Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen med flere oppgaver og vurderig


Anbefalte innlegg

Hei! Har hatt eksamen med flere oppgaver der alle oppgavene hadde prosentvis betydning. Eks en opphave 20% en annen 30% . Jeg strøk på denne eksamen selv om jeg sjekka at flere av svarene mine stemte etterpå. Jeg er irritert fordi jeg vet jeg hadde bra svar på flere oppgaver. Ikke at jeg skulle hatt A men når jeg får stryk så virker det som dette prosent opplegget bare er tull. Noen som vet noe om dette? Er det bare til pynt? Altså hvis jeg sammenlagt vet jeg har gode svar på tilsammen 60% så kan vel ikke det være stryk? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har tatt eksamen hvor du må stå på en deloppgave isolert sett, uavhengig av hvor bra du gjør det samlet sett. Da kunne man i teorien scoret til en C om oppgaven ble vurdert samlet sett, mens man ved isolert vurdering stryker. Du taper uansett ingenting på å klage ved strykkarakter, men du bør også be om begrunnelse for karakter.

Lenke til kommentar

Jeg vet det. Men trodde man måtte langt ned for å få stryk. Tar eksamen på nytt når de avholder det. Det er tydeligvis ikke noe særlig forskjell på karakterene, de ligger visst tett som hagl i toppen av skalaen. Fikk C på en hvor jeg trodde det gikk mye dårligere. Egentlig kunne de spart seg de prosentene da

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...