Gå til innhold

Det Offentlige Foretningsmarkedet


eXalpha

Anbefalte innlegg

Forretnings Markedet

 

Forretnings markedet blir drevet av staten og det private. Statens offentlige marked bestemmes av politikerne og ikke befolkningen. Foretnings markedet til staten innebærer å gi ut offentlige varer som alle kan delta i uten å bli ekskludert. Statens markeds tilbud kommer i mange former. Ren luft og vann, tilgang til offentlige veier, skoler, kirker, universiteter, fastleger og mange andre former. Disse varene fra offentlige markedet opprettes ved å pålegge lover og restriksjoner hos befolkningen. For eksempel når stortinget oppretter en offentlig tv kanal som NRK, tvinger de befolkningen til å betale TV lisens uten befolkningens samtykke. Når befolkningen bruker bilen sin, krever staten at bileierne betaler CO2 avgift, fordi transport kjøretøy gir ut giftige gasser. Hovedmålet med CO2 avgift er å tvinge befolkningen til og slutte å kjøre biler, og få befolkningen til å bruke offentlig transport istedenfor som T-bane, buss og tog. Når politikerne i stortinget synes at de ikke tjener nok penger så gir de seg selv en lønnsforhøyelse ved å heve skatten til den norske befolkningen.

 

Et marked opererer på grunnlag at folk betaler for de varer og tjenester de ønsker å bruke og problemet med offentlige goder er at de er tvunget på befolkningen i demokratiet for å øke inntekten til staten. Demokratiet handler om befolkningen, men staten kjemper for de rike foretningsmenn og ikke befolkningen i demokratiet. Et eksempel er Olav Thon som donerer penger til de blå politikerne for at de skal videreføre rikmannens politikk. De røde partiene er ikke noe forskjellig fra de blå ettersom røde partier er avhengelig av rike menns penge donasjoner for å holde seg i live.

 

LEGG NED TV LISENSEN NÅ. LA DE SOM ØNSKER Å SE PÅ NRK BETALE FOR DET. DE SOM IKKE ØNSKER Å SE PÅ NRK TRENGER IKKE Å BLI TVUNGET TIL Å BETALE FOR TV LISENSEN.

 

Staten hersker over eder. Staten lurer oss, staten spiser oss, staten skyter oss, staten styrer oss. Demokrati er en illusjon i det offentlige rom. Maktet i demokratiet ligger ikke hos befolkningen, men hos politikerne. Indirekte demokrati skaper illusjon av at den norske befolkningen bor i et demokratisk land. Norge er ikke noe mer forskjellig fra Kina.

 

Staten det er rike personer og politikere med makt. Rike menn donerer penger til politikerne og politikerne misbruker makten sin ved å kjempe for de rike menns vilje. Staten regulerer oss og tvinger oss til å følge politikernes lover uten befolkningens samtykke. Skal staten ha ubegrenset makt til å styre befolkningen, eller skal befolkningen sette grenser for hva staten får lov til å utføre? Politiet og militæret jobber for politikerne og politikerne jobber for de rike mennesker. Skal vi forsette å la Norge bestemmes av et elitesamfunn eller skal vi demonstrere for vår menneskerett og innføre direkte demokrati igjen? I et demokrati skal den politiske makt ligge hos folket, og ikke hos politikerne. Folket må få lov til å delta og bestemme hvilke lover Norge skal beholde og ikke beholde. Folket må få lov til å bestemme om Norge skal beholde sin konge eller ikke beholde kongen. Folket bestemmer og staten, det er folket.

Endret av eXalpha
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rart at Thon Hotellene kun forfremmer de med høy utdanning fra høyskole og universitet.

 

Jeg er utdannet apotekniker. Etter min utdanning søkte jeg jobb som resepsjonist hos Thon Hotellet og fikk jobben. Jeg jobbet for Thon hotellet i 6 år og fikk aldri tilbud om forfremmelse. Jeg måtte også søke selv på høyere stillinger hvis jeg ønsket meg selv en forfremmelse. Disse stillingene fikk jeg hele tiden avslag på siden jeg ikke var kvalifisert. Det var alltid de personene med økonomi og leder utdannelse fra BI og handelhøyskolen som alltid fikk forfremmelse. De med videregående utdanning fikk aldri forfremmelse. Jeg sluttet å jobbe for Thon Hotellet fordi jeg følte at jeg ikke var en verdifull ansatt for hotellet.

