Gå til innhold

Leseranmeldelse: Battlefield 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Battlefield Bad Company 2 var virkelig gøy å spille online. Jeg kjøpte Battlefield 3 da jeg ble imponert av traileren, som de fleste andre, men online delen har jeg ikke klart å spille mye. Enspiller-delen droppet jeg ut av etter noen få minutter. For meg virker det som om DICE har "taken the fun out of warfare", og det er skikkelig kjipt.

En bra anmeldelse!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Battlefield 4 er for meg årets spillopplevelse, og det er lenge siden jeg har hatt det så mye gøy med et spill, mye drevet av det faktum at jeg har kamerater som jeg spiller regelmessig med, og hvor stemmekommunikasjon blir aktivt benyttet.

(Ja, har spilt både Bioshock Infinite, Last of Us og GTA V i år, men det er BF4 som jeg har kost meg mest med allikevel.)

 

Jeg hadde store problemer de første to månedene, først med alt mulig av krasj, men som til slutt ble reduser til "sound loop crash". Dette ble til slutt fikset, enten av en patch fra Dice, eller det faktum at jeg hentet lyddriverne mine direkte fra Realtek, i stedet for MSI, som fremdeles pushet ut drivere ikke sertifisert for Windows 8.1.

 

Men alt dette trøbbelet til tross, hver gang spillet faktisk fungerte storkoste jeg meg. Jeg spilte ikke noe særlig Battlefield 3 (har totalt 15 minutter), men har klokket utallige timer på Battlefield 1942 og Vietnam. Det som gledet meg var at mye av følelsen av Battlefield fremdeles henger igjen i Battlefield 4, og det gir meg en spillopplevelse som er særegen for Battlefield.

 

Jeg har jo da ikke Battlefield 3 som sammenligningsgrunnlag, men slik spillet fremstår den dag i dag ser jeg ingen grunn til å ikke kjøpe det, i alle fall ikke når det koster 199,- hos Spaceworld om dagen.

 

Anmeldelsen er bra skrevet, og jeg er enig i mange av punktene, men for meg var selv ikke to måneder med problemer nok til å få meg til å avskrive dette spillet som jeg fortsatt synes er utrolig gøy å spille. Og for meg er det hva det koker ned til. :)

Lenke til kommentar

Om man ignorerer alle bugs i spillet syntes jeg ikke det er verdt det om det koster 200,- en gang.

De grunnleggende mekanikkene som ligger i bunn er svake. Det er tragisk med en svær RNG- motor i et skytespill. Man vil at den som er smartest, raskest, mest taktisk, etc, skal vinne en duell, ikke at det store maskineriet skal spinne igang og dele ut seiere i hytt og pine.

Og det verste er at BF4 føles _enda_ mer random enn BF3.

 

Jeg gikk glad tilbake til RO2/RS etter noen timer med hoderisting, frustrasjon og irritasjon.

Lenke til kommentar

bf4 er et helt greit spill sånn som det er nå, ikke noe imponerende, men ikke så altfor dårlig heller. ja, det er irriterende med bug's og sånt. men man blir vant til det etter å ha spillt et par alpha/beta spill :p Og viss du sier spillet er dårlig bare på grunn av at du ikke klarte å søke etter en enkel fiks på google så tror jeg at det er du som er problemet med spillet ;) selfølgelig burde et sånt spill være nesten feilfritt, men ofte så er problemet bare att du har overclocket pc'n din, og det tar som regel mindre tid å ta av overclockinga enn å skrive ett innlegg om hvor dårlig spillet er...

Lenke til kommentar

bf4 er et helt greit spill sånn som det er nå, ikke noe imponerende, men ikke så altfor dårlig heller. ja, det er irriterende med bug's og sånt. men man blir vant til det etter å ha spillt et par alpha/beta spill :p Og viss du sier spillet er dårlig bare på grunn av at du ikke klarte å søke etter en enkel fiks på google så tror jeg at det er du som er problemet med spillet ;) selfølgelig burde et sånt spill være nesten feilfritt, men ofte så er problemet bare att du har overclocket pc'n din, og det tar som regel mindre tid å ta av overclockinga enn å skrive ett innlegg om hvor dårlig spillet er...

 

(prøver ikke å si at bf4 er et bra spill, men jeg tror det er verdt pengene ;))

Lenke til kommentar

Spillet er alt for random.

Gir deg poeng og straffer motstanderen din hvis du bommer.

Flere OP kjøretøy som er lenkende lett å grinde kills med.

Lock-on, lockon og lock-on gir spillet liten takhøyde og gjør krigføring med kjøretøy og mot kjøretøy utrolig kjedelig.

Netcode og hitdetection som ikke linger grisen, og dettte skal bli det neste store i Esport sammenheng? Spillet har ikke en gang demorecorder, ikke lan support, ikke public server files, ikke mod support... 3d spot? Autospot, går det ann?

 

Så har vi alle disse idiotiske gadgetene..

Spawnbecon; hva er poenget med å skyte en noob som camper på et tak eller avsidsligende plass når han få sekunder senere kan spawne på samme plassen igjen?

 

Ucav: den perfekte drapsmaskin som kan pløye igjennom alt og alle.

 

Scav: TV missile to alle? herregud...

 

Mortar: Kunne ikke blitt enklere..

 

Og alle disse noob granatene.. impact nade for.eks....

