miste interessen for meg på en eller annen måte, og aller mest er jeg er så redd for å bli såret. Det er derfor jeg har holdt meg unna gutter i så lang tid. Har dere noen gode ord eller råd å gi meg slik at jeg kan fortsette datingen med mot og optimisme?

 

Anonymous poster hash: 27560...5f6

 

 

Det er et sjansespill, uansett - men hvis du ikke tør satse, finner du aldri ut av det heller

 

:)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Selvsagt er det skremmende når man får masse følelser for en person.
Vedkommende kan jo da knuse hjertet ditt, hvis de avviser deg eller "erter" deg litt.

Men skummelt vil det altid bli. Det beste er nok å bare gi faen og la det stå på, og la løpet gå sin gang.


Går det ikke slik du så for deg, kan du jo gjerne bearbeide følelsene dine og heller bli ferdig med dem.

Slik at du kan gå videre med god samvittighet og heller finne en som ikke vil deg vondt. :)

Lenke til kommentar

Tusen takk til alle dere som har svart. Det betyr mye :)

 

Hvordan går det med deg ts? Følelser er skummelt. Enten det er første gangen man er forelsket eller senere.

Hei! Det går utrolig bra. Eller... Jeg er forelsket. Og jeg er rimelig sikker på at han føler det samme. Jeg tar meg selv i å tenke på ham hele tiden, og savner han veldig ofte. Det er en vond men litt fin følelse også. Jeg var veldig redd i begynnelsen, men i det siste som jeg har blitt trygg på at det er gjensidig føler jeg meg veldig glad.



Anonymous poster hash: 27560...5f6
Lenke til kommentar

Det høres ikke ut som det er så langt unna nei, så koselig da :love:

 

Man kan absolutt ikke styre slikt.

 

Følelser kan styres da. Men man kan ikke styre sine egne.

 

Jeg kan f.eks styre et fåtall andre sine følelser og vet veldig godt hvordan jeg enten kan "styre" dem til positive eller negative følelser og slikt.

 

Og sådan kan nok andre styre følelser hos meg og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...