 

8 år senere tok jeg generell studiekompetanse og tok psykologi utdanning og har aldri angret på det. Det er ikke mulig å jobbe seg fram til forfremmelse. Det eneste valget er å utdanne seg fram til forfremmelse.

 

Jeg er veldig enig i at de rike menn kontrollerer politikken i Norge. Thon gir penger til blå regjeringen slik at de skal gjennomføre hans politikk. Egoistisk person er Olav Thon.

Endret av Anvilycus
Lenke til kommentar

Rart at Thon Hotellene kun forfremmer de med høy utdanning fra høyskole og universitet.

 

Jeg er utdannet apotekniker. Etter min utdanning søkte jeg jobb som resepsjonist hos Thon Hotellet og fikk jobben. Jeg jobbet for Thon hotellet i 6 år og fikk aldri tilbud om forfremmelse. Jeg måtte også søke selv på høyere stillinger hvis jeg ønsket meg selv en forfremmelse. Disse stillingene fikk jeg hele tiden avslag på siden jeg ikke var kvalifisert. Det var alltid de personene med økonomi og leder utdannelse fra BI og handelhøyskolen som alltid fikk forfremmelse. De med videregående utdanning fikk aldri forfremmelse. Jeg sluttet å jobbe for Thon Hotellet fordi jeg følte at jeg ikke var en verdifull ansatt for hotellet.

 

8 år senere tok jeg generell studiekompetanse og tok psykologi utdanning og har aldri angret på det. Det er ikke mulig å jobbe seg fram til forfremmelse. Det eneste valget er å utdanne seg fram til forfremmelse.

 

Jeg er veldig enig i at de rike menn kontrollerer politikken i Norge. Thon gir penger til blå regjeringen slik at de skal gjennomføre hans politikk. Egoistisk person er Olav Thon.

 

Å det kan ikke ha noe med at de som har utdannelse som er relevant er mer kvalifisert?

 

Forstår ikke helt hvordan innlegget ditt skulle vise at rike menn kontrollere politikken i Norge? Fordi om du ikke ble tilstrekkelig verdsatt på dine gamle jobb, viser ikke dette at rike menn kontrollerer norsk politikk.

Lenke til kommentar

 

Å det kan ikke ha noe med at de som har utdannelse som er relevant er mer kvalifisert?

 

Forstår ikke helt hvordan innlegget ditt skulle vise at rike menn kontrollere politikken i Norge? Fordi om du ikke ble tilstrekkelig verdsatt på dine gamle jobb, viser ikke dette at rike menn kontrollerer norsk politikk.

 

Penger kontrollerer politikk og for å drive politikken trenger man penger. Uten penger ville Norge sannsynligvis ikke vært et demokrati idag, men et diktator styre.

 

Både rødt og blått regjering får pengedonasjoner fra folket, men de får mest penger av rike menn. Uten penger fra befolkningen til å drive valgkampanje så ville ikke disse partiene eksistert idag. Eliten som er rike mennesker styrer verden. I Amerika er det republikanerne og demokratene, men disse får også pengedonasjoner fra rike mennesker. Rike mennesker gir penger, men da krever de også noe tilbake fra politikerne.

 

Norge og Amerika tar mye opp etter romerne. Det er ikke noe forskjell mellom Norge/Amerika sammenlignet med romerne. Den romerske keiseren var en syndebukk for senatet. Det tredelte maktfordeling kommer opprinnelig fra romerne.

 

Senatet styrte den romerske befolkningen, men når folket ikke var fornøyd ble det opprør. Dermed utnevnte senatet en keiser. Keiseren skulle styre befolkningen, mens senatet styrte politikken i krig og økonomi. Lovens menn var politiet også kalt prefekter. Disse prefektene skulle opprettholde lover i rom og de bestemte om den enkelte lovbryter skulle dømmes eller ikke.

 

Så la oss nå sammenligne den tredelte maktfordelingen av Norge og Romerne.

