Gå til innhold

Podkast: Visste du at Pac-Man-spøkelsene har ulik kunstig intelligens?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ketil Espenæs forteller også hvordan Pac-Man-skaper Toru Iwatani fant inspirasjon til figurens utseende på en restaurant, og kan avduke den sjokkerende sannheten om at Ms. Pac-Man ikke er en offisiell oppfølger. Det viser seg at det er et ulisensiert produkt fra Midway som var lei av å vente på Namco.

Har ikke hørt podcasten ennå, men jeg håper Ketil var mer nyansert enn det. Det er vel kjent i retrogaming-kretser at Ms Pac-Man startet som en av mange Pac-Man-kloner, under navnet Crazy Otto. Lawsuits ensued, og folkene bak Crazy Otto gikk til Midway for å få en deal.:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ
Bra episode, synes episodene med Ketil er noen av de beste.

Så fort han er med blir det langt mer faktabasert enn mange av de andre (trolig fordi han besitter spisskompetanse, spesielt på gamle konsoller), og det blir mer historietime enn ellers, noe jeg koser meg stort med.


Skulle gjerne likt å se mer fokus på bakgrunnshistorien enn ren mimring som det har vært i enkelte episoder.


Men jeg skulle også likt å se en lastebil full av gullbarrer i oppkjørselen min, så det kan godt være at mine ønsker er ute av kontroll. (Dette er ikke et forsøk på blackmail, men jeg lover å aldri kritisere igjen dersom det skulle stå en lastebil full av gullbarrer i min oppkjørsel innen nyttår.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...