Gå til innhold

Her er seks alternativer til Bitcoin


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Kanskje dette er et midlertidig fenomen og at vi får noen offisielle og mer robuste og stabile kryptovalutaer etter hvert. Styrt og godkjent av myndighetene i en mengde land.

Bare vent. Verdens-banken kommer med sin egen valuta. ;-)

Det blir de jo nesten nødt til i og med at dem er insolvente så det synger etter. Trykk mer sedler!

Lenke til kommentar

 

(...)

Mens samtlige currencies på coinmarketcap.com viste nedgang i dag, inkludert bitcoin og litecoin, hadde dogecoin som eneste cryptocurrency oppgang. I løpet av dagen har dogecoin økt med 300% mot BTC. Dogecoin har vist seg å ikke følge Bitcoin, og det indikerer sterkt at dogecoin har en særskilt egenverdi, ihvertfall i nuet.

 

Enjoy the downfall! :) Pump'n dump, funker hver gang på saueflokken.

Lenke til kommentar

Enjoy the downfall! :) Pump'n dump, funker hver gang på saueflokken.

DogeCoin er uten tvil ikke en langttids greie, men det egner seg dermed veldig godt til å Mine og dermed bytte mot LTC/BTC (som blir mer langsiktig).

 

Med mine 2400Kh/s så klarer jeg ca 1.8Mill DOGE i Mnd som igjen kan selges for 1.8 BTC / 70 LTC.

 

Slik det er nå så er BTC umulig å mine med Gpu'er, og det samme gjelder LTC om ikke veldig lenge.

Lenke til kommentar

 

 

Enjoy the downfall! :) Pump'n dump, funker hver gang på saueflokken.

DogeCoin er uten tvil ikke en langttids greie, men det egner seg dermed veldig godt til å Mine og dermed bytte mot LTC/BTC (som blir mer langsiktig).

 

Med mine 2400Kh/s så klarer jeg ca 1.8Mill DOGE i Mnd som igjen kan selges for 1.8 BTC / 70 LTC.

 

Slik det er nå så er BTC umulig å mine med Gpu'er, og det samme gjelder LTC om ikke veldig lenge.

Enig, tjente fint selv på den der :) Det så ut som at folk vil skyte seg i foten så da får man bare utnytte situasjonen. Undersøkte litt mer hvem som hadde laga den også, så noen tidligere utsagn og prosjekter fra personen bak, utrolig at han fikk coinen igang.. må være pga "howto create your own altcoin guide". lol.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

DogeCoin er uten tvil ikke en langttids greie, men det egner seg dermed veldig godt til å Mine og dermed bytte mot LTC/BTC (som blir mer langsiktig).

 

Med mine 2400Kh/s så klarer jeg ca 1.8Mill DOGE i Mnd som igjen kan selges for 1.8 BTC / 70 LTC.

 

Slik det er nå så er BTC umulig å mine med Gpu'er, og det samme gjelder LTC om ikke veldig lenge.

Så fort LTC blir umulig å mine med GPU, vil alle kryptovalutaer bli umulig å mine for GPU.

Lenke til kommentar

https://alpha-t.net/shop/

 

Regner med at de er på markedet iløpet av Q2 / Q3 2014

 

5Mh/s = 100w

25Mh/s = 600w

 

Når de kommer ut blir det umulig med GPU'er.

 

Prisen er dog en liten investering, for 25Mh/s utgaven, 16.500,- på forskud, totalpris på 55.000,-

En annen faktor som taler for vanlige GPUer til mining er at man binder den investerte kapitalen i noe som har verdi i seg selv. En dedikert miner er ubrukelig til andre ting enn mining, så man tar en noe større risiko med å kjøpe slike. Dersom man ikke går i pluss med en mining-rig basert på GPUer kan man fortsatt bruke/selge denne å få igjen litt av den investerte kapitalen. Det er derimot ikke like lett å selge en dedikert miner som yter for lite til å gå i pluss..

Endret av fargoth
Lenke til kommentar

Med dagens priser vil de være betalt ned på en uke omtrent. De vil trolig bringe inn mellom 0.1 og 0.2 BTC pr dag omregnet når den første kommer på markedet.

