Gå til innhold

Ny laptop til maks 5k


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Etter godt over tre år føler jeg det er på tide å skille seg fra den gamle laptopen som både har ødelagt batteri og er uhorvelig treg.

 

Jeg bruker ikke PCen til så fryktelig avanserte greier, men hovedgrunnen til at jeg er på utkikk etter ny er pga Football Manager 2014.

 

2013-utgaven fløyt ikke skikkelig, så for å forbedre spillopplevelsen har jeg bestemt meg for å kjøpe ny.

 

Legg til at det ikke er en laptop lenger pga ødelagt batteri, så skjønner dere at jeg må investere :)

 

Bortsett fra FM blir PCen i hovedsak brukt til vanlig surfing, TV2 Sumo (Premier League), musikk og film (HDMI til TV).

 

Trenger ikke nødvendigvis være så stor som 15". Aldri hatt mindre, men blir det kanskje rart og ubehagelig?

 

Bra batterikapasitet er selvfølgelig et pluss, men ikke noen deal breaker. Har vært lenket til ladderen i halvannet år nå så :p

 

Nåværende PC har 3GB RAM, så det må hvertfall opp noen hakk. Holder det med 4GB?

 

På merkesiden har jeg null preferanser så lenge PCen oppfyller kravene mine :)

 

Så, finnes det en rimelig PC der ute som gir mye for pengene for en moderat bruker som meg?

Endret av Kentinho
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I prisklassen 4000,- er det mye dårlige maskiner. Typisk i3 eller dårligere prosessorer, 4GB RAM og 500GB mekanisk disk med et lavoppløst billigpanel (skjerm).

 

Finnes selvfølgelig greie tilbud i prisklassen som feks denne og denne (ganske like specs, men med SSD som vil øke hastigheten ganske mye). Begge har ganske utdatert prosessor og litt kjip oppløsning på for å være 15", men et greit kjøp.

 

Går du opp på 5000,- vil du få mye igjen for det.

 

Ville ikke gått for noe mindre enn 13". Går du under det blir tastatur og mousepad ikke "fullsize".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...