Endret av Faddn
Lenke til kommentar

Jeg er forsåvidt enig

 

Det jeg føler er at BF4 er spillet BF3 alltid skulle ha vært

Jeg angrer ikke på å ha betalt 300kr for BF4 + China Rising ettersom jeg var veldig lei av BF3 og dets mangler, disse er i stor grad (Dessverre ikke helt alle) ordnet i BF4 som får meg til å nyte spillet

 

Men om det kommer et BF5 om 2 år allerede så kan de gå å ta seg en bolle, det er way way way to early

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen edit funskjon? D:

Derp, hater å ikke kunne legge til ting og blir nødt til å dobbelposte

 

Men spillet har fortsatt RNG problemet

Jeg håpte Defuse ville fikse dette, men de fleste som spiller det bare løper på. og nå etter at det har kommet en timer (som er fryktelig lav) ødelegger det og endel

 

Det at de fjernet Squad Rush er et veldig stort problem da ettersom det var eneste gamemode man kunne gå inn noen venner og spiller kontrollert og da faktisk ha det kontrollert

Lenke til kommentar

Som den naive idioten jeg var, blendet av nostalgien fra de første battlefieldspillene, kjøpte jeg BF4 premium og står nå plantet til knærne i en ruke sluppet av EA og Dice.

 

Jeg er 100% enig med anmelder angående Bf4. Mitt kanskje største hat hittil er implementering av alt mulig dill og dall. Uansett hvor på kartet du er, finnes det et eller annet dust våpen som kan knerte deg på sekundet, noe som gir en latterlig randomfaktor.

 

Hardcore mode som jeg forøvrig var stor fan av i både Bf3 og BC2, er nå totalt ødelagt ved at du ikke engang tåler et vindkast uten at du faller om. I tillegg til at friendly fire er aktivert, samtidig som spillet har tatt steget over som arcadeshooter, er risikoen for å bli knertet av en venn like stor som å bli skutt av fiende.

 

At kartene suger, er et annet punkt jeg er enig. Små kart, der begge lag får utdelt 10 tanks, et par helikoptre og fly, er overkill. Jeg savner følelsen av å kunne løpe rundt, gjemme meg for tank og ta flagg uten å bli drept konstant av et eller annet kjøretøy.

For meg virker det som om spillet er forsøkt designet slik at alle skal få kills, uansett hvor elendig man er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Beste anmeldelse jeg har lest hva angår BF4: usminket og ærlig. Da jeg et enig i mye av det du skriver er jeg også litt trist. Trist fordi at du ikke har det like morsomt med BF4 som jeg har.

 

At spillet blir sluppet for salg så ubalansert og uferdig er en skam og svært synd for DICE. DICE lystrer jo kun EAs ordre.

 

Til tross for alle feil og manglet har jeg hatt 6 uker med intens, hesblesende og underholdende action, både med og uten venner. Jeg for min del liker vitamininnsprøytningen for infanteri. Jeg fryder meg over levolution. Jeg klapper i hendene for våpenkamuflasjen. Rett og slett koser meg. Slik som jeg har gjort i samtlige BF-spill siden BF2.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Veldig bra skrevet. Selv om jeg synes BF4 er gøy, så har du rett i det meste du skriver her. Jeg ventet lenge på BF3. Det tok laaang tid fra BF2 som jeg spilte mye. Det er kjipt hvis serien nå blir en årlig utgivelse. Jeg har ikke noe i mot å vente 2-3 år, hvis de leverer kvalitet til slutt. Jeg var med på Aplhatest av BF3, og det var frustrerende å se de samme feilene i "sluttproduktet", som også var i alpha og beta testene. Men tid er penger, i hvertfall for EA. Håper de får serien tilbake der den skal være, som ett av de beste spillene på markedet.

Lenke til kommentar

Vent og se hva neste pakke inneholder før du eventuelt kjøper Premium.

 

Den inneholder resirkulerte BF3 kart du fint kan spille i BF3. Eneste grafiske forbedring er vel at farge-greia er borte. Den tredje ser derimot kul ut, om det blir titan-ish mode. Ikke kjøp på battlefield sin side, finnes mye billigere dlc på "cd key" sider.

Lenke til kommentar

Er enig i mye av dette, men etter å ha spilt Battlefield 4 med én eller flere venner er det en av de mest fantastiske spillopplevelsene jeg har hatt på PC i år. Jeg føler kartene har stor variasjon i seg selv og byr på en rekke forskjellige kampscenarioer. Levolution overrasker meg stadig fordi det kan gi veldig varierte konsekvenser i forhold til hvor man er når det skjer.

 

Liker å tro at EA har skylden for det som åpenbart var en for tidlig release, og de stod muligens i veien for DICE sin kreative frihet.

 

Det utrolige lydbildet er nesten verdt prisen alene.

Lenke til kommentar

Ingen edit funskjon? D:

Derp, hater å ikke kunne legge til ting og blir nødt til å dobbelposte

 

Men spillet har fortsatt RNG problemet

Jeg håpte Defuse ville fikse dette, men de fleste som spiller det bare løper på. og nå etter at det har kommet en timer (som er fryktelig lav) ødelegger det og endel

 

Det at de fjernet Squad Rush er et veldig stort problem da ettersom det var eneste gamemode man kunne gå inn noen venner og spiller kontrollert og da faktisk ha det kontrollert

 

Ta en little bird og knert de som løper rundt. Få med deg B som engineer som fikser heli når du blir skutt på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...