Gå til innhold

latterlig høy ms av chome, ie, spotify etc?


ripperstar

Anbefalte innlegg

Hei.

Sliter med at nettet er ikke er helt på min side og ting tar tid og responderer til tider ikke i det hele tatt.

Kjører pingtest mot vg og der ligger jeg på ca 8-12 i ping som er normalt fra her jeg bor, men i det siste så har jeg fått latterlig høy ping som vil si ca 2000-5000 ping. Dette skjer ikke når datamaskinen er idle. Da ligger den bare på 8-12 igjen, men åpner jeg chrome, eller en ny fane eller bare åpner spotify og spiller av en sang så flyr pingen i taket.

Har 4/1 mbit og burde kunne browse hw.no og spille en sang på spotify uten at det er helt på trynet. Har også prøv å pinge vg hele natten uten noe load og da er det snitt på 10 ms.

Er det noe som kan gjøres med dette?

Mvh
Lars-Henrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikkert noe som kan gjøres, men først må man finne ut hva som er problemet. Høy ping er bare et symptom på problemet.

 

 

Have you tried turning it off and on again?

Har du sjekket speedometeret for å se om du klarer å utnytte den båndbredden du har, stabilt, i dag?

Var det storm i ditt område når problemet oppsto?

Eller har du gjort endringer på nettverk, nettverksinnstillinger i forkant av problemet?

Har du sjekket om din ISP har liggende ute en driftsmelding?

Har du sjekket om de har mange spørsmål/klager på facebook i dag?

Lenke til kommentar

Er ikke på ISP sin side, når min datamaskin er avslått fungerer alle de andre enheter som nettbrett, mobiltelefoner og laptop helt fint. Har skrudd av og på flere ganger uten hell.

Men jeg har cmd oppe og pingen hopper i været når jeg åpner software som bruker nettet, dette jeg synes er så rart.

Update, har prøvd TCP optimiser, men fungerte ikke det heller.

Endret av ripperstar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...