Gå til innhold

[Løst] Mistanke om fusk /forsøk på fusk på eksamen


candygirl

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har ei vennine som jeg skal skrive bachelor med som har nettop fått brev fra skolen om at det er opprettet en sak mot henne grunnen mistanke om fusk /forsøk på fusk .
hun skriver veldig tett og smått og det hadde hun gjort på hele kladdearket sitt , og da kom ene vakta til henne og sa at det arket så som hun hadde printa ut og tatt med til eksamen og det hadde hun ikke gjort , vakta tok kontakt med eksamensansvarlig som så på det arket og sjekka det mot eksamen vi hadde og sa at det var greit og lot henne fortsette eksamen med det kladdearket. men i brevet sto det at vaktene skrev rapport om dette i og med at de var i tvil og henta det arket ut av søppelet etter hun hadde levert eksamen og gått. problemet nå er at det tettskrevet arket de henta fra søppel er ikke hennes i det hele tatt og det er det de har som bevis mot henne .
hvordan kan hun forklare seg riktig for at hun skal bli trodd på ? det er her siste året vårt på en 3 års utdanning i reiseliv og hun gråte i hele dag siden igår og har ikke lyst å blir utestengt eller få eksamen sin annullert. For min del så foretrekke jeg at de annullere eksamen enn at hun blir utestengt i et år synes jeg . værsåsnill hjelp , hvordan kan vi skriver et troverdig skriftlig brev tilbake til skolen ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så det tettskrevne arket hun hadde på eksamen og det de fant i søppla er ikke det samme arket?

Nope ! og det er det arket de har som bevis mot henne !! og det som står på det arket de fant i søppla har ingenting med det hun skrev på kladdearket sitt i det hele tatt og det arket de fant i søppa var revet i to , hennes var ikke det når det ble kasta

Lenke til kommentar

Høre med eksamensansvarlig som godkjente arket? Er i grunn han man bør forhøre seg med. Påstår denne personen at det er samme ark da?

 

Glad jeg er gutt. Da skjer ikke slikt, for ingen med hjernen i behold ville tatt håndskriften for å være dataskrevet (eller norsk for den saks skyld). :-P

Endret av Andrull
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Høre med eksamensansvarlig som godkjente arket? Er i grunn han man bør forhøre seg med. Påstår denne personen at det er samme ark da?

 

Glad jeg er gutt. Da skjer ikke slikt, for ingen med hjernen i behold ville tatt håndskriften for å være dataskrevet (eller norsk for den saks skyld). :-P

regner med at hun påstår at det er det samme arket? siden det er det de har som bevis mot henne? for noen dumme brødhuer smh

hahaha @ siste du skrev :p skriver du så dårlig ?:p

Lenke til kommentar

regner med at hun påstår at det er det samme arket? siden det er det de har som bevis mot henne? for noen dumme brødhuer smh

hahaha @ siste du skrev :p skriver du så dårlig ?:p

Kan godt denne personen som var ansvarlig fikk noen andre til å hente det, og at det gikk kjapt i svingen. Derfor ville det lønne seg å ta det opp helt direkte, hvor man spør om denne personen kan bekrefte at der var arket henne så med 100% sikkerhet.

 

Hehe. Tja.

Ble tvunget til å lære meg løkkeskrift på barneskolen, og etter et halvhjertet forsøk endte det opp med en grei blanding. :p Ja spesielt om jeg skal skrive egne notater og kompakt så vil det nok ikke bli noe mer enn en uleselig smørje. ^^

 

Er ubrukelig til å tegne også for så vidt, så misstenker bare hendene mine ikke ble laget for den slags arbeid.

 

Å montere og lodde mikroskopiske gjennstander med høy nøyaktighet derimot...

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Jeg ville referert til vedkommende som godkjente arket på stedet, samt så tvil om at det er rett ark som er hentet fra søpla. Det faller på sin egen urimelighet at de bare kan plukke opp et ark fra søpla uten å kunne dokumentere hvem opphavsmannen er.

Akkurat det jeg sa, finally someone who gets my freaking point ! du kan ikke bare plukket ut et random ark fra søppla fordi den er tettskrevet og tenker med engang at det var arket til personen du snakker med isted . Noen andre kunna faktisk hatt med seg et tettskrevet ark som var faktisk et jukselapp uten å bli oppdaget ! det blir urettferdig, for noen dumme brødhuer .jeg Bir så oppgitt , hun har aldri jukset på en eksamen før og har bare B-er og en del C-er.

