Gå til innhold

– Du har ødelagt livet mitt, og jeg hater deg (Ekstra)


Anbefalte innlegg

 

Det er selvsagt ikke lett å vite 100 prosent årsaken når folk slutter i selskaper, de offisielle forklaringene er i mange tilfeller bare bullshit. Mitt inntrykk (basert på egne og andres intervjuer med Muzyka og Zeschuck) var at begge var lei og en (av flere) årsaker til dette var stadig mer høylydte og kravstore fans. For Cliff Bleszinski sin del var det nok mer at han var lei av Gears of War og fansens forventninger til den serien og følte behov for å gjøre noe nytt. Bleszinski er ganske hardhudet, han har fått mye tyn opp gjennom årene.

 

 

 

 

CliffyB har også stilt seg i situasjoner hvor han ikke kan regne med annet enn å bli gjort narr av. Selve kallenavnet "CliffyB" er smått harry også.

 

At Bioware folka gikk av på grunn av "kravstore fans" tviler jeg på. Det handlet ikke om at folk var misfornøyd fordi spillene deres ikke ble enda bedre hver gang, men at de ble verre, at selskapet gikk bort fra fansen som skapte selskapet. De ønsket å ta en lettere rute, med enklere spill som ga større inntekt. Det er klart mange føler seg snytt da.

 

Dette er internett, og det er vanskelig for brukerne å føle at de blir hørt av mange av disse større selskapene. Å bare gi konstruktiv kritikk kommer man ofte ingen vei med, da selskapet mest sannsynlig bare vil le av det om de i det hele tatt ser deg i det hele tatt. Det er først når hundre eller tusenvis av mennesker kommer med skarpe utsagn at utviklere som Dice, Bioware, Creative Assembly og lignende faktisk gidder å høre etter. Det er først da de blir raske og kommer med beklagelser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...