Gå til innhold

Kjøpe PS4 i USA


Ruttis90

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt en amerikansk PS4 i en uke nå.

 

Du kan enten bruke strømkabelen som medfølger + reiseadapter, eller kjøpe en strømkabel på Clas Ohlson (ååå så dyrt).

 

PS4 er sonefri på spill, men låst på blurays og DVD. Det vil si du kun kan spille av Sone A (og sonefrie) blurays og sone 1 (og sonefrie) DVDer. Sjekk hvilke bluray-filmer som er sonefrie her: http://regionfreemovies.com/

 

Om du har noen flere spørsmål så bare fyr løs :)

Hvordan blir det med ps store?

Hvordan er det å handle derifra med en ps4 fra usa?

Lenke til kommentar

Både Expert og Elkjøp har sagt at de vil få inn en PS4 Killzone Bundle i midten av Desember. (Expert 5stk og Elkjøp 7stk)
Hvis jeg ikke får tak i en denne runden, så vurderer jeg å kjøpe en fra ebay. Vet ikke om noen amerikanse, nederlandkse, svenske, danske eller what ever som selger PS4.

 

Noen som er erfarne med ebay?
Vil det bli mye penger i toll og frakt, samt hvor lang tid vil det ca. ta?

Lenke til kommentar

Ps4 er multivoltage så ingen problemer der. Kilde: Meg selv, da jeg kjører min US PS4 rett i norsk stikkontakt.

 

Strømkabel til PS3 kan brukes, såfremt du ikke har den store PS3en, den har en annen type støpsel.

 

Ebay: Avhenger fra selger til selger, hva de merker pakken som og hvor heldi/uheldig du er med frakteselskapet når pakken kommer til Norge.

Endret av ballerusk
Lenke til kommentar

Håper at min amerikanske PS4 ankommer landet mandag/tirsdag. Pakken er merket som gave med lav verdi, så jeg slipper forhåpentligvis toll/mva.

 

Stemmer det at jeg trenger denne typen ledning? http://www.clasohlson.com/no/Apparatledning/22-457

 

Har stor PS3, så jeg kan ikke bruke den ledningen, men regner med at jeg enten har et par slike ^ fra før av eller kan kjøpe en på min lokale Clas Ohlson hvis ikke.

Lenke til kommentar

Lurer litt mer ang. Ps store. Når konsolen er fra usa. Og man bor i norge.

Som noen sa så må man kjøpe psn kort. Fra ebay og andre steder.

Så må man da vente på at dette kortet blir fraktet til norge? (1-2 uker)

For så å kunne skrive inn kode fra kortet? Sånn det fungerer?

Får ikke kjøpt det "digitalt" på nett? :-p

Lenke til kommentar

Konsollen kan være fra Ulan Bator eller hutiheita, har ingenting å si hvor den er fra.

 

Det avhenger av hvilket land PSN-kontoen din er koblet til, hva du satte den til da du laget den. Om den er amerikansk, må du kjøpe PSN-kort for å kunne fylle opp kontoen din med penger. Om den er norsk, kan du bruke VISA-kortet ditt eller norske PSN-kort.

 

Jeg har selv brukt eBay til å kjøpe amerikanske PSN-kort, koster da kanskje $56 for et $50-kort, og koden blir sendt på epost en liten stund etter jeg har betalt. Det fins andre plasser som selger slike kort også, deriblant Play-Asia. Sikkert noen flere alternativer, kanskje noen andre brukere her kan skrike ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...