Endret av candygirl
Lenke til kommentar

Kan godt denne personen som var ansvarlig fikk noen andre til å hente det, og at det gikk kjapt i svingen. Derfor ville det lønne seg å ta det opp helt direkte, hvor man spør om denne personen kan bekrefte at der var arket henne så med 100% sikkerhet.

 

Hehe. Tja.

Ble tvunget til å lære meg løkkeskrift på barneskolen, og etter et halvhjertet forsøk endte det opp med en grei blanding. :p Ja spesielt om jeg skal skrive egne notater og kompakt så vil det nok ikke bli noe mer enn en uleselig smørje. ^^

 

Er ubrukelig til å tegne også for så vidt, så misstenker bare hendene mine ikke ble laget for den slags arbeid.

 

Å montere og lodde mikroskopiske gjennstander med høy nøyaktighet derimot...

hva om vennina mi faktisk spør henne og hun sier at det var det arket hun så med 100% sikkerhet? eksamensvaktene er noen gamle kjerringer, de er helt tett i hodet og helt glemsk , hvis hun si ja og vennina mi si nei , da er det hennes ord mot vennina sitt ? hvem kommer skolen til å tror på da? thats the big question ;) men igjen så sjekka hun kladdearket mot eksamensoppgaven for å se om de hadde noe sammneheng og det hadde de tydeligvis siden hun lot vennina mi fortsette uten å ta fra henne det kladdearket .

Lenke til kommentar

hva om vennina mi faktisk spør henne og hun sier at det var det arket hun så med 100% sikkerhet? eksamensvaktene er noen gamle kjerringer, de er helt tett i hodet og helt glemsk , hvis hun si ja og vennina mi si nei , da er det hennes ord mot vennina sitt ? hvem kommer skolen til å tror på da? thats the big question ;) men igjen så sjekka hun kladdearket mot eksamensoppgaven for å se om de hadde noe sammneheng og det hadde de tydeligvis siden hun lot vennina mi fortsette uten å ta fra henne det kladdearket .

 

Hvem skolen kommer til å tro på kan vi jo ikke svare på her. Det eneste hun kan gjøre er å stå på sitt. Men tviler i det hele tatt på at de kan gå videre med en sak hvor papir er plukket opp av søpla. Er det ikke bare å sammenligne skriften på dette papiret og på eksamensinnleveringen. Forstår ikke helt hvordan man kan forveksle ett håndskrevet ark og ett som ser ut som det er printa ut.

Endret av Andeith
Lenke til kommentar

Er det ikke bare å sjekke skriften mot innlevert oppgave eller noe annet?

 

Den i spøla går jeg ut fra var skrevet på PC. så da blir det noe vanskelig. :-)

nei det fra søpla var ikke skrevet på pc hehe. Ingen av de var det verken hennes eller det som ble funnet i søppla.

tviler at de sjekke skriften , ellers hadde de gjort det før de sendte det brevet. det verste er at vi hadde eksamen i samfunnsøkonomi . det er bare regnestykker og teori på det kladdearket , hvordan kan du gjette helt tilfeldig hvem opphavsmannen er. Det de plukka ut var faktisk et jukselapp , person hadde skrevet ned fasit fra tidligere eksamensoppgaver på den :rofl: og det var også tettskrevet. :confused::eek:

Lenke til kommentar

 

nei det fra søpla var ikke skrevet på pc hehe. Ingen av de var det verken hennes eller det som ble funnet i søppla.

tviler at de sjekke skriften , ellers hadde de gjort det før de sendte det brevet. det verste er at vi hadde eksamen i samfunnsøkonomi . det er bare regnestykker og teori på det kladdearket , hvordan kan du gjette helt tilfeldig hvem opphavsmannen er. Det de plukka ut var faktisk et jukselapp , person hadde skrevet ned fasit fra tidligere eksamensoppgaver på den :rofl: og det var også tettskrevet. :confused::eek:

 

Hva i alle dager er det du stresser over da?? Hvis det ikke er noen sammenheng mellom lappen og eksamen kommer ingenting til å skje.

Lenke til kommentar

 

Hva i alle dager er det du stresser over da?? Hvis det ikke er noen sammenheng mellom lappen og eksamen kommer ingenting til å skje.

fordi hun stresser meg . vi skal skrive bacheloren sammen og det går litt utover meg hvis hun blir kasta ut av skolen men hun får bare stå på sitt så krysser jeg fingrene på at det går bra :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...