Gå til innhold

Headset for Xbox One og PS4?


Mala

Anbefalte innlegg

Om man Ønsker man chat, så må man koble en kabel fra DS4 og til headset? Er det ikke mulighet for å gå utenom dette?

 

På PX4 er det ikke det, ikke enda ihvertfall. Sony kom nettopp med sitt Wireless Gold headsett, her kan man ha helt trådløs lyd mellom konsoll og headset. Men man må ha en græll usb dongle i front på konsollen. Så har det blitt diskutert rundt kvaliteten på mikrofonen til dette headsettet da...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Om man Ønsker man chat, så må man koble en kabel fra DS4 og til headset? Er det ikke mulighet for å gå utenom dette?

 

På PX4 er det ikke det, ikke enda ihvertfall. Sony kom nettopp med sitt Wireless Gold headsett, her kan man ha helt trådløs lyd mellom konsoll og headset. Men man må ha en græll usb dongle i front på konsollen. Så har det blitt diskutert rundt kvaliteten på mikrofonen til dette headsettet da...

 

Skjønner ikke detta bråket om denne dongelen.

På andre headset må en ha en kontroll boks i tilleg alt andre driten en har stående ved og rundt tv`n.

Heller 1 dongel enn extra usb kabel/optisk kabel/ kontrollboksen og kabel mellom headset og DS4

Når jeg testa det Gold headsettet igår på BF4 fikk jeg tilbakemeldinger om att jeg ble hørt klart og tydelig.

Rart folk skal ha så forskjellige opplevelser.

Lenke til kommentar

 

 

Om man Ønsker man chat, så må man koble en kabel fra DS4 og til headset? Er det ikke mulighet for å gå utenom dette?

 

På PX4 er det ikke det, ikke enda ihvertfall. Sony kom nettopp med sitt Wireless Gold headsett, her kan man ha helt trådløs lyd mellom konsoll og headset. Men man må ha en græll usb dongle i front på konsollen. Så har det blitt diskutert rundt kvaliteten på mikrofonen til dette headsettet da...

 

Skjønner ikke detta bråket om denne dongelen.

På andre headset må en ha en kontroll boks i tilleg alt andre driten en har stående ved og rundt tv`n.

Heller 1 dongel enn extra usb kabel/optisk kabel/ kontrollboksen og kabel mellom headset og DS4

Når jeg testa det Gold headsettet igår på BF4 fikk jeg tilbakemeldinger om att jeg ble hørt klart og tydelig.

Rart folk skal ha så forskjellige opplevelser.

 

 

Den boksen til PX4 står bak TV, så den ser jeg ikke. Den får også strøm fra USB-porten på TV`en. Når det først er en liten boks der, er det gullfint å kjøre lyden optisk ut av TV og videre til DAC igjennom denne. Da kan jeg når som helst ha lyd i både anlegget og headsett, når jeg måtte ønske det. Uavhengig av kilde.

 

Hvordan opplever du ellers headsettet? Jeg er fortsatt sugen på det, er jo skamlekket og har vansker for å tro at micen er så dårlig som i det ene klippet som ble vist her. Men syns fortsatt det er litt løk av Sony å ikke ha minst en USB bak konsollen.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

 

 

 

På PS4, bare å laste ned.

Øøøø... Fant ikke ut av det :/

man finner den her men da trenger man amerikansk psn konto for å laste ned, men regner med den norske kommer på onsdag når psn butikken blir oppdatert

 

Edit: det er jo onsdag så merkelig den ikke har komt enda...hmmm

 

https://store.sonyentertainmentnetwork.com/#!/en-us/apps/headset-companion-app/cid=UP9000-CUSA00372_00-HEADSETCOMPANION

 

Slik ser appen ut når man starter den:

4M00XBC.jpg

Jeg finner fortsatt ikke denne appen jeg :/

Lenke til kommentar

 

 

 

Om man Ønsker man chat, så må man koble en kabel fra DS4 og til headset? Er det ikke mulighet for å gå utenom dette?

 

På PX4 er det ikke det, ikke enda ihvertfall. Sony kom nettopp med sitt Wireless Gold headsett, her kan man ha helt trådløs lyd mellom konsoll og headset. Men man må ha en græll usb dongle i front på konsollen. Så har det blitt diskutert rundt kvaliteten på mikrofonen til dette headsettet da...

 

Skjønner ikke detta bråket om denne dongelen.

På andre headset må en ha en kontroll boks i tilleg alt andre driten en har stående ved og rundt tv`n.

Heller 1 dongel enn extra usb kabel/optisk kabel/ kontrollboksen og kabel mellom headset og DS4

Når jeg testa det Gold headsettet igår på BF4 fikk jeg tilbakemeldinger om att jeg ble hørt klart og tydelig.

Rart folk skal ha så forskjellige opplevelser.

 

 

Den boksen til PX4 står bak TV, så den ser jeg ikke. Den får også strøm fra USB-porten på TV`en. Når det først er en liten boks der, er det gullfint å kjøre lyden optisk ut av TV og videre til DAC igjennom denne. Da kan jeg når som helst ha lyd i både anlegget og headsett, når jeg måtte ønske det. Uavhengig av kilde.

