Gå til innhold

Kjøpe PSX 3 til en 8 åring, hva slags?


holeinvoid

Anbefalte innlegg

Hei

 

Vurderer å kjøpe en PSX 3 til en åtte år gamel gutt i julegave, i den forbindelse så lurer jeg på om jeg egentlig trenger noe mer en slim utgaven med 12 GB flash minne. (http://www.elkjop.no/product/spill-og-konsoll/konsoll/PS3CECH4004A/playstation-3-12-gb-flash-minne)(vs. de med 500 GB HD f.eks.). Familien har allerede et setup hjemme med Netflix og en apple box koblet til TV'en i stuen, så maskinen skal brukes til spilling (primært på en CR TV, gamel boks TV). De 12 Gb bør vel holde til å lagre savegames og slikt, er den største ulempen at jeg ikke kan kjøpe spill online og installere de lokalt uten blue ray plate? Kan PSX 3 brukes som en maskin du putter inn platen og spiller i vei? Slik PSX 1 kunne? Den må vel ikke ha nettilgang og konto og slikt? Kan man spille alle PSX spill på den med 12 GB flash minne? Andre spørsmålet er om jeg bør kjøpe nytt eller en brukt? Noen tips om hva jeg bør se etter på brukte maskiner eventuelt?

 

Beklager hvis dette spørsmålet er stilt før men jeg søkte litt men fant lite. Takk for all info. jeg eventuelt får.

 

Mvh

Tore

Endret av holeinvoid
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-182691

Hei, du har rett i at man ikke trenger noe spesiell lagringsplass for gaming. Likevel er det en fordel med større disk, hvilket er at du kan laste over dataen på discen til ps3en, slik at det blir raskere å hente data. Kan utgjøre noen få prosent på ytelse og flyt, men har vel mest sammenheng med mindre bråk. Vil likevel gå for den billige! :)

Lenke til kommentar

Den MÅ ikke ha nettilgang med mindre han vil spille online med andre. Den maskinen kan ikke spille eldre PS spill fra feks PS1 eller PS2. Men igjen, dersom han får seg online tilgang så er det noe som heter PS Store som er en digital butikk der en kan kjøpe PS1 og noen PS2 spill digitalt. Betales med kort og lastes ned til maskinen med en gang.

 

Maskinen er enkel i bruk, det er bare å sette inn ett spill så er du igang.

Lenke til kommentar

Hei takk for raske og bra svar, bra å få bekreftet at den ikke må ha nettilgang og, vi har ingen tidligere PSX spill så vi har intet behov for å kunne spille PSX 1 eller 2 spill. Så tror jeg nesten går for 12 GB flash minne versjonen da. Går det an å kjøpe spill via. nettet til 12 GB versjonen egentlig? Eller er det kun spill som er mindre enn 12 GB da, eller er PS store en "sky" tjeneste som lagrer spillene dine?

 

Antar at når han vokser noen år til og vil på nettet og spille så er det nok eventuelt PSX 4 eller neste Xbox som blir relevant.

 

Mvh

Tore

Lenke til kommentar

Det er noen spill man kun får kjøpt og lastet ned fra nettet og noen av disse vil ikke virke på 12GB-versjonene grunnet for lite plass. Finner du da plutselig et spill du virkelig har lyst på (eller om guttungen maser om) så sitter du med skjegget i postkassa.

 

Det er forsåvidt mulig å oppgradere HDD senere til en større hvis du er bittegranne datakyndig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...