Gå til innhold

Hvorfor viser ikke Teknofil.no sitt speedometer forskjell på L70 og M30?


Anbefalte innlegg

Jeg har GET. Det var nylig en kampanje hvor du kunne teste L70 til en billig penge. Jeg fikk nytt modem i posten og hele pakka.

 

Siste måling på teknofil sitt speedometer var 24.52 mbps. Tidligere har jeg oppnådd alt fra 18 til 25 med M30. Jeg er alltid alene i leiligheten og kjører selvfølgelig ikke noen form for nedlasting under disse testene. Har kjørt en del tester med M30 og L70 - alt ligger innenfor samme intervall.

 

Hvor pålitelig er disse testene? Er det en flaskehals i systemet mitt? Har et litt rimelig trådløst kort - Ralink RT61 Turbo Wireless. Kjører en frisk PC med fullt oppdatert Win 7.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du har en bærbar PC ville jeg tatt den med bort til modemet og testet med kabel for å være sikker. Get sine modemer skal kunne klare å levere 70Mbit trådløst, men det forutsetter at man sitter nært nok og at trådløskortet har høy nok standard (300Mbit kort?). Med kabel får man ihvertfall sett at man har riktig hastighet inn til modemet, for å eliminere den feilkilden.

 

Edit: Test også med alternative testsider som www.nettfart.no og www.speedtest.net

Endret av Scriptgutten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...