Gå til innhold

Funnel


Homealone

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen erfaringer med funnel? Hae kjøpt meg en Swiftech 462 B Kjøler med 80-120 mm funnel og 120 mm titanvifte.

 

Skal koble dette til en rheobus. Kan dette bli bra?

 

 

Joda tror det blir meget bra..

 

Prøv og få Vifta til å blåse fra kjøleribba og ut, har hørt det er bedre enn standarden blåse mot ribba..

Lenke til kommentar

Jeg har hatt en slik kjøling. Det funket veldig bra.

XP2400+ en min lå på 40 grader når jeg hadde overklokket den til 2300MHz.

Så skrudde jeg maskinen i småbiter, og når jeg skulle skru ribba på igjen, strammet jeg skruene litt for mye, og knakk ene skrufestet.

Jeg skrudde fast ribba med tre skruer, men maskinen lå da på 70 grader ved standard hastighet. Microplex fikk aldri inn nye skrufester, så nå har jeg kjøpt meg taisol heatpipe. :roll:

Lenke til kommentar
Jeg har hatt en slik kjøling. Det funket veldig bra.

XP2400+ en min lå på 40 grader når jeg hadde overklokket den til 2300MHz.

Så skrudde jeg maskinen i småbiter, og når jeg skulle skru ribba på igjen, strammet jeg skruene litt for mye, og knakk ene skrufestet.

Jeg skrudde fast ribba med tre skruer, men maskinen lå da på 70 grader ved standard hastighet. Microplex fikk aldri inn nye skrufester, så nå har jeg kjøpt meg taisol heatpipe. :roll:

 

Hvordam er tempen med taisol heatpipen?

Lenke til kommentar
Mange mener at det blir best å suge. Siden de fleste aksialvifter tåler mottrykk best når de suger, får man bedre flow. Den trakten skaper en del mottrykk. Men du bør prøve deg frem ja.

 

Jepp min sugde :p Det er også en fordel for at støv og sånnt ikke blir trykket inn i ribbene å lager kaniner. Hadde også viften som blåste ut av kabinettet bare noen cm unna CPU funnell vifta så det ikke ble så varmt i kassen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...