 

Hvordan opplever du ellers headsettet? Jeg er fortsatt sugen på det, er jo skamlekket og har vansker for å tro at micen er så dårlig som i det ene klippet som ble vist her. Men syns fortsatt det er litt løk av Sony å ikke ha minst en USB bak konsollen.

 

Hehe, ja er enig med den usb greia. Nesten utrolig de ikke har gjort det. :hrm:

Tja, hva skal jeg si:

Det låter bra. (Har kun prøvd dem på BF4)

Chaten fungerte bra. (Etter tilbakemld)

Veldig behaglig og ha på hodet. (Sitter litt strammere rundt ørene enn px4, men ikke ubehagelig)

Bedre batterier enn de foregående modeller.

Ganske billige. 800.- på cdon. Du får masse lyd for pengene.

Slipper kabel mellom ds4 og headset.

VSS fungerer veldig bra.

-------

Fikk litt sånn "billig plastikk" følelse når eg åpna esken.

På Elite var det 6 stk preset. på Gold kun 1.

Ikke 3,5mm jack på dongelen.

 

For folk som ikke vil bruke, eller har rævva full av penger så er dette ett røverkjøp. PX4 headsettet ga meg ingenting som disse ikke gir meg. og det til nesten halve prisen. Det er også mye lettere og høre hvor alle lydene kommer fra i forhold til px4..(Surround lyden er bedre etter min mening hvertfall.)

Men du skjønner sikkert att en mikrofon boom gir bedre ut lyd enn en som sitter på siden av hodet. Det sier seg vel selv. Men det fungerer helt ålreit.

Kommer til og bruke dette til det eventuelt kommer ett platina utgave som mange tror. :)

Eller når eg på død og liv må ha noe nytt igjen,,, ;)

Lenke til kommentar

Da har jeg testet Logitech G930 på PS4, og at chat og volum kan hørres uten en kabel, kun usb stick.

 

Eneste som jeg ikke likte var at volum knappen som man kan skrolle volum opp/ned ikke fungerte, dvs at jeg ikke fikk justert volum. Skal det være slik?

En annen ting var at volumet var ALT FOR LITE volum. Hørrer hva andre sier, men for lavt volum.

Noe en kan gjøre med det? Står på maks inne i ps4 menyen.

Lenke til kommentar

Noen som kan si meg om en kan forrandre lyd / volum på Turtle Beach Ear Force PX4 gaming headset - 1495kr

NÅR man spiller på PS4?
Får ikke til å forrandre lyd på Logitech G930 mens jeg spiller på PS4, men på PC så får jeg forrandre lyden.
Må man ha noe app på PS4 for at Logitech G930 skal virke skikkelig på PS4?
Lenke til kommentar

Til dere som har fått tat i Gold headsettet, høres micen så forjøvlig ut som dette IRL ? :

 

 

http://youtu.be/-igkGV-WQbg?t=4m17s

 

EDIT: En kompis av meg sendte lydmelding fra Gold headsettet og med de medfølgende potetene til PS4, som jeg da skulle spille av på min VIta med øreplugger. Selvfølgelig er det ikke støtte for avspilling av lydmeldinger fra PS4 på Vita, fordi Sony sikkert syns dette var ett jævla sjakktrekk. Fantastisk!

 

Men han karen som tok opp med begge mikrofonene hørte jo på avspillingene etterpå, og sjokkernde nok er de medfølgende pluggene bedre enn mic`en i Gold headsettet...fantastisk.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Mala!

 

Har du prøvd å koble PX4 opp mot dataen med bluetooth? får bare hakkete lyd og lyden henger langt etter!

 

Det har jeg ikke testet!

 

OK, satt i party med en kompis i dag (Via. PS Vita og øreplugger) der han først brukte Gold headsettet og prata litt, så byttet han over til orginal pluggene. Og joda, sistnevnte låt faktisk bedre :p Ikke at det var noe problem å høre hva som ble sagt ved bruk av Gold headsettet, men det var altså hakket under..

Lenke til kommentar

 

Mala!

 

Har du prøvd å koble PX4 opp mot dataen med bluetooth? får bare hakkete lyd og lyden henger langt etter!

Det har jeg ikke testet!

 

OK, satt i party med en kompis i dag (Via. PS Vita og øreplugger) der han først brukte Gold headsettet og prata litt, så byttet han over til orginal pluggene. Og joda, sistnevnte låt faktisk bedre :p Ikke at det var noe problem å høre hva som ble sagt ved bruk av Gold headsettet, men det var altså hakket under..

 

Okei! tenkte jeg skulle bruke bluetooth til å overføre musikk fra mac´n men det går altså ikke :p synes det er litt merkelig at det bare hakker! kanskje det er noe galt med headesettet.

Lenke til kommentar

 

Noen som kan si meg om en kan forrandre lyd / volum på Turtle Beach Ear Force PX4 gaming headset - 1495kr

NÅR man spiller på PS4?

 

Skal en kunne å chate med dette Turtle Beach Ear Force PX4 gaming headset uten å ha kabel i headset`et?

Isåfall hvilke innstillinger skal det til?

Har oppdatert PS4 til siste FW.

 

Jeg får lyd ut, men kan ikke chat tilbake til andre spillere(dem svarer ihvertfall ikke og ser ikke det iconet for chat`e lyd)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...