Gå til innhold

[Løst] mellomstor bra mobil? Samsung Galaxy S4 Mini eller lignende?


iskya

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Etter nesten fire år med iPhone - først tre år med 3GS og ett år med iPhone 5 - har jeg nå lyst å prøve android. Ikke fordi jeg ikke er fornøyd med iPhone, er kjempefornøyd! Men spennende med noe nytt og annerledes, har lyst til å leke meg litt! Jeg vil derfor også ha noe som har nyeste Android, eller iallefall muligheten til å oppdatere til denne.

 

Jeg vil ikke punge ut for mye (max 3000kr), vil ikke ha noe som er for stort, og vil ikke oppleve noe som oppleves som mye kjipere/tregere enn iPhone 5. Dessuten vil jeg helst ha så bra batteritid som mulig.

 

Ideell skjermstørrelse synes jeg er 4,3", men kan vurdere 4,7" dersom telefonen ellers er liten og lett. Helst ikke tyngre enn 130gram.

 

Som iPhonebruker er jeg ikke så opptatt av Hardware-specs som prosessor og RAM, men mer av hvordan telefonen føles i bruk. Om menyene lagger, det er hackete osv. Jeg spiller ingen tunge spill i det hele tatt, men vil ha en god brukeropplevelse.

 

Jeg synes Samsung Galaxy s4 mini virker som en ypperlig kandidat (lav vekt, fin skjermstørrelse, grei batteritid, nyeste android og vil nok bli oppdatert), men ser den blir slakta i tester.. Er det noen som har denne eller har prøvd denne?

 

Ellers synes jeg jo HTC desire 500 virker interessant, selv om den er litt stygg. For 1500kr gjør det ikke noe at telefonen er litt stygg. Om denne er grei i bruk og gir en god android-opplevelse er ikke utseende på tlf så viktig.

Kan noen hjelpe meg? Og er det noen andre som har gått fra iPhone 5 til en annen android enn toppmodell og vært fornøyd/misfornøyd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du vil ha positiv opplevelse, da tenker jeg både software og hardware (design, byggekvalitet etc) så ville jeg heller anbefalt HTC One Mini fremfor s4 Mini.

 

Har en kollega som har vært iPhone bruker fra start som switchet over til denne. Den oppleves som veldig kjapp i daglig bruk, ok kamera (spesielt i mørke settinger) og den har en byggekvalitet og design på høyde med iPhone.

 

http://www.prisjakt.no/product.php?p=2060184

Endret av fflex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om du vil ha positiv opplevelse, da tenker jeg både software og hardware (design, byggekvalitet etc) så ville jeg heller anbefalt HTC One Mini fremfor s4 Mini.

 

Har en kollega som har vært iPhone bruker fra start som switchet over til denne. Den oppleves som veldig kjapp i daglig bruk, ok kamera (spesielt i mørke settinger) og den har en byggekvalitet og design på høyde med iPhone.

 

http://www.prisjakt.no/product.php?p=2060184

Takk for tipset :)

 

Jeg har sett litt på den og er fortsatt litt skeptisk.. Den er litt større både i høyde og i vekt, og kameraet har halvparten så mange megapixler. Design og byggekvalitet lik den på iPhone er ikke noen greie for meg, for det har jeg allerede på min iPhone.. Utskiftbart batteri og en annen look enn unibody aluminium er for meg en fordel. Foretrekker lav vekt og plastic fantastic framfor tyngre unibody. Men den høyere oppløsningen til skjermen på HTC one mini frister. Likevel blir den på en måte litt for lik min nåværende iPhone 5.

 

Hvordan oppleves disse to telefonene forskjellig i praksis?

 

Finnes det noe tilsvarende Samsung galaxy s4 mini som er billigere? Hadde jeg funnet noe til under 2500kr hadde det vært flott. Lav vekt og ok batteritid er viktigere enn pent design.

 

Med andre ord, mer opptatt av positiv opplevelse med Software enn Hardware.

Endret av iskya
Lenke til kommentar

Takk for tipset :)

 

Jeg har sett litt på den og er fortsatt litt skeptisk.. Den er litt større både i høyde og i vekt, og kameraet har halvparten så mange megapixler. Design og byggekvalitet lik den på iPhone er ikke noen greie for meg, for det har jeg allerede på min iPhone.. Utskiftbart batteri og en annen look enn unibody aluminium er for meg en fordel. Foretrekker lav vekt og plastic fantastic framfor tyngre unibody. Men den høyere oppløsningen til skjermen på HTC one mini frister. Likevel blir den på en måte litt for lik min nåværende iPhone 5.

 

Hvordan oppleves disse to telefonene forskjellig i praksis?

 

Finnes det noe tilsvarende Samsung galaxy s4 mini som er billigere? Hadde jeg funnet noe til under 2500kr hadde det vært flott. Lav vekt og ok batteritid er viktigere enn pent design.

 

Med andre ord, mer opptatt av positiv opplevelse med Software enn Hardware.

 

Eg har hatt ein Galaxy Note 2 som har eit ganske greitt kamera og eg er veldi glad i å ta bilder. Men eg ville bytte den mot ein Htc one på flekken. Har ein som jobb telefon og den er heilt fortreffelig, ja det er få megapiksler men biletkvaliteten er ganske så bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da har jeg bestilt HTC One :) Den selges i dag for 3500kr hos Lefdal (i alle fargevarianter). Kjøpte den i fargen Vivid blue,

 

Gleder meg! Har prøvd denne i butikk, og tror det blir en god opplevelse for meg som har hatt iphone 5 (og kun iphone i fire år) og er vant til et responsivt og glatt UI.

 

Så tips til alle: HTC one til 3500 på Lefdal.com i dag :) i morgen går den opp til 4900 igjen hos dem

Lenke til kommentar

Da har jeg bestilt HTC One :) Den selges i dag for 3500kr hos Lefdal (i alle fargevarianter). Kjøpte den i fargen Vivid blue,

 

Gleder meg! Har prøvd denne i butikk, og tror det blir en god opplevelse for meg som har hatt iphone 5 (og kun iphone i fire år) og er vant til et responsivt og glatt UI.

 

Så tips til alle: HTC one til 3500 på Lefdal.com i dag :) i morgen går den opp til 4900 igjen hos dem

Lefdal opererer med jukse før-pris. Ser at det er flere som har denne til normalpris 3990. Uansett, 3500,- er vel en god pris på denne selv om jeg selv ville gått for LG G2 eller Nexus 5.

Lenke til kommentar

Lefdal opererer med jukse før-pris. Ser at det er flere som har denne til normalpris 3990. Uansett, 3500,- er vel en god pris på denne selv om jeg selv ville gått for LG G2 eller Nexus 5.

Elkjøp selger den til 4900kr fortsatt. I morgen setter Lefdal opp prisen igjen. Dustinhome home har den til 3990 som kampanje, og jeg hadde tenkt å kjøpe den derfra til den dukket opp til 3500 hos Lefdal.

 

Hos de fleste butikkene er prisen fortsatt rundt 4500kr.

 

Edit: og ganske riktig, i dag er minimumsprisen på denne tilbake på 3990kr https://prisguiden.no/produkt/htc-one-173801

 

Ganske fornøyd med å ha fått den til 3500 :D

Endret av iskya
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...