Gå til innhold

[Løst] Valg av PSU til pc opsett(i5, gtx780, 16gb ram)


Anbefalte innlegg

Hei

Har bestilt noen deler fra komplett og listen ser for øyeblikk slik ut:

 

i5-4670k

Gainward Gtx 780

Crucial BallisticX 16GB

Seagate Barracuda 1TB

SSD 120GB(husker ikke navnet)

MSI-Z87-G45

Noctua NH-U9 SE2 kjøler

 

Strømforsyningen jeg har bestilt er XFX 750W XXX

Første gangen jeg skal bygge en pc og har overhodet ikke peiling på pc deler.

Noen venner av meg har sagt at 750W er for mye for denne builden, bør jeg kjøpe en annen PSU?

 

Hadde satt stor pris på hjelp

EDIT:

Kommer eventuelt til å oppgradere lagrinsplass i framtiden om det blir bruk for det eller Ram

Endret av yeiyeoi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er for mye. Men det gjør ikke så mye, så lenge pris på PSU er bra. Med 750 W holder den lengre, vil være mer stillegående fordi du bruker mindre av kapasiteten, og du kan oppgradere senere.

 

Det er også større sjanse for at du kan ta den med til neste PC, om den tid kommer.

 

 

Vet ikke helt hvilken av XFX-modellene du mener (modellnavn hadde vært greit), men det er gode strømforsyninger.

Lenke til kommentar

Ja, det er for mye. Men det gjør ikke så mye, så lenge pris på PSU er bra. Med 750 W holder den lengre, vil være mer stillegående fordi du bruker mindre av kapasiteten, og du kan oppgradere senere.

 

Det er også større sjanse for at du kan ta den med til neste PC, om den tid kommer.

 

 

Vet ikke helt hvilken av XFX-modellene du mener (modellnavn hadde vært greit), men det er gode strømforsyninger.

 

 

Her er modellen:

 

http://www.komplett.no/xfx-proseries-xxx-edition-750w-psu/760108

Lenke til kommentar

Ok, det passer egentlig fint å kjøpe den istedenfor siden xfxen ikke er på lager før 10.desember.

Men la oss si at jeg hadde lagt til en HDD eller SSD(i framtiden) burde jeg heller ha gått for feks 750W RM til 1075, altså 75 kr mer enn 650RM på komplett?

Endret av yeiyeoi
Lenke til kommentar

Ok, takktakk for all hjelp. Setter pris på det ;D

Tenker at AX-serien blir litt for dyr for min del og tror jeg går for 750W RM som foreslått da.

Men jeg lurer på en ting;

Er det noen grove kategoriseringer man kan gjøre på hvilken corsair serier som er best som feks:

AX>HX>RM>CS>TX eller blir det helt feil?

Er greit å ha en viss intusisjon om hva som er bra dårlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...