Gå til innhold

Ny PSU, Uten coil whine


Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter en ny psu på grunn av at min nåværende psu (corsair tx 650w) lager veldig mye "coil whine" under load.

 

Jeg ser etter noe rundt 600w som ikke er så alt for dyrt. Jeg kjører bare et enkelt gtx 670 kort og en 3570k prosessor.

 

Har sett på rm serien til corsair men denne blir litt dyr.

 

Noen som har noen gode erfaringer med ulike typer psu'er som ikke har coil whine?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke man kan bli sikker på at en PSU ikke har eller får coil-whine.

 

Det kan være litt tilfeldig, samt påvirket av flere andre kilder. Som f.eks komponentene i PCen din, og strømnettet ditt. Men det finnes selvsagt litt forskjellige tiltak som produsenten legger inn for å forhindre dette i størst mulig grad.

Lenke til kommentar

Tror ikke man kan bli sikker på at en PSU ikke har eller får coil-whine.

 

Det kan være litt tilfeldig, samt påvirket av flere andre kilder. Som f.eks komponentene i PCen din, og strømnettet ditt. Men det finnes selvsagt litt forskjellige tiltak som produsenten legger inn for å forhindre dette i størst mulig grad.

har du noen erfaringer med modeller som stort sett i de fleste tilfeller er uten coil-whine?

Lenke til kommentar

Har faktisk aldri vært borti en PSU med coilwhine. Og det er litt kjipt faktisk, for ønsker å se hvor mye man kan gjøre noe med det selv.

 

Dette til tross for at jeg selv har hatt et dusin stykk i løpet av årene. Pluss alle de andre maskinene jeg har bygd.

Et titalls har nok vært TX-serien til corsair til og med.

 

Så jeg ville nok egentlig bare kjøpt en ny grei PSU. F.eks de fra XFX lages av flinke seasonic og er ganske rimelige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...