Prisen for 25 mHs utgaven er gbp 5450 + frakt, og eventuelle avgifter i landet du bor i. Nåværende difficulty for doge er 271, dagens pris på doge/BTC er 0.00000026 BTC/DOGE. Dermed kan man mine tilsvarende 0.24 BTC/dag med 25 mHs, noe som med dagens pris på BTC/USD (940 USD/BTC) tilsvarer 238.8 USD/dag eller 145.5 gbp/døgn. Dermed må man mine i 37,4 døgn for å tjene inn kjøpsprisen før frakt, skatter og avgifter og ikke medregnet strøm (600 W). Ingen dårlig investering om kan kunne kjøpt dem i dette øyeblikk, hvordan regnestykket ser ut når de blir tilgjengelige er en annen sak.

 

Sammenlikner man prisen med dedikerte mine-rigger er en slik 25 mHs boks nesten dobbelt så effektiv på kroner/mHs, men det er før man tar med avgifter og slikt. Her i Norge må man legge til 25% MVA på kjøpet av en slik boks samt en dyr frakt. I denne boksens favør bør dog effektforbruket nevnes, skal man ha 25 kHs med skjermkort gående snakker vi flere kW i motsetning til skarve 600w.

Lenke til kommentar

Jeg så kun på 5Mh/s boksne til omtrent 4000 kr, og sammenlignet med en mining rig på 5Mh/s. Den får utbetalt omtrent 0.08 BTC pr dag, som tilsvarer i underkant av 500 kroner dagen, og ikke langt ifra 4000 kr på en uke.

 

Første post brukte jeg litt for gode tall da jeg omregnet for min egen hashrate, og kansje la på litt. Uansett vil de fort betale seg ned med nåværende vansklighet og pris.

Endret av SM411
Lenke til kommentar

Jeg så kun på 5Mh/s boksne til omtrent 4000 kr, og sammenlignet med en mining rig på 5Mh/s. Den får utbetalt omtrent 0.08 BTC pr dag, som tilsvarer i underkant av 500 kroner dagen, og ikke langt ifra 4000 kr på en uke.

 

Første post brukte jeg litt for gode tall da jeg omregnet for min egen hashrate, og kansje la på litt. Uansett vil de fort betale seg ned med nåværende vansklighet og pris.

Hvis du tenker på Alpha Tech sin Viper scrypt miner koster den 13600kr.

 

Når du sier at 5 MH/s gir ca 0.08 BTC pr dag, hvilken scryptbasert coin regner du med da?

Endret av fargoth
Lenke til kommentar

Ok, ser nå at jeg tok feil i pris. Så kun på forhåndsbestillingsprisen. Det er ingen valuta som alltid gir 0.08 BTC pr dag ved 5MH/s, men den beste tilgjengelige gir det. Ved å mine høyest profitt og så trade kontinuerlig vil man komme opp i en slik fortjeneste. Finnes flere pools som gjør dette for deg, feks middlecoin.com. Se feks på utbetalingshistorikken til denne: http://middlecoin2.s3-website-us-west-2.amazonaws.com/reports/19mazT5xWMtBivfEZ4yko7XmPktwAeJi2P.html

Lenke til kommentar

Nå har det seg også slik at det er mange som kan produsere slike ASIC's og flere prototyper ute, nevnte er bare en av dem. Da BTC var det populære så tok det lang tid fra de sa de skulle slippes til de faktisk var på markedet, grunnen til dette er at de må konkurrere med spes Nvidia / AMD mtp rammen. De større leverandørene av ram (Elpida, Hynix, Samsung osv) prioriterer naturligvis disse fremfor en liten leverandør av ASIC's. Mtp at Maxwell er rett rundt hjørnet så kan det bli vanskelig å få nok noen til å levere ram til mindre produsenter.

 

Jeg regner med at det går enda 6-12 mnd før vi ser disse ASIC'ene på markedet og ikke i Q2 slik de sier.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
×
×
  • Opprett ny...