Gå til innhold

Ny kontor pc til ca 3K +moms. (3,7-4K)


Anbefalte innlegg

Trenger en ny pc på kontoret. Pc`n skal primært brukes til vanlig kontor oppgaver som nett surfing, Office, Faktura og litt kabal. :p Den må også kunne brukes til å se på filmer / instruksjons videoer. Har skjerm og tastatur / mus fra før. Lagrings plass er ikke så viktig. Vil sannsynligvis klare seg med 160-180Gb. Muligens mindre. Dette skal som sagt være en ren arbeids pc.

 

Har kikket litt på disse:

http://www.komplett.no/lenovo-ideacentre-q190/798131

http://www.komplett.no/asus-vivo-pc/794616

http://www.komplett.no/msi-wind-box-dc111/800810

 

Er det noen her som har noen formeninger eller har prøvd noen av disse?

Andre forslag til passende pc? Bygge selv pc er ikke så aktuelt pga garant og bedrift service avtaler. Fint om pc`n ikke er for stor. Er ikke fastlåst til å handle hos Komplett heller. Men er avhengig av å handle hos butikk med bedrifts løsninger pga moms fritak. Komplett, Dustin og Multicom vet jeg at har dette. Setter pris på forslag siden jeg har litt problemer med å bestemme meg. :innocent:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke fastlåst til å handle hos Komplett heller. Men er avhengig av å handle hos butikk med bedrifts løsninger pga moms fritak. Komplett, Dustin og Multicom vet jeg at har dette.

 

Hva mener du? Det er ikke sånn at et momsregistrert firma får mer momsfradrag om de handler på Komplett, Dustin og Multicom over f.eks. Elkjøp, Coop eller Siba...

Lenke til kommentar

 

Hva mener du? Det er ikke sånn at et momsregistrert firma får mer momsfradrag om de handler på Komplett, Dustin og Multicom over f.eks. Elkjøp, Coop eller Siba...

Support!

 

Trenger en ny pc på kontoret. Pc`n skal primært brukes til vanlig kontor oppgaver som nett surfing, Office, Faktura og litt kabal. :p Den må også kunne brukes til å se på filmer / instruksjons videoer. Har skjerm og tastatur / mus fra før. Lagrings plass er ikke så viktig. Vil sannsynligvis klare seg med 160-180Gb. Muligens mindre. Dette skal som sagt være en ren arbeids pc.

 

Har kikket litt på disse:

http://www.komplett.no/lenovo-ideacentre-q190/798131

http://www.komplett.no/asus-vivo-pc/794616

http://www.komplett.no/msi-wind-box-dc111/800810

 

Er det noen her som har noen formeninger eller har prøvd noen av disse?

Andre forslag til passende pc? Bygge selv pc er ikke så aktuelt pga garant og bedrift service avtaler. Fint om pc`n ikke er for stor. Er ikke fastlåst til å handle hos Komplett heller. Men er avhengig av å handle hos butikk med bedrifts løsninger pga moms fritak. Komplett, Dustin og Multicom vet jeg at har dette. Setter pris på forslag siden jeg har litt problemer med å bestemme meg. :innocent:

Bygge selv?

Eller Intel NUC / Gigabyte Bricx? :)

Lenke til kommentar

Mac Mini :D Genial liten sak, med mye power for penga:D Selv om jeg vet jeg kommer til å få pryl her inne nå, så er denne bra.

 

Har satt opp 8 Mac minis og 3 iMac samt to mac mini som servere for en kunde i et lite advokatforetak, de er strålende fornøyd:)

Care to explain?

Du kommer med en påstand ut av lufta, uten noen begrunnelse eller sammenligning, og syntes det er rart at du kommer til å få "pryl"...?

Hva gjør den bedre enn Intel NUC feks.?

Lenke til kommentar

Mac Mini :D Genial liten sak, med mye power for penga:D Selv om jeg vet jeg kommer til å få pryl her inne nå, så er denne bra.

 

Har satt opp 8 Mac minis og 3 iMac samt to mac mini som servere for en kunde i et lite advokatforetak, de er strålende fornøyd:)

Kunne vore bra den, men den kostar 800 over maxprisen..,

 

Om ein kan sette saman sjølv ville eg valt ei NUC løysing som nokon nemde tidligare: http://www.komplett.no/intel-dc3217iye-nuc-bundle/781620

  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.komplett.no/hp-pro-3515-mt/772886

 

Herlig maskin som fungerer til ditt bruk! :)

Ja den virket ikke så dum. Men er litt skeptisk til AMD. Men ser den gir mye for pengene. Liker også at den gir valg muligheter mellom Win7 og Win8. Den går jo også an å oppgradere senere. Men det er neppe aktuelt i dette tilfelle, siden det er lettere å bare bytte hele maskinen når den blir for gammel. :innocent:

Lenke til kommentar

 

Hva mener du? Det er ikke sånn at et momsregistrert firma får mer momsfradrag om de handler på Komplett, Dustin og Multicom over f.eks. Elkjøp, Coop eller Siba...

