Gå til innhold

Razer Tiamat 7.1 Elite julegave, dilemma


rublings

Anbefalte innlegg

Jeg klarte å lire av meg at jeg kunne tenkt meg et headsett med mikrofon til jul, og fikk altså et Razer Tiamat 7.1 av mine foreldre. Jeg er ikke så inne i denne verden, så da jeg pakket opp denne gaven ble jeg overlykkelig.

 

Jeg fikk beskjed om at den ikke kunne byttes hvis jeg åpnet den, men det spilte jo ingen rolle for dette var skikkelige greier tenkte jeg. Åpnet pakken og studerte headsettet. Så jo ganske tøft ut, og jeg skulle tro dette kunne gi litt opplevelse noen runder med CS:GO og Battlefield 4.

De hadde rett og slett bare gått inn på Spaceworld og handlet det dyreste "gaming-headsettet" de fant.

 

Så kommer skuffelsen. For det første har jeg ikke 7.1 lydkort. Faktisk har jeg ikke noe annet enn integrert lydkort, så jeg har bare prøvd headsettet i vanlig 2.0 modus.

For det andre er lyden drita dårlig. Dette er faktisk noe av det verste jeg har hørt på lang tid. Jeg har som sagt ikke koblet alle kontaktene til, men inntrykket så langt er forferdelig dårlig.

Jeg pleier å ha dette koblet i maskinen, og selv om de har en litt kraftig bass så synes jeg dette HS er kjempebra for prisen og den musikken jeg spiller:

http://www.komplett.no/akg-k450-blu/645826

 

Er det håp for meg om jeg kjøper meg et lydkort og putter i pcen, og hva ville dere isåfall anbefalt?

Skal jeg bare gi opp hele greien og la hver å bruke noe penger på dette?

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men så er vel ikke dette et reelt alternativ, eller?

Det jeg egentlig lurer på er om lyden vil bli bedre med et lydkort og alle ledninger koblet i og om det blir så mye bedre at det er verdt å investere i. Lurer også litt på hvilke kort som evt er anbefalt.

Endret av rublings
Lenke til kommentar

Om jeg ikke tar heilt feilt så har Tiamat egne drivere for hver kanal. Da vil nok lyden kunne bli noen hakke bedre om alle kanalene er koblet opp, og gjerne til et godt lydkort.

 

Men fulgte det ikke med et eget usb lydkort med hodetelefonene? Mener jeg har sett bilder av lydkortet som hører til.

 

Edit: Vet ikke om det skal følge med, men de har værtfall et lydkort som hører til.

post-187645-0-80365400-1388034510_thumb.jpg

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...