Senatet [Norge har Stortinget]

Keiseren [Norge har konge]

Prefekter/Politi [Norge har domstolen]

 

Når romerne hadde økonomiske problemer så ble skylden lagt på keiseren. Når romerne tapte krig mot barbarianere var det keiseren som fikk skylden. Når befolkningen ikke lenger hadde mat så var det keiseren som fikk skylden. Keiseren kan utnevne neste keiser, men da måtte keiseren ha godkjenning fra senatet. Tronen gikk ikke fra far til sønn og for å måtte bli keiser måtte man ha senatets sin støtte.

 

Når senatet ikke lenger likte keiseren myrdet de han og tronet en ny keiser. Keiseren var ansvarlig for å betale lønnen til prefektene. Når det romerske imperiet hadde økonomiske problemer og keiseren ikke kunne betale prefektene. Så drepte prefektene keiseren. Å la keiseren få skylden for alle problemene var et politisk spill fra senatet sin side. Senatet lot befolkningen tro at keiseren hadde alt makten i det romerske verden. Når noe gikk galt så drepte de bare keiseren og utnevnte ny keiser.

 

Men ja tilbake til topic. Som sagt så er det de rike som styrer politikken, siden det er de som donerer mest penger til de politiske partier i Norge.

 

Kongefamilien eksisterer bare fordi det er vanskeligere å legge skylden på kongen. Vi har internett og teknologi som gjør det vanskeligere for stortinget å legge fram en syndebukk når noe går galt. Dermed blir politikerne i dagens samfunn nødt til å ta ansvaret for den politikken de legger fram, men det er fortsatt pengedonasjoner fra de rike som styrer politikken.

Endret av eXalpha
Lenke til kommentar

 

Å det kan ikke ha noe med at de som har utdannelse som er relevant er mer kvalifisert?

 

Forstår ikke helt hvordan innlegget ditt skulle vise at rike menn kontrollere politikken i Norge? Fordi om du ikke ble tilstrekkelig verdsatt på dine gamle jobb, viser ikke dette at rike menn kontrollerer norsk politikk.

 

Thon skryter av hardt arbeid og at han ikke har mye utdanning. Da jeg jobbet i hotellet jobbet jeg overtid hver dag. Jeg jobbet hardt i den troen at man kunne bli forfremmet i hotellbransjen. Da sjefen min sa at de ikke kunne forfremme meg ble jeg veldig skuffet. Han sa det ikke finnes forfremmelser og for å få høyere stillinger måtte jeg søke på det. Jeg har søkt trainee stillinger hvert eneste år og fikk avslag hvert eneste år til tross for at jeg har vært trofast og jobbet veldig hardt. Jeg ble ekstremt skuffet når jeg fikk vite at de som kunne bli trainee hadde høyere økonomisk utdanning fra BI eller handels høyskolen.

 

Alle de avis spaltene hvor Thon skryter av sin suksess og at man ikke trenger utdanning. Det er ren løgn.

 

Ja og blå regjeringen utøver Thon politikk. Politikken blir sponset av rike menn.

https://www.facebook.com/frifagbevegelse/posts/515976428485821

 

Indirekte demokrati er rett og slett en løgn. Befolkningen har ingen makt og befolkningen styrer ikke landet.

 

Demo [folk], krati [styre]. Demokrati betyr folkestyre og jeg ser ikke noe folkestyre i Norge i det hele tatt. Bare enkelte rike menn som sponser blå og rød regjeringen og påvirker politikken i Norge. Ikke det norske befolkningen.

Endret av Anvilycus
Lenke til kommentar

Spania har demokrati.

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Spania-forbyr-abort-7416067.html#.UrlrsbR5H3s

 

Ser lite demokrati her. Bare maktgale politikere som forbyr kvinner abort uten å ta et folkevalg.

Indirekte Demokrati er ikke demokrati i det hele tatt.

 

 

Foreldrenes samtykke [Kopi fra artikkelen]

Nå skal det hele reverseres. For to år siden gjorde det sentrum-konservative partiet Partido Popular (Folkepartiet) et brakvalg. Partiet lovet å lose landet gjennom EU-krisen, og det allierte seg med den katolske kirke i spørsmålet om abort.

 

 

HAHAHAHAHHAHA. Kirken har fått politisk makt i Spania. Dette lover ikke godt. Snart kommer Kristelig Folkeparti til å tvinge deres kristne ideologiske tro på oss. Alle som nekter blir sikkert hengt på torget. Religion er skadelig for mennesket og fører ikke noe annet til enn bare krig mellom mennesker.

Endret av Anvilycus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...