Er fullstendig klar over det. Men erfaringsmessig så er det lettere å benytte firmaer som har egne sider for firmaer. Som er vant til å ha firmaer som kunder. Bestilte noe småtteri hos Multicom ved en anledning. Det kom på ca 13000. De ringte etter noen dager å sa de ikke kunne levere til oss på faktura siden vi var ny kunde hos dem. Dette til tross for at firmaet omsetter for mange millioner og har beste kreditt vurderinger som en kan få. Litt stusselig når ett firma ikke vil levere en vare bare fordi de ikke vil bruke 66 kr på en kreditt sjekk. Men de ombestemte seg fort når vi forklarte at da var vi faktisk ikke interessert i å bli kunde hos dem. Elkjøp har jeg ikke noe stygt å si om når det gjelder å handle hos dem som firma kunde. Men synes de ikke har all verdens vare utvalg. Ofte er kunde behandler også svært unge med begrenset kunnskap. Ved feil / reklamasjon så har jeg også opplevd Elkjøp som svært trege til tider. Coop og Siba er neppe aktuelt siden de absolutt har begrenset vare utvalg i tillegg til svært begrenset produkt support. Tar rett å slett alt for lang tid om eventuelle feil oppstår. :innocent:

Lenke til kommentar

Support!

 

Bygge selv?

Eller Intel NUC / Gigabyte Bricx? :)

Bygge selv er lite aktuelt. Da må jeg bruke av min fritid til dette. Tjener nok mye mere på å jobbe en time overtid. Men har kikket litt på Intel NUC / Gigabyte Bricx. Ikke så dumme de. Men sparer meg for bryderi / tid ved å bestille ferdig vare. Mye lettere om noe skulle skje også, siden dette da vil være dekket av garantier. :innocent:

Lenke til kommentar

Mac Mini :D Genial liten sak, med mye power for penga:D Selv om jeg vet jeg kommer til å få pryl her inne nå, så er denne bra.

 

Har satt opp 8 Mac minis og 3 iMac samt to mac mini som servere for en kunde i et lite advokatforetak, de er strålende fornøyd:)

Å si at Mac Mini gir mye Power for pengene er vel å ta litt hardt i? Mac er jo kjent for pent design men lite kraft i forhold til pris. Men pene er de. Dessuten ville vi da også måtte bytte ut faktura og annen programvare. Da vil slut regnestykke bli en adskillig dyrere løsning enn en pc. :innocent:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En flott ting med Nuc er at den kan klaskes bakpå noe med vesa støtte (krever tilbehør)

Tja... både ja og nei. Har noen gamle HP pc`r som man kan feste med vesa feste på skjermen. Ser bra ut. Men tungvint når man skal bruke minne penner, headsett osv... så enden på visa var at de ble ikke lenge bak på skjermen. Men det så unektelig bra ut. :innocent:

Lenke til kommentar

Tja... både ja og nei. Har noen gamle HP pc`r som man kan feste med vesa feste på skjermen. Ser bra ut. Men tungvint når man skal bruke minne penner, headsett osv... så enden på visa var at de ble ikke lenge bak på skjermen. Men det så unektelig bra ut. :innocent:

Skjønner ;)

Du forklarte nettopp grunnen til USB og innebygde høyttalere på HP skjermer :p

Lenke til kommentar

Ja den virket ikke så dum. Men er litt skeptisk til AMD. Men ser den gir mye for pengene. Liker også at den gir valg muligheter mellom Win7 og Win8. Den går jo også an å oppgradere senere. Men det er neppe aktuelt i dette tilfelle, siden det er lettere å bare bytte hele maskinen når den blir for gammel. :innocent:

Jeg tror at du vil bli fornøyd når du først har fått maskinen ;) AMD prosessoren er sterk nok til ditt bruk.

Lenke til kommentar

Jeg tror at du vil bli fornøyd når du først har fått maskinen ;) AMD prosessoren er sterk nok til ditt bruk.

Det som gjør meg skeptisk til AMD er varme. Plus at jeg vet at Intel er ufattelig stabile. Har brukt Intel i alle mine maskiner i mange år nå. Den siste AMD cpu jeg hadde var en AMD Opteron 175. Ja, jeg har den faktisk enda. Selv om den er lagt til side. Liker ikke å kaste ting. En annen ting er at jeg gjerne vil ha en liten pc. Ser ryddig ut på kontoret. Men kommer absolutt til å vurdere AMD pc`n på linje med de andre. :innocent:

Lenke til kommentar

AMD er kjent for å utvikle mer varme enn Intel av en eller annen grunn. I stasjonære maskiner så er AMD og Intel på lik linje mener jeg. Da mener jeg normale arbeidsstasjoner, men også i enkelte tilfeller maskiner som skal brukes til kraftigere saker. I bærbare så kan jo dette bli ett litt større problem på grunn av en elendig ventilasjon generelt.

 

Ellers så er det en god kjøling på maskinen. Jeg tror at maskinen fint takler AMD prosessoren som er satt inn i den, så dermed kan du regne med denne! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...