Gå til innhold

Vurderer å selge DSLR kamera og utstyr, pris? Samt forslag til mindre kamera?


Anbefalte innlegg

Vurderer å selge mitt DSLR kamera, siden det blir lite brukt og ofte blir tungt og stort og ta med seg rundt omkring. Lurer på hva jeg kan få for dette utstyret jeg har:

 

Nikon D7000

Nikon Speedlight SB-600

Nikon Nikkor DX 35mm 1:1,8G

Tokina 12-24mm F4 (IF) DX

Tamron AF 17-50mm 1:2,8

Røde videomic

Tamron AF 70-300mm 1:4-5,6 Tele-macro (1:2)

Lowepro slingshot 200 AW

Viewfinder til LCD skjermen (for bedre fokus under film)

 

Hva kan jeg få for alt dette? Noen som har anbefaling til noe litt mindre, men bra kamera som kan brukes både til filming og bilder? Bør helst ikke veie så mye, så det enkelt kan bli tatt med på turer :)

 

Takker for alle svar!

Godt nyttår :fun:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En vanlig retningslinje for bruktsalg er 2/3 av gjeldende nypris. Noe holder seg selvfølgelig bedre i pris (proffoptikk spesielt, ofte får man 80-90% tilbake), men det utstyret du har er ingenting spesielt med.

 

Ønsker du å selge fort, vil jeg anbefale å dele opp pakken og legge deg litt under 2/3. Vil du ha mest mulig penger tilbake, legger du deg over 2/3 har har litt is i magen.

 

Vil du selge som pakke, blir kundegruppen din plutselig veldig liten. Det er mange som kanskje er ute etter D7000 og 17-50mm f2.8 sammen, men ikke nødvendigvis sammen med masse annet som er uviktig for dem. Da må du i så tilfelle gi en god pakkepris for å kompensere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Skal du få best utbytte og selge relativ fort så selg Nikon D7000 med Tamron AF 17-50mm 1:2,8 inkludert Lowepro slingshot 200 AW, skriv hvor fin kombinasjon kameraet/objektivet er og at det gir skarpere bilder en original kidobjektivet samt at det er mye enklere og få diffus/uskarp bakgrunn.

 

Nikon Speedlight SB-600 selger du som et egent salgsobjekt og det samme gjør du med Nikon Nikkor DX 35mm 1:1,8G, Tamron AF 70-300mm 1:4-5,6 Tele-macro (1:2) og Tokina 12-24mm F4 (IF) DX

 

Røde videomic og Viewfinder til LCD skjermen (for bedre fokus under film) kan du prøve og selge samlet, skriv gjerne "noe rimeligere ved samlet kjøp".

 

Her kan du se gjennomsnittlige bruktpriser på kamerautstyr og du kan annonsere på bruktmarkedet til foto.no samt finn.no, se også hvilken priser tilsvarende vare selges for på nevnte brukmarkeder.

 

Skriv gjerne noe positivt om hver ting så som bruksområder, hvor fine de er, etc og ikke bare klipp/lim inn spesifikasjonene, si også grunnen for at du ønsker og selge. Er man positiv og ærlig i annonsen selger man fortere.

Endret av